F.A.Q.

Mijn webmail zit vol, wat nu?

• 28 May 2020
  • 8 reacties
  • 319 Bekeken

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2858 reacties

Met een GROW, PRO en PREMIUM abonnement krijg je van ons toegang tot de webmail. Hier kan tot 2 GB aan e-mail in worden opgeslagen. Als deze ruimte helemaal gevuld is kunt je geen email meer ontvangen of verzenden totdat er ruimte is vrijgemaakt. Tijd om actie te ondernemen dus. 

Webmail opruimen

Je zult e-mails moeten verwijderen. Wil je echt flinke stappen maken, verwijder dan de e-mails met een flink aantal mb's. Door je mailbox te sorteren op grote berichten kun je goed zien welke e-mail de meeste ruimte in beslag neemt, en zo snel weer ruimte vrijmaken. 

Als je e-mails hebt verwijderd, komen deze in de prullenbak te zitten. Vergeet deze niet te legen

Clouddiensten

Blijf je tegen een volle mailbox aanlopen en/of wil je geen e-mails verwijderen, denk dan eens na over een externe maildienst zoals G-suite of Office 365. Naast dat je hier meer opslag hebt, kun je ook verschillende e-mail adressen aanmaken. 

Voor meer informatie over het instellen van de mail in G-Suite adviseren wij je dit artikel. Voor meer informatie over het instellen van de mail in Office 365 adviseren wij dit artikel.

8 reacties

Ik heb Outlook aangemaakt om dit probleem te voorkomen. Maar ik moet nog steeds mailtjes uit de webmail verwijderen. Daar ben ik dus niets mee opgeschoten.    Of is dit wel mogelijk maar moet ik ergens iets wijzigen?   Ik hoor het graag.

Alvast dank.

Gr. Yvonne

Reputatie 7
Badge +16

Hi Yvonne,

Als je Outlook hebt, de gratis variant, dan komt de mail nog steeds op de servers van de webmail binnen. Deze mail wordt dan ook uitgelezen in Outlook. Het enige verschil is dat je mail via een ander programma leest. Om het limiet van de webmail te omzeilen moet je Microsoft 365 (voorheen Office 365) of Gsuite gebruiken. Dit zijn betaalde abonnementen.

Groet,
Ebbe

Hi Ebbe,  Dank voor je reactie. Wij hebben een betaalde variant.  Het zit vast ergens in een instelling, maar wij kunnen het niet vinden :-(

Hartelijke groet, Yvonne

Reputatie 7
Badge +16

Ah check. Zijn de dns instellingen aan ons doorgegeven in ingevoerd? Jouw domein moet '’gekoppeld'’ worden aan je nieuwe mailserver (die van Outlook). Dit is iets wat wij moeten doen, maar daar hebben we wel de dns gegevens voor nodig.In dit artikel van Microsoft lees je hoe je die kunt achterhalen→ https://docs.microsoft.com/nl-nl/microsoft-365/admin/get-help-with-domains/create-dns-records-at-any-dns-hosting-provider?view=o365-worldwide

De dns gegevens kun je mailen naar info@mijnwebwinkel.nl :thumbsup:

Ik verwacht dat het daarmee is opgelost. 

Ok, top. Dat ga ik vanavond doen. Dank je wel :-)

Reputatie 7
Badge +16

Top! No problemo :v:

Hoi Ebbe,

Ik heb het geprobeerd, maar ik krijg de volgende tekst als ik wil inloggen op de Microsoft beheer pagina:

Aanmelden

U kunt zich hier niet aanmelden met een persoonlijk account. Gebruik in plaats daarvan uw werk- of schoolaccount.

Het account wat ik gebruik ons privé account, daar hadden we nog gebruikers bij over. Is er een andere manier om in te loggen?

Reputatie 7
Badge +16

Hm ik ben niet heel erg bekend met het office pakket, maar volgens mij heb je daar een zakelijk account voor nodig en kun je niet je privé account gebruiken om in te loggen. 

Reageer