Onscherpe foto's op de homepagina

• 29 March 2020
  • 26 reacties
  • 1344 Bekeken

Hi allemaal! 

Tof dat er nu een community is, i’m in! 
Ik heb gelijk een vraag waarbij ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.. Ik heb ingesteld dat elk toegevoegd of bewerkt product op mijn homepagina komt te staan.

Nu heb ik (ondanks ik geen professional ben) nieuwe productfoto’s gemaakt en deze toegevoegd aan mijn webwinkel. Echter is elke nieuw toegevoegde foto onscherp op mijn homepagina. Als ik op het product klik of bij het overzicht van dat onderwerp kijk, is hij wel scherp. Ik begrijp niet wat ik verkeerd doe.. Ik heb de foto’s al aangepast in grootte van 800kb tot 2,5 MB en zelfs naar7 MB maar niks helpt.. Iemand met een soortgelijk probleem? Zie hier de onscherpe foto’s:

Met vriendelijke groet,

Melanie ( www.hoppybunniesstore.com )

26 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Probeer de afbeelding eens als .png op te slaan i.p.v. .jpg (als je dat nog niet deed)? Bij mij maakte dat wel enige verschil met de headerafbeelding.

Reputatie 7
Badge +16

Ik ben benieuwd wat het resultaat is als je de afbeelding als .png opslaat, zoals Goedhoesje.nl aangeeft.Mocht het te onscherp blijven, dan horen we het graag. 

Bedankt beide voor de reactie! Ik heb hem als PNG opgeslagen en veranderd, maar dit werkt helaas niet..

Reputatie 7
Badge +16

Oke, dat is jammer:sweat_smile: Zou je de originele afbeelding eens als bijlage aan dit topic kunnen toevoegen? Via de paperclip kun je een bijlage toevoegen. Dan ga ik ook wat dingen proberen. 

Ik kan de foto niet in PNG invoegen omdat het bestand dan te groot is. Hierbij de JPG versie:

Bedankt voor de moeite, Ebbe!

Reputatie 7
Badge +16

@hoppybunniesstore Deze afbeelding heeft een afmeting van 800 pixels breed en 331 pixels hoog. De beste afmeting voor productfoto's varieert tussen 500x500 pixels en 1500x1500 pixels, als ze maar vierkant zijn. Wat mijn advies voor deze afbeeldingen is om aan de boven en onderkant witruimte te voegen. De inhoud van de afbeelding wordt dan iets kleiner, maar hoeft niet uitvergroot te worden, dit is uiteindelijk beter voor de scherpte. 

Succes en laat het weten als je er niet uitkomt. 

Ik ga ermee aan de slag, bedankt voor de tip ;)

Hi, ik heb hetzelfde probleem! Ook het logo in mijn header op de webshop blijft onscherp. Hoe los ik dit op? Dank alvast!

Reputatie 7
Badge +16

Ik pak je vraag op in het topic wat je hiervoor hebt aangemaakt👍

Hoi

Ik heb net hetzelfde probleem: productfoto’s zijn wel scherp, maar op homepagina en paginaoverzichten zijn mijn productfoto’s wazig of onscherp. ik heb alle bovenstaande tips geprobeerd, ook het ‘vierkant’ zetten, maar niets helpt...

Reputatie 7
Badge +16

@Ellen Loncke Kun je de foto's een doormailen? Dan ga ik kijken of ik nog iets kan bedenken. Je kunt deze mailen naar info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe

@Ebbe net verstuurd. Hopelijk vind je een oplossing. Fingers crossed!

Reputatie 7
Badge +16

Thanks @Ellen Loncke, ik zorg ervoor dat je een mail ontvangt. 

Reputatie 3
Badge +4

Ik zie dit topic nu pas, had er zelf ook eentje gestart. Helaas heb ik het probleem dat ze op desktop wel scherp zijn, maar op de mobiele versie niet. Vanuit MWW wordt er aangegeven dat hier op dit moment niet zoveel aan te doen valt. Echter heb ik voorbeelden gezien van andere shop die ik heb bekeken zowel op desktop als op mobiel en daar zijn alle afbeeldingen wel scherp. Het moet dus wel degelijk kunnen. Wie kan me hierbij verder helpen? Een website met onscherpe afbeeldingen vind ik echt een no-go.

Ik loop tegen hetzelfde probleem aan. Ik heb in Photoshop een logo gemaakt van 1200 x 200 pixels. Bij het uploaden past het systeem de maat aan naar 660 x 110 pixels. Om dit bestand toch paginabreed te tonen op de homepage moet ik hem weer vergroten met als gevolg een onscherpe foto.

Reputatie 7
Badge +16

Hin @Richard Jenneke, zou jij ook de afbeelding naar mij willen mailen? Ik ben dit aan het controleren. Het is mij nog niet duidelijk waarom de afbeelding automatisch verkleind getoond wordt. Hoe meer voorbeelden, hoe beter. Je kunt de afbeelding mailen naar info@mijnwebwinkel.nl t.a.v. Ebbe

Thanks!

Hoi, ik wil de eerste afbeelding toevoegen aan een product en deze blijft bij mij ook onscherp. Pixels aangepast naar 1500 * 1500 en opgeslagen als .png maar blijft hetzelfde. Wat kan ik nog meer proberen? Groetjes

Ik heb hetzelfde problem.. wil een foto toevoegen van 1050 pixels breed en en 560 pixels hoog. Als ik het upload wordt het van het system automatisch naar 880 pixels breed aangepast, vervolgens zet ik het weer naar 1050 en dan is het niet scherp. het is een png 

Groetjes

Hier ook het probleem van scherpte maar dan met het linken van een artikel, zodra je een artikel linkt naar een andere pagina wordt de afbeelding minder scherp weergegeven dan het originele artikel.

Reputatie 1
Badge +1

Wanneer wordt het probleem van de onscherpe foto's opgelost? Hier hetzelfde probleem. Het is mij net zoals zovelen hier echt een doorn in het oog! Wat ik ook doe, inmiddels al heel wat uurtjes aan besteed, (wat niet zou moeten) blijven de afbeeldingen in header onscherp en de producten in dynamische totdat je ze aan klikt, inmiddels alle topics hierover gelezen en geprobeerd, helaas zonder resultaat. Onderstaande een foto van mijn nieuwe (in de maak) webshop, daar zie je duidelijk verschil met de headerlogo en het logo op een pagina.

www.hippepoppenhuizen.nl 

Badge +2

Goedemorgen!

Wanneer je een afbeelding op een pagina plaatst en deze automatisch geüpload wordt met een breedte van 660px of 880px, kan het zijn dat je waarschijnlijk een of meerdere kolommen hebt aanstaan in de indeling (instellingen / vormgeving / indeling). Hierdoor kun je geen afbeelding uploaden met een breedte van 1100px en dien je dit handmatig aan te passen. De afbeelding wordt uitgerekt door het handmatig aanpassen, waardoor de afbeelding wazig wordt. In dat geval kun je de kolommen uitzetten en de volgende dag een beeld uploaden met een breedte van 1100px. Deze zou nu scherp moeten zijn!

Betreft onscherpe afbeeldingen op een pagina: Op de volgende pagina van mijn testwinkel kun je zien wat verschillende bestandsformaten doen: https://chokotoko.myonline.store/c-6408394/chocolade/. Indien je in het bezit bent van Photoshop, kun je het beeld exporteren via de functie ‘Save for Web’ waarna je kiest voor JPG. Let er op dat de afbeelding bij het uploaden al de juiste verhoudingen heeft. Wanneer je dit aanpast in de teksteditor, wordt het beeld uitgerekt en daardoor wazig. Hierin kun je de gulden middenweg kiezen: upload een afbeelding die niet te groot en niet te klein is.

De header afbeelding kun je daarnaast ook het beste uploaden als JPG via de Save for Web functie. Het logo kun je het beste apart uploaden onder ‘logo’, niet als ‘headerafbeelding’. Het logo wordt namelijk anders geschaald dan een headerafbeelding (dit kun je goed zien op mobiele telefoons). Het is ook belangrijk om de kwaliteit te controleren alvorens de afbeelding wordt geüpload. In je webwinkel wordt de header namelijk in het groot weergegeven, terwijl de afbeelding klein wordt weergegeven wanneer je deze opent op het apparaat waar deze is opgeslagen. Je zou dit kunnen nakijken door in te zoomen op het logo of de header, zodat deze even groot wordt weergegeven op je apparaat als in je webwinkel. Mocht deze ook onscherp zijn op je computer, dan zou je het vectorbestand direct kunnen exporteren naar het juiste formaat. Mocht het logo voor je ontworpen zijn, dan zou je de ontwerper kunnen vragen om het bestand voor je te exporteren. Hiermee voorkom je dat je een JPG/PNG bestand voor de tweede keer aanpast en exporteert. 

wMR5XgpYdX3AEJToxXkuU-3AfO9bAXlXvfMqFUb0Dya_NcWBfnzFyKgM-IH8k5oBZg2nfi7jQP-ONTfdZNsnEAhVNQ_T-_rdey80wWdrClRMQnbmlZYOmKXCerLs7-aXRM9jdYuF

De afbeeldingen bij het uploaden van een artikel zijn scherp. Na het uploaden is de afbeelding in het artikel overzicht niet scherp. Klik je erop dan zijn de afbeeldingen wel weer scherp.  Het zou dan toch zo moeten zijn dat de afbeeldingen in het artikel overzicht net zo scherp zijn als de afbeeldingen bij het artikel.  Wordt de afbeelding op de een of andere manier in een ander formaat gezet in het artikel overzicht waardoor de scherpte veranderd?  

Reputatie 7
Badge +9

De afbeeldingen bij het uploaden van een artikel zijn scherp. Na het uploaden is de afbeelding in het artikel overzicht niet scherp. Klik je erop dan zijn de afbeeldingen wel weer scherp.  Het zou dan toch zo moeten zijn dat de afbeeldingen in het artikel overzicht net zo scherp zijn als de afbeeldingen bij het artikel.  Wordt de afbeelding op de een of andere manier in een ander formaat gezet in het artikel overzicht waardoor de scherpte veranderd?  

Volgens mij wordt de afbeelding gecomprimeerd binnen Mijnwebwinkel. Ik loop daar als ontwerper ook altijd tegenaan, met name in de header. 😅

Dit is al meerdere malen aangekaart bij Mijnwebwinkel, dus zij zijn er mee bekend...

Hallo… Ik ben nieuw hier en zat met het zelfde probleem. Dankzij deze antwoorden ben ik niet eerst al mij foto’s van formaat aan het veranderen gegaan. Schilt een hoop werk. 

Maar ik heb het wel kunnen oplossen gelukkig. Ik had eerst mijn foto’s ingesteld als “weergave met een kleine foto” bij artikelinstellingen. Ik heb dit verandert naar “weergave met grote foto’s vierkant” en nu zijn de foto’s gewoon scherp. Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben

Badge

Goedemorgen!

Wanneer je een afbeelding op een pagina plaatst en deze automatisch geüpload wordt met een breedte van 660px of 880px, kan het zijn dat je waarschijnlijk een of meerdere kolommen hebt aanstaan in de indeling (instellingen / vormgeving / indeling). Hierdoor kun je geen afbeelding uploaden met een breedte van 1100px en dien je dit handmatig aan te passen. De afbeelding wordt uitgerekt door het handmatig aanpassen, waardoor de afbeelding wazig wordt. In dat geval kun je de kolommen uitzetten en de volgende dag een beeld uploaden met een breedte van 1100px. Deze zou nu scherp moeten zijn!

Betreft onscherpe afbeeldingen op een pagina: Op de volgende pagina van mijn testwinkel kun je zien wat verschillende bestandsformaten doen: https://chokotoko.myonline.store/c-6408394/chocolade/. Indien je in het bezit bent van Photoshop, kun je het beeld exporteren via de functie ‘Save for Web’ waarna je kiest voor JPG. Let er op dat de afbeelding bij het uploaden al de juiste verhoudingen heeft. Wanneer je dit aanpast in de teksteditor, wordt het beeld uitgerekt en daardoor wazig. Hierin kun je de gulden middenweg kiezen: upload een afbeelding die niet te groot en niet te klein is.

De header afbeelding kun je daarnaast ook het beste uploaden als JPG via de Save for Web functie. Het logo kun je het beste apart uploaden onder ‘logo’, niet als ‘headerafbeelding’. Het logo wordt namelijk anders geschaald dan een headerafbeelding (dit kun je goed zien op mobiele telefoons). Het is ook belangrijk om de kwaliteit te controleren alvorens de afbeelding wordt geüpload. In je webwinkel wordt de header namelijk in het groot weergegeven, terwijl de afbeelding klein wordt weergegeven wanneer je deze opent op het apparaat waar deze is opgeslagen. Je zou dit kunnen nakijken door in te zoomen op het logo of de header, zodat deze even groot wordt weergegeven op je apparaat als in je webwinkel. Mocht deze ook onscherp zijn op je computer, dan zou je het vectorbestand direct kunnen exporteren naar het juiste formaat. Mocht het logo voor je ontworpen zijn, dan zou je de ontwerper kunnen vragen om het bestand voor je te exporteren. Hiermee voorkom je dat je een JPG/PNG bestand voor de tweede keer aanpast en exporteert. 

wMR5XgpYdX3AEJToxXkuU-3AfO9bAXlXvfMqFUb0Dya_NcWBfnzFyKgM-IH8k5oBZg2nfi7jQP-ONTfdZNsnEAhVNQ_T-_rdey80wWdrClRMQnbmlZYOmKXCerLs7-aXRM9jdYuF

Ik werd vanuit mijn vraag:

Naar deze reactie doorgestuurd maar zelfs het voorbeeld (ChokoToko) waar naartoe gelinkt wordt is niet scherp. Ondertussen baal ik ontzettend dat dit nog steeds niet opgelost is, wat een ellende. Is er ondertussen nog steeds geen vooruitzicht dat dit opgelost gaat worden? @Ebbe @Kim MWW 

Reageer