Beantwoord

Foutmelding Google Search Console

• 24 November 2020
  • 6 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2

Wanneer ik in Google Search Console een link uit de webwinkel wil inspecteren dan krijg ik de melding (Pagina-acties zijn tijdelijk uitgeschakeld) zie bijlage hieronder

.Heeft iemand van de leden deze melding ook al eens gehad? Wat mij ook opvalt is dat al 4 weken op rij mijn verkopen dalen en nu de laatste week helemaal niets meer verkocht dit heb ik in al de 5 jaren nog niet eerder gehad ???  Ik sta voor een raadsel??

Heeft iemand een soortgelijke ervaring wie heeft raad.

Groet Jan van der Veen

rvs-schuur.nl

icon

Beste antwoord door De rvs schuur 26 November 2020, 10:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hallo Jan, adverteren jullie ook via Google Ads / Google Shopping? Zo ja, zou je naar merchants.google.com kunnen gaan om te zien of daar nog een foutmelding staat? Je kan eventueel via diagnostische gegevens inzien of er problemen zijn met de weergave van producten. Dit geldt wel voor de (betaalde) advertenties en niet voor de organische zoekresultaten.

Reputatie 2
Badge +2

Goeden dag

Adverteren dat doe ik helemaal nergens omdat het maar een uit de hand gelopen hobby is. Maar ondanks dat waren de verkopen voor mij goed maar nu helaas waardeloos. Komt misschien door de Corona a fijn ik weet het ook niet ik moet er nog maar eens goed naar (laten) kijken. Maar alvast mijn hartelijke dank voor uw moeite misschien komen er nog meer tips.

Met een hartelijke groet

Jan van der Veen

rvs-schuur.nl

Reputatie 7
Badge +16

Hi Jan,

Zou je eens kunnen klikken op kom meer te weten? Ik ben benieuwd wat je dan te zien krijgt. Ik ben benieuwd.

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Beste Ebbe

Wat ik te zien krijg is dit 

2020

14 oktober, aan de gang

De "Request Indexing" -functie van de URL Inspection Tool is uitgeschakeld om enkele technische updates uit te voeren. We verwachten dat het de komende weken opnieuw wordt ingeschakeld. Ondertussen blijft Google inhoud zoeken en indexeren via onze reguliere methoden, zoals  hier besproken .Het zegt mij weinig ik zie dit al zo lang en wordt er niet zo veel wijzer van.

Misschien begrijp jij het dan hoor ik het wel. gr Jan

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het doorsturen. Google is bezig met een update aan de infrastructuur waardoor deze functie tijdelijk niet werkt. Hierdoor kun je tijdelijk niet controleren of bepaalde url's zijn geïndexeerd door Google. Google zelf zegt dat ze gewoon doorgaan met indexeren van Url's, je kunt de voortgang alleen niet controleren. Om te kunnen achterhalen of bepaalde url's aanwezig zijn in de zoekmachine, dan kun je een zoekopdracht uitvoeren. Voor deze specifieke pagina geef je bij Google de volgende zoekopdracht: site:rvs-schuur.nl/c-3043478

Google gaat dan specifiek op zoek naar die pagina. Wordt de pagina gevonden, dan is de pagina dus geïndexeerd. Je kunt dit voor al je pagina's doen. Het enige wat je moet vervangen is de c-code of a-code die je in de url's ziet staan. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 2
Badge +2

Oke Ebbe ik ben blij dat het probleem niet bij mij zit. Dan wachten we maar rustig af.

Bedankt voor je antwoord.

groet Jan van der Veen

Reageer