Vraag

feedback op site

• 29 July 2021
  • 3 reacties
  • 77 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hallo allemaal,

Wij zijn sinds begin juli live gegaan met onze nieuwe site www.wijnhoeveheeze.nl

Ik zou graag feedback willen ontvangen van jullie als bezoeker. Wellicht komen er nog goede tips/ ideeën uit ter verbetering! 

grt Ellen

3 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Ziet er netjes uit. Alleen bij mobiele weergave staan bij mij de keuzefotos van het type wijn niet allemaal helemaal goed uitgelijnd. 

Reputatie 6
Badge +8

Hoi Ellen,

Wat @Michel vG hierboven zegt kun je oplossen door deze afbeeldingen gecentreerd uit te lijnen en geen gebruik te maken van spaties tussen de afbeeldingen. Ik zou kijken of je een witte rand rondom de afbeeldingen kunt toepassen voor de witruimte. Dit kun je bij de afbeelding doen en dan kun je aangeven hoeveel pixels en welke kleur je wilt rondom de foto's. Dan komen je afbeeldingen op mobiele weergave gecentreerd onder elkaar te staan en ‘raken’ ze elkaar niet door de rand rondom op de mobiele weergave. (Ik heb dit op mijn eigen webshop ook gedaan)

Ik vind de webshop mooi rustig en overzichtelijk. Helder van kleur en mooie lettertypes heb je gebruikt. Ook de snelkoppelingen bovenin vind ik erg leuk gedaan.

Ik zou de lijntjes onder de woorden in het menu weghalen, wordt het denk ik overzichtelijker en rustiger van. Dit kun je doen onder Vormgeving - Template instellingen - Navigatie - ‘Standaard alle huidige & nieuwe pagina's in het menu als volgt tonen’ en dan kies je voor ‘Geen opmaak'. 

Je favicon wordt niet helemaal goed weergegeven, die wordt wat uitgerekt weergegeven. Dit los je op door bijvoorbeeld een vierkantje te nemen van 20x20 pixels en dan het wijnglas in het midden uit te lijnen, dus met ruimte links en rechts.

Zelf ben ik niet zo'n fan van de losse blokken, dus dat er ruimte zit tussen de artikelen en het balkje waar dan weer ‘Filter’ inzit en de tekst op een pagina. Ik zou het liefst dan het hele middengebied in het wit zetten, maar dat is persoonlijke smaak. :blush:

En complimenten ook voor de Nieuws-pagina, die vind ik erg gaaf geworden met die artikelweergave! (Puntje daarbij wat ik zag: er staat boven bij ieder blogartikel door wie het geschreven is, super leuk - maar daar staat ‘van de Putten', in plaats van ‘der’. Zal niemand opvallen, maar mij wel met dezelfde achternaam :see_no_evil: ).

En ik heb ook even het stukje over mijn neef gelezen, leuk! :smile:

Succes! :wine_glass:

Reputatie 1
Badge +2

Hoi Ellen,

Wat @Michel vG hierboven zegt kun je oplossen door deze afbeeldingen gecentreerd uit te lijnen en geen gebruik te maken van spaties tussen de afbeeldingen. Ik zou kijken of je een witte rand rondom de afbeeldingen kunt toepassen voor de witruimte. Dit kun je bij de afbeelding doen en dan kun je aangeven hoeveel pixels en welke kleur je wilt rondom de foto's. Dan komen je afbeeldingen op mobiele weergave gecentreerd onder elkaar te staan en ‘raken’ ze elkaar niet door de rand rondom op de mobiele weergave. (Ik heb dit op mijn eigen webshop ook gedaan)

Ik vind de webshop mooi rustig en overzichtelijk. Helder van kleur en mooie lettertypes heb je gebruikt. Ook de snelkoppelingen bovenin vind ik erg leuk gedaan.

Ik zou de lijntjes onder de woorden in het menu weghalen, wordt het denk ik overzichtelijker en rustiger van. Dit kun je doen onder Vormgeving - Template instellingen - Navigatie - ‘Standaard alle huidige & nieuwe pagina's in het menu als volgt tonen’ en dan kies je voor ‘Geen opmaak'. 

Je favicon wordt niet helemaal goed weergegeven, die wordt wat uitgerekt weergegeven. Dit los je op door bijvoorbeeld een vierkantje te nemen van 20x20 pixels en dan het wijnglas in het midden uit te lijnen, dus met ruimte links en rechts.

Zelf ben ik niet zo'n fan van de losse blokken, dus dat er ruimte zit tussen de artikelen en het balkje waar dan weer ‘Filter’ inzit en de tekst op een pagina. Ik zou het liefst dan het hele middengebied in het wit zetten, maar dat is persoonlijke smaak. :blush:

En complimenten ook voor de Nieuws-pagina, die vind ik erg gaaf geworden met die artikelweergave! (Puntje daarbij wat ik zag: er staat boven bij ieder blogartikel door wie het geschreven is, super leuk - maar daar staat ‘van de Putten', in plaats van ‘der’. Zal niemand opvallen, maar mij wel met dezelfde achternaam :see_no_evil: ).

En ik heb ook even het stukje over mijn neef gelezen, leuk! :smile:

Succes! :wine_glass:

Hallo Rianne, 

Dank voor je uitgebreide feedback. Ik heb idd al zitten stoeien met de foto’s om ze mobiel goed uitgelijnd te krijgen. Ik ga met je tips hierover graag aan de slag. 

de flavicon moet ik idd ook nog even resizen. Ik heb gekozen voor de lijntjes onder de woorden zodat je ziet welk item actief is. Maar ik begrijp je idee qua rustigheid . 

ik snap je opmerking niet van de losse blokken mbt de filters. Kan je mij hier een screenshot van sturen? Kijken of ik dit ook mooier vindt.

De nieuwspagina is idd leuk geworden. We gaan nu nog testen wat het beste werkt qua verkoop. Het product onder het artikel plaatsen als perfect match of een klik link in de tekst.

tenslotte ben ik benieuwd hoe de deze site wordt opgepikt door Google. De site is opnieuw geïndexeerd op pagina basis. ( wordt niet gedaan op artikelen had ik gelezen op MWW) We hebben toch veel items verwerkt als artikelen  omdat dit qua vormgeving mooier is  en gebruikersgemak voor Björn. Kan zijn dat we bv de exclusieve wijnen toch moeten gaan omzetten naar pagina’s ivm SEO

grt Ellen 

Reageer