Stickers zijn ontzettend handig om bijvoorbeeld een actieprijs uit te lichten. Het product krijgt een mooie banner over de foto, zodat het in één oogslag duidelijk is voor de klant. Klinkt interessant, hoe je dat instelt wordt hieronder stap voor stap uitgelegd.

Stickers toevoegen
Het toevoegen van stickers is niet ingewikkeld gelukkig, maar dat is natuurlijk altijd als je weet hoe het moet Na het lezen van dit artikel weet ook jij hoe het moet.
Om de sticker toe te voegen ga je naar het desbetreffende product. Op het tabblad algemeen vind je het veld ‘stickertekst’ (ongeveer in het midden). Je kunt meteen in het tekstveld de tekst voor de sticker typen. Een diagonale sticker krijg je als je 15 karakters of minder gebruikt, zoals in het linker voorbeeld. Als je meer dan 15 karakters gebruikt wordt de sticker horizontaal getoond, zoals in het rechter voorbeeld.
Wordt de sticker niet getoond? Controleer of deze wel op zichtbaar staat. Achter het tekstveld voor de sticker staat een tandwieltje. Hier klik je op om de instelling van onzichtbaar naar zichtbaar te wijzigen.
Je eigen huisstijl
Natuurlijk wil je de sticker wel in de kleuren van jouw huisstijl of in een heel opvallende kleur tonen. Hiervoor ga je naar ‘vormgeving/template instellingen’. Op het tabblad ‘algemeen’ ga je op zoek naar ‘stickerkleur’, deze vind je ongeveer in het midden. Je kunt daar de achtergrond- en de tekstkleur aanpassen naar jouw huisstijl.
Automatische stickers
Onder het veld om de kleur aan te passen vind je nog de optie ‘automatische stickers’, Als je deze aanvinkt, wordt de kortingspercentage getoond van de producten die een actieprijs hebben.

TIPS
- Zorg dat de stickers de aandacht blijven trekken, gebruik ze dus niet té vaak
- Controleer in het begin de stickers enkele keren, bij brede lettertypes en hoofdletters kan het zijn dat ze buiten de productkaders vallen
- Gebruik stickers om je verkoop te boosten: 'bijna uitverkocht!', 'nog 3 stuks!', 'limited edition'