Afbeeldingen van een leverancier worden tegenwoordig gedownload als Webp bestand. Deze bestanden kunnen binnen MWW niet gebruikt worden. Gaat dit wel komen?
Het bijzondere (vind ik) is dat onze eigen foto's ook omgezet worden naar webp (als ik een foto van mijn eigen site ‘download’ dan is hij ook webp dus je zou verwachten dat het moet kunnen….
Het bijzondere (vind ik) is dat onze eigen foto's ook omgezet worden naar webp (als ik een foto van mijn eigen site ‘download’ dan is hij ook webp dus je zou verwachten dat het moet kunnen….
Maar dat is het juist, het wordt tijdens het downloaden omgezet niet andersom 😄. De eerste afbeelding die je download is vaak wel .jpg maar alle anderen daarna een ‘Weppie’. Kost veel extra handelingen om dit weer terug te zetten naar .jpg. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten? of is het een Chrome dingetje?
Je hebt een plugin in chrome waarmee je webP files kunt opslaan als jpg. Die gebruik ik als ik weer eens een webp krijg ;-)
Moet je maar eens hier kijken:
Cloudflare, de dienst die wij gebruiken, zet afbeeldingen automatisch om naar WebP omdat deze geoptimaliseerd is voor web. Dus sneller. Het uploaden van Webp bestanden is momenteel niet mogelijk.
Er zijn inderdaad extensies waarmee je afbeeldingen als .png of .jpeg kunt opslaan.
Cloudflare, de dienst die wij gebruiken, zet afbeeldingen automatisch om naar WebP omdat deze geoptimaliseerd is voor web. Dus sneller. Het uploaden van Webp bestanden is momenteel niet mogelijk.
Er zijn inderdaad extensies waarmee je afbeeldingen als .png of .jpeg kunt opslaan.
Het lukt wel om ze om te zetten, maar zijn weer extra handelingen, het was zo makkelijk re.muis en opslaan als .. 😊
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.