Al sinds 29 november 2021 kunnen we NIET onze naw/kvk/btwnr onderaan onze facturen zetten. Oftewel, je kan dus alles alleen maar bovenin gepropt hebben. Lelijk, veel te vol, onoverzichtelijk en nog steeds niet opgelost??????
Ook kunnen alle webshops met verschillende btw tarieven, nog steeds alleen maar heel omslachtig het btw tarief aanpassen per product. En dat speelt al sinds juli 2021!!!
Voorbeeld: Mijn basis btw is 9%, maar de helft is ongeveer 21%, elke keer als ik weer een nieuw product heb voor 21% moet ik eerst product aanmaken, EN DAN...…..
1: uit de producten naar instellingen,
2: daar naar het vak van check out
3: daar naar btw en prijsopgave,
4: daar kiezen voor nl uitzonderingen
5: dan naar de 21% uitzondering,
6: dan naar de juiste map in het balkje zoeken
7: daar kan je dan het product opzoeken en aanvinken welke naar 21% moet….
8: dan opslaan in dat vak
9: dan opslaan in het algemeen
10: dan weer terug naar producten voor het volgende product….
ik weet niet of er bij jullie op kantoor een ondernemer zit… maar ik vermoed van niet…. want je hebt niet maar een paar producten per jaar die je invoert, je bent doorlopend bezig met je assortiment en nieuwe producten enz!! In handel zit leven, zit doorlopend veranderingen….
Wij allen van de webshops met meerdere tarieven moeten dus even 10 (!!!!!!) stappen extra per product maken om het naar 21% om te zetten!! Dat kost enorm veel tijd, plus enorm veel frustratie en die frustratie wordt maandelijks steeds groter!!
Eerder kon je het gewoon bij het product direct kiezen welke van je btw tarieven er gehanteerd moest worden… ipv alleen vinkje zetten dat er btw gerekend moet worden....
maar ondertussen wel even een prijsverhoging van 25% doorvoeren…
(van 24 naar 30 euro excl btw ….. zelden een bedrijf een prijsverhoging van 25% zien doorvoeren, maar dat daargelaten...)
prijsverhoging prima (...) maar niet als o.a. deze 2 belangrijke & frustrerende dingen niet opgelost zijn.
Beste antwoord door Ebbe
Bekijk origineel