Beantwoord

Wanneer naw kvk btw gegevens weer fatsoenlijk onder op factuur? en verschillende btw tarieven producten nog steeds omslachtig.

• 9 February 2022
  • 11 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Al sinds 29 november 2021 kunnen we NIET onze naw/kvk/btwnr onderaan onze facturen zetten. Oftewel, je kan dus alles alleen maar bovenin gepropt hebben. Lelijk, veel te vol, onoverzichtelijk en nog steeds niet opgelost??????

Ook kunnen alle webshops met verschillende btw tarieven, nog steeds alleen maar heel omslachtig het btw tarief aanpassen per product. En dat speelt al sinds juli 2021!!! 

Voorbeeld: Mijn basis btw is 9%, maar de helft is ongeveer 21%,  elke keer als ik weer een nieuw product heb voor 21% moet ik eerst product aanmaken, EN DAN...…..
1: uit de producten naar instellingen,
2: daar naar het vak van check out
3: daar naar btw en prijsopgave,
4: daar kiezen voor nl uitzonderingen
5: dan naar de 21% uitzondering,
6: dan naar de juiste map in het balkje zoeken
7: daar kan je dan het product opzoeken en aanvinken welke naar 21% moet…. 
8: dan opslaan in dat vak
9: dan opslaan in het algemeen
10: dan weer terug naar producten voor het volgende product….

ik weet niet of er bij jullie op kantoor een ondernemer zit… maar ik vermoed van niet…. want je hebt niet maar een paar producten per jaar die je invoert, je bent doorlopend bezig met je assortiment en nieuwe producten enz!! In handel zit leven, zit doorlopend veranderingen….
Wij allen van de webshops met meerdere tarieven moeten dus even 10 (!!!!!!) stappen extra per product maken om het naar 21% om te zetten!! Dat kost enorm veel tijd, plus enorm veel frustratie en die frustratie wordt maandelijks steeds groter!! 

Eerder kon je het gewoon bij het product direct kiezen welke van je btw tarieven er gehanteerd moest worden… ipv alleen vinkje zetten dat er btw gerekend moet worden.... 

maar ondertussen wel even een prijsverhoging van 25% doorvoeren… 
(van 24 naar 30 euro excl btw ….. zelden een bedrijf een prijsverhoging van 25% zien doorvoeren, maar dat daargelaten...)
prijsverhoging prima (...) maar niet als o.a. deze 2 belangrijke & frustrerende dingen niet opgelost zijn. 

icon

Beste antwoord door Ebbe 9 February 2022, 14:30

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Betreft je eerste punt op de factuur: dit kan wel, dus ik begrijp het probleem niet? Je kunt onder Instellingen - Facuurindeling zowel bij je NAW-gegevens als je KVK- en BTW-gegevens kiezen waar deze getoond worden op je factuur. Bij de laatste kun je kiezen voor ‘Onder bedrijfsgegevens’ of ‘Onderaan'. Bij mijn eigen facturen staan deze gegevens ook onderaan. Ook je bedrijfsgegevens kun je alsnog onderaan plaatsen. Dus alsnog even goed kijken qua instellingen wat passend is voor jouw facturen? :wink:

Prijsverhoging heeft te maken met features, maar dat lijkt me een andere discussie. 

Reputatie 3
Badge +3

Betreft je eerste punt op de factuur: dit kan wel, dus ik begrijp het probleem niet? Je kunt onder Instellingen - Facuurindeling zowel bij je NAW-gegevens als je KVK- en BTW-gegevens kiezen waar deze getoond worden op je factuur. Bij de laatste kun je kiezen voor ‘Onder bedrijfsgegevens’ of ‘Onderaan'. Bij mijn eigen facturen staan deze gegevens ook onderaan. Ook je bedrijfsgegevens kun je alsnog onderaan plaatsen. Dus alsnog even goed kijken qua instellingen wat passend is voor jouw facturen? :wink:

ik had het ook altijd onderaan, tot het niet meer daadwerkelijk ‘zichtbaar’ was op de factuur. dit moest je dan aanpassen naar bovenaan de factuur, tot ze de bug hadden aangepast. ik wacht nog steeds op de melding dat het weer onderaan gezet kan worden. 

Reputatie 3
Badge +3

@Nanaas 
dit is het bericht dat het niet meer werd getoond… en staat nog niet op opgelost. 

“29 nov.

Er speelt op het moment een issue die ervoor zorgt dat de NAW, KvK en btw gegevens niet worden getoond op de factuur bij een bepaalde instelling. Het is aan te raden bij de factuurindeling achter "toon kvk en btw gegevens" de optie "onder bedrijfsgegevens" in te stellen. Daarnaast bij "Toon de bedrijfsgegevens (NAW)" een optie te kiezen bovenaan de factuur. We werken aan een oplossing om beide keuzes goed te laten werken.”

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb ook verschillende btw-tarieven en het is inderdaad vreselijk omslachtig op deze manier.

Reputatie 3
Badge +3

Ik heb ook verschillende btw-tarieven en het is inderdaad vreselijk omslachtig op deze manier.

en het kost zoooooo veel tijd, en zo irritant om elke keer weer te moeten zoeken…. 

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas 
dit is het bericht dat het niet meer werd getoond… en staat nog niet op opgelost. 

“29 nov.

Er speelt op het moment een issue die ervoor zorgt dat de NAW, KvK en btw gegevens niet worden getoond op de factuur bij een bepaalde instelling. Het is aan te raden bij de factuurindeling achter "toon kvk en btw gegevens" de optie "onder bedrijfsgegevens" in te stellen. Daarnaast bij "Toon de bedrijfsgegevens (NAW)" een optie te kiezen bovenaan de factuur. We werken aan een oplossing om beide keuzes goed te laten werken.”

Ik heb het altijd onderaan gehad, en ook nooit gewijzigd conform bovenstaand. En tot op de dag van vandaag staat het onderaan mijn factuur. Het is bij mij ook nooit weggeweest… Waar vind jij dit bericht dan?

Reputatie 6
Badge +7

@Nanaas 

“29 nov.

Ik heb het altijd onderaan gehad, en ook nooit gewijzigd conform bovenstaand. En tot op de dag van vandaag staat het onderaan mijn factuur. Het is bij mij ook nooit weggeweest… Waar vind jij dit bericht dan?

@NanaasDat bericht over het btw-nummer heb ik ook gehad een poos geleden en het was bij mij ook echt weg op de factuur. Misschien is het inmiddels hersteld?

Het bericht staat in het dashboard bij de mededelingen (bericht van 29 november)

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas 

“29 nov.

@NanaasDat bericht over het btw-nummer heb ik ook gehad een poos geleden en het was bij mij ook echt weg op de factuur. Misschien is het inmiddels hersteld?

Het bericht staat in het dashboard bij de mededelingen (bericht van 29 november)

@Rinske @Jacqueline Bizar, ik heb daar serieus niets van gemerkt, haha! :laughing:

Even teruggekeken in mijn facturen, in november 2021 is het inderdaad verdwenen, in een factuur van 19 december 2021 staat het er weer op als voorheen. Is mij nooit opgevallen, haha heel stom. Dus ik verwacht dat het toen weer opgelost was. :wink:

Reputatie 6
Badge +7

Mooi, dan ga ik dat gelijk is terugzetten!

Reputatie 7
Badge +16

Het dasboard bericht is inderdaad niet geüpdatet, excuses hiervoor. Deze bug is eind december opgelost. 

Reputatie 3
Badge +3

mooi! dan ga ik het ook weer wijzigen :D   

de de btw op productniveau nog @Ebbe :D . dat we geen 10 stappen hoeven te doen om aan te passen…. maar gewoon 1 klik bij de product invoer. 

Reageer