Vraag

tips voor webwinkel

• 28 October 2020
  • 17 reacties
  • 233 Bekeken

Badge

Ik ben begonnen met een eigen webshop voor kinderhanddoeken. Nu valt me de afwerking nog een beetje tegen. De site moet nog wat opgevrolijkt worden.

Heeft er iemand tips voor me? Ik loop een beetje vast als het nu om het vormgeven gaat en ik ben helemaal niet handig met computers, maar al wel zover gekomen, maar nu is een beetje hulp wel welkom. :)

https://happy-handdoek.myonline.store/

17 reacties

“Store closed” krijg ik als melding op je link en kan dan dus niets zien!  Als je in de onderhoudsmodule even helemaal rechtboven kijkt en klikt dan kun je daar je winkel op Open zetten (en ook weer closed als je hem nog niet echt actief wilt maken) en kunnen anderen je winkel bekijken.

Opvrolijken is natuurlijk wel iets persoonlijks en moet aansluiten bij je doelgroep maar als we kunnen kijken is er misschien iets meer zeggen. Ook al ben je op zich niet handig met computers denk ik dat je vanuit een gekozen basisthema op mijnwebwinkel wel iets moois en naar je zin kunt neerzetten.

Ga naar Vormgeving en loop gewoon alles af, vul wat in en check je pagina hoe het er daar dan uitziet. Al doende leer je wat de verschillende optie's waar en wat voor invloed hebben en raak je snel wegwijs in de mogelijkheden die mijnwebwinkel bied. Aangezien je toch geen HTML ed. mag gebruiken hoef je je daar ook niet druk om te maken:smile:

Succes!

Badge

Hij staat nu open.

Natuurlijk is het niet het duurste pakket nog om mee te beginnen dus ik mis natuurlijk wat mogelijkheden maar in de toekomst kan ik voor een ander pakket gaan.

Ik hoor graag wat je er van vind, voor het grow pakket.

groetjes nathalie

Op het eerste gezicht: heel kaal, maar ik neem aan dat je nog druk aan het proberen bent?! Ik ben geen fan van een witte achtergrond, zou er een licht, zacht, kleurtje van maken. Minimaal één kolom maakt de site wat professioneler, geen hotmail account gebruiken voor je e-mail. Een ‘Over Ons’ pagina met daarin al je gegevens, telefoon, KvK, adres etc. en een verhaaltje over je bedrijf geeft klanten vertrouwen en inzicht in je bedrijf. Wij berekenen nooit betaalkosten maar dat is een keuze die je voor jezelf moet maken. Als het uit kan zou ik het niet doen of je produkten een tikkie duurder maken zodat het wel uit kan als je niet doorberekend.

Badge

dank je wel voor je feedback ik ga er meteen verder mee aan de slag.

Inderdaad ik ben er nog druk mee bezig.

Badge

Howard.

Je zegt geen hotmail account? wat zou je dan aanraden? gmail?

En inderdaad de pagina is nog een beetje saai, tips behalve de kleur om m wat op te vrolijken?

groetjes nathalie

Reputatie 7
Badge +9

Howard.

Je zegt geen hotmail account? wat zou je dan aanraden? gmail?

En inderdaad de pagina is nog een beetje saai, tips behalve de kleur om m wat op te vrolijken?

groetjes nathalie

Het komt het meest professioneel over om je e-mailadres gelijk aan een domeinnaam te laten lopen. Stel je kiest voor het domein www.happy-handdoek.nl, dan kun je kiezen voor info@happy-handdoek.nl bijvoorbeeld.

Badge

oke ik snap het.

Ik heb nu de hotmail account al lopen, maar zou in de toekomst nog kunnen veranderen ik heb natuurlijk ook geen idee of dit allemaal gaat lopen.

Reputatie 7
Badge +8

Een domijn registreren kost heel weinig en normaal zit daar dus automatisch ook een bijpassend email adres bij. Ik zou niet bestellen via een webshop die met hotmail of gmail als mailaccount werkt en ik denk vele met mij. Ii weet zo niet vanaf welk pakket een domijn bij mww zit maar dan kun je ook via mww hulp vragen als je mail het niet doet bv.

Badge

ik ben hier bij mijn webwinkel een webshop begonnen en niet ergens anders. Als ik ergens anders een info mail wil aanmaken geeft de site aan dat het al bezet is en kom ik niet verder.

Badge

gelukt, de mail staat is veranderd, nu moet ik die alleen nog wijzigen in de algemene voorwaarden.

Reputatie 7
Badge +8

Dat kun je in je dashboard doen onder "juridisch" en dan algemene voorwaarden aanklikken.

Badge

Hoi Michel is gelukt dank je wel!

Badge

weer wat uurtjes verder! Zijn er nog mensen die even mee willen kijken naar mijn website? Ik hoop volgende week de lucht in te kunnen! #spannend

www.happyhanddoek.nl

Reputatie 7
Badge +9

weer wat uurtjes verder! Zijn er nog mensen die even mee willen kijken naar mijn website? Ik hoop volgende week de lucht in te kunnen! #spannend

www.happyhanddoek.nl

Mijn tips:

• Ik zou je adviseren om de afbeeldingen op je homepagina als artikel weer te geven, of een link te geven naar het artikel. Als ik nu een leuke handdoek zie en die wil ik graag, kan ik er niet op klikken om te bestellen. Zonde! :wink:  Je kunt bijvoorbeeld ook afbeeldingen maken met je categorieën erop, zodat mensen ook op een afbeelding ‘Handdoeken’ en ‘Washandjes’ kunnen klikken bijvoorbeeld.
  • Ik zou het lettertype ‘Comic Sans’ wat je gebruikt voor je koppen niet toepassen. Dit font heeft niet zo'n goede reputatie, en daardoor kun je ook minder serieus overkomen. Het andere lettertype als kop (zoals je ook in je footer hebt), is mooi om te gebruiken. 
  • Ik zou adviseren om een pagina aan te maken met veelgestelde vragen - hoe kunnen mensen bestellen, wat zijn de verzendkosten etc. Je bent ook verplicht om herroepingsrecht duidelijk op je website te vermelden. Kijk ook eens bij andere/grote webshops hoe zij dit aanpakken. Let op: niet letterlijk knippen en plakken van de teksten van anderen, Google ziet dit en dit is niet bevorderlijk voor je vindbaarheid. 
  • Ik zou adviseren je e-mailadres in de footer als link weer te geven, dan kunnen mensen meteen erop klikken om je te mailen. Ik zou het zelf prettig vinden om ook een telefoonnummer te zien, wat mij betreft komt dat betrouwbaarder over. 
  • Heb je al eens gedacht om meerdere categorieën te maken? Je assortiment is nog vrij klein natuurlijk, maar denk ook eens aan ‘gastendoekjes’, ‘handdoeken voor kinderen’, 'badhanddoeken'. Misschien leuk voor de toekomst - wanneer een klant specifiek op zoek is naar een leuke kinderhanddoek, is dat sneller gevonden dan de hele categorie ‘handdoek’ door te spitten. 
  • Ik mis bij je producten de afmeting. Ik zou het voor een handdoek wel prettig vinden om te weten hoe groot het is.
  • Je hebt leuke sfeerbeelden op je homepagina. Misschien leuk om die ook bij het product neer te zetten, dan zie je toch net iets beter de schaal en kleur van zo'n handdoek dan puur alleen het ‘koude’ plaatje. Misschien ze ook eens opgevouwen fotograferen?

Hopelijk kun je hier weer een leuke slag mee maken. Succes!

Badge

Dank je wel nanaas!

Ik kan hier zeker weer even mee vooruit, ik heb inmiddels al wat aanpassingen gedaan.

Alleen over artikelen uitbreiden dat is nu nog niet aan de orde, dit gaat nu echt alleen om kinderhanddoeken washandjes die in de toekomst wel uitgebreid gaan worden met andere kleuren en designs, maar badhanddoeken komen misschien later.

Ik heb in deze artikelen al behoorlijk geïnvesteerd, dus nu eerst kijken hoe de verkoop gaat en als dat goed gaat komt er zeker een uitbreiding van het asortiment.

De link van de mail toevoegen is zeker een goed idee, kun je me alleen nog vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg? Ik heb het nog niet kunnen vinden.

Afmetingen zijn er inmiddels bijgezet en telefoonnummer is geplaatst! Op naar de volgende punten!

Reputatie 7
Badge +8

Via onderstaande link kun je veel info lezen over de footer. Ook voor je mail klikbaar te maken. 

Footer mijnwebwinkel

Je kunt ook een telefoonnummer klikbaar maken. Ik weet niet zeker of dat ook in de gelinkte pagina staat, anders kan Ebbe van mww de goeie link daarvan vast sneller vinden dan ik.

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt hier lezen hoe je je telefoonnummer clickable maakt - zodat iemand meteen een Whatsapp-bericht kan sturen (mits je dat wil natuurlijk). 

@nathalie Ik las inderdaad nu dat je kinderhanddoeken verkoopt, maar misschien kun je dat nog ergens vermelden? In plaats van beginnen op je home-pagina met 'Welkom’ (dat is sowieso niet goed voor je vindbaarheid) kun je bijvoorbeeld de tekst ‘Happy Handdoek - de leukste handdoeken voor kinderen’ ervan maken. Dan is het direct duidelijk wat je aanbiedt. En kijk ook eens via diverse tools waar mensen op zoeken op Google wanneer ze handdoeken voor kinderen zoeken. Gebruik bijvoorbeeld woorden als ‘handdoeken voor kinderen’, ‘kinderhanddoek’, ‘kinder handdoek’ etc. in je teksten, dat is goed voor je vindbaarheid.

Reageer