Tips bij het vormgeven van je slideshow!

• 4 April 2022
  • 0 reacties
  • 97 Bekeken

Badge +1

Hi allemaal,

Sommige merchants zullen mij al kennen; ik ben sinds begin vorig jaar als vormgever aan de slag gegaan bij Mijnwebwinkel. Ik heb inmiddels 147 webwinkels geholpen bij de vormgeving. Het ontwerp van een slideshow is daarbij heel populair. Uiteraard kun je zelf ook aan de slag gaan met het maken van een slideshow! Ik geef je graag enkele tips die je kunnen helpen bij je creatie.

Een slideshow kun je vormgeven en instellen in 2 verschillende breedtes: 1100 px breed (in de pagina inhoud) of 2200 px breed (tussen de pagina header en pagina-inhoud). Je bent vrij in het instellen van de hoogte, mijn advies zou zijn maximaal 700 px hoog, dan beslaat de slideshow niet het complete beeld. 

Een slideshow kan een mooie binnenkomer zijn voor je bezoekers. Zo kun je een nieuwe collectie onder de aandacht brengen en ze kunnen bijdragen aan de beleving van je webwinkel en/of artikelen.

In een slideshow kan geen GIF of transparant beeld gebruikt worden. Je kunt uiteraard wel wat ‘trucjes’ toepassen om je beeld toch wat beweging te geven. Wanneer je een stilstaand beeld hebt ingesteld in de slideshow en een element wilt laten knipperen, vervagen of vervangen om de paar seconden, dan kun je het tweede beeld hierop aanpassen. Als voorbeeld: De witte letters ‘NEW’ wilt ik af en toe laten verspringen naar zwarte letters bijvoorbeeld. In dat geval bevat mijn eerste slideshow beeld witte letters en mijn tweede slideshow beeld zwarte letters. Voor de overgangstijd stel ik 2 seconden in, zonder overgangseffect. Je kunt de slideshow in de volgende voorbeeldwinkel zien: WELKOM | SurfShop (myonline.store). Uiteraard kan het ook een artikel zijn (die je in verschillende kleuren verkoopt bijvoorbeeld).

TxiXGb3RuPqTF9SR7ZxcPXS_SwnYVe8rOx_Ygfwhz0POAGc6l1_V2I2qfqDNKwf5L4L89WJ0bsQ6OtVxHeLVyr27rbGgH3OUo81cxbs23uXXMZQmXSNeE4RVP6lOLMaNi9YCDSOn

MGJuhpzEVfDAlztyBPKPuRLSja-D_DfUYxDGv7mbBed9DkbnO7bNYWPp3eW7AZ5YFc7mwSItdq7NB_vDrG_K2WI7f4-3yZUu7e42NX4IXsskHA-i0OVtL5xOQ8s9566dG86-OWnT

Ook kun je het beeld voor in je slideshow zó bewerken dat het lijkt alsof je een transparant achtergrond gebruikt. Je stelt hiervoor dezelfde kleur in als de achtergrondkleur van je pagina, zoals te zien is aan de onderkant van de slideshow van BEUNHAAS BOUW: BEUNHAAS | BOUW | BeunhaasBouw (myonline.store).

0A1o1aaIinBApT62OJPHPrRZ1PmTBKzUBHVrdOaxWc766HQfWE25mpRDN3Mnf-BhZStAs0gE7NfGtXgcOxifL3gHgflosKxT8MvuU5Ty1YGYW9HglyVeU7H37wLmCpab_FlChilj

Voor het bewerken van beelden, zou je gebruiken kunnen maken van een gratis online tool zoals bijvoorbeeld iPiccy en Pixlr.

Mocht je mijn hulp wensen bij het vormgeven van een slideshow, dan help ik je daar uiteraard graag bij door middel van onze Design Services! meer informatie: https://www.mijnwebwinkel.nl/design-services 

→ Upgrade je deze maand naar PRO of PREMIUM? Dan help ik je kosteloos met jouw slideshow! Stuur hiervoor even een mailtje naar services@mijnwebwinkel.nl o.v.v. jouw winkelnaam, je kan dan direct de afbeeldingen via wetransfer aan mij mailen én aangeven op welke pagina deze mag komen te staan. Laat direct even weten welke linkjes er achter welke afbeelding mag komen te staan en ik maak het graag voor je in orde. 🤩

0 reacties

Geen reactie

Reageer