Ik zou graag de stappen van het bestelproces tonen in het winkelmandje. Kwam een blog daarover tegen in Mijnwebwinkel.nl. : https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/5-snelle-tips-voor-een-gebruiksvriendelijke-shop
Maar de opties in de beheeromgeving die daar genoemd worden, vind ik niet terug. Wie weet hoe dit zit?
Stappen bestelproces
Hej!
Ik heb even zitten kijken, maar ik kan die optie inderdaad ook niet terug vinden.
Ik zou hem inderdaad ook graag willen toevoegen. Ik heb nu het idee dat klanten vroegtijdig de shop verlaten, omdat het bestelproces niet helemaal duidelijk is.
Misschien kan
Ai, dit artikel had aangepast moeten worden. De stappen waren namelijk alleen zichtbaar in de '’oude'’ checkout. De stappen zijn uit de checkout gehaald waardoor dit niet meer nodig is. Ik kan de stappen jullie niet meer aanbieden.
Ik ben benieuwd, thanks alvast!
Hej Ebbe,
Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.
Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je.
Hoi Ebbe,
De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)
Hej Ebbe,
Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.
Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?
Hoi Ebbe,
De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)
Hi
Ik volg ook even mee, want ik heb een facebook mastery class gevolgd en daarin zie ik dat er zoveel wordt toegevoegd aan het winkelmandje, maar waar blijven de bestellingen dan :(
Soms heb ik 3 bestellingen maar dan zie ik via facebook advertising dat er ruim 200 items zijn toegevoegd.
Ik had altijd een lange tekst staan over het verzenden, maar mensen moesten dan naar beneden scrollen om verder te gaan met bestellen. Dit heb ik allemaal weggehaald, maar alsnog bestellen ze niet en ben ik inderdaad ook erg benieuwd waar het fout gaat en wat ze in hun winkelmandje hebben.
Hej Ebbe,
Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?
Dit is ook precies waar ik last van heb. Mensen zien dan verzendkosten staan en klikken dan weg of ze sturen mij soms nog een mail, maar het is wel omslachtig
Hej Ebbe,
Dit is ook precies waar ik last van heb. Mensen zien dan verzendkosten staan en klikken dan weg of ze sturen mij soms nog een mail, maar het is wel omslachtig
Is dit probleem al opgelost? Ik zou het ook graag anders zien. De klant zit nu als eerste de verzendkosten en bij de betaling kunnen ze pas kiezen of ze het ophalen. Dat is gratis! Daar wordty nu veel gebruik van gemaakt. Als ze dan eerst zien dat ze verzendkosten moeten betalen, haken ze inderdaad af.
Hier wordt op dit moment niet aan gewerkt. Of dit in de toekomst wordt aangepast weet ik niet. Ik verwacht dit jaar geen wijziging hierin.
Je kan bij teksten ergens toevoegen/wijzigen, bijvoorbeeld dat ze in deze stap onder de verzendkosten zien staan: afhankelijk van de gekozen verzendoptie.
Of bijv. iets van: Kies in de volgende stap de juiste verzend/afhaal optie.
ook kan je Tekst bovenaan in de winkelwagen plaatsen met informatie.
(zoals in mijn screenshot hieronder)
-------------------------------------------
Zo zie ik bijv ook dat men na een kortingscode ontvangen te hebben, producten daarvan hebben besteld, en de kortingscode niet hebben ingevoerd… Dan spelen er vaak 1 van de 2 dingen:
- of ze hebben het invoerveld helemaal niet gezien (hij is ook niet heel duidelijk aanwezig, dat is waar)
- of ze hebben wel de code ingevoerd, maar dan drukken ze niet op de plusknop.
En heb je daarna boze klant in de mail/messenger/app….. gelukkig kan je dat oplossen, maar het kost je een gestresste klant, het kost je tijd om het aan te passen, en het kost je geld omdat je geld terug moet boeken.
Misschien moet die +knop maar veranderd worden in “kortingscode bevestigen”.
Maar ondanks dat, mensen lezen gewoon niet, willen te snel, letten niet op enz,
Alles moet snelsnelsnel. Terwijl als ze zouden opletten, het veel sneller zou kunnen gaan
En we kunnen alleen ons best doen om de informatie op 10000 plekken te plaatsen en zo duidelijk en eenvoudig mogelijk te maken voor de klant, maar als de klant er niks mee doet, houdt het op.

Daar loop ik ook tegenaan. Klanten melden dat kortingscode niet werkt Bij navraag kom ik er dan achter dat ze de + knop niet zien. Verander die alsjeblieft in “kortingscode toepassen” of iets dergelijks.
Daar loop ik ook tegenaan. Klanten melden dat kortingscode niet werkt Bij navraag kom ik er dan achter dat ze de + knop niet zien. Verander die alsjeblieft in “kortingscode toepassen” of iets dergelijks.
Op de roadmap zie ik dat dit in onderzoek is. Wellicht je stem nog achter laten om er wat meer druk achter te zetten.
Op de roadmap zie ik dat dit in onderzoek is. Wellicht je stem nog achter laten om er wat meer druk achter te zetten.
Vorig jaar al geliked, nu maar even opnieuw (unlike - like opnieuw)
3 jaar geleden is dat al opgestart, vorig jaar opnieuw onder de aandacht, heb er een hard hoofd in dat het voor de drukke verkoopmaanden wordt doorgevoerd….. dit jaar bedoel ik dan he,hahahahaha.
😋😋😋
Zou er wel heel blij van worden als dit in september nog wordt doorgevoerd dat je dit kan aanpassen.
Ik heb de volgende toelichting in de winkelwagen staan:
• Indien je een kortingscode hebt kun je die hieronder invullen. Klik daarna op de + knop en je korting wordt toegepast
Uiteraard hoop ik dat de knop dusdanig duidelijk wordt, dat ik deze tekst achterwege kan laten. Maar tot die tijd is het voor de klanten in ieder geval iets duidelijker.
Groetjes,
Bianca
www.sambi.nl
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.