Ik zou graag de stappen van het bestelproces tonen in het winkelmandje. Kwam een blog daarover tegen in Mijnwebwinkel.nl. : https://www.mijnwebwinkel.nl/blog/5-snelle-tips-voor-een-gebruiksvriendelijke-shop
Maar de opties in de beheeromgeving die daar genoemd worden, vind ik niet terug. Wie weet hoe dit zit?
Stappen bestelproces
Hej!
Ik heb even zitten kijken, maar ik kan die optie inderdaad ook niet terug vinden.
Ik zou hem inderdaad ook graag willen toevoegen. Ik heb nu het idee dat klanten vroegtijdig de shop verlaten, omdat het bestelproces niet helemaal duidelijk is.
Misschien kan
Ai, dit artikel had aangepast moeten worden. De stappen waren namelijk alleen zichtbaar in de '’oude'’ checkout. De stappen zijn uit de checkout gehaald waardoor dit niet meer nodig is. Ik kan de stappen jullie niet meer aanbieden.
Ik ben benieuwd, thanks alvast!
Hej Ebbe,
Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.
Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je.
Hoi Ebbe,
De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)
Hej Ebbe,
Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.
Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je.
Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?
Hoi Ebbe,
De reden waarom ik dat zou willen staat in dat bewuste artikel (punt 5): ervoor zorgen dat het duidelijk is voor klanten waar ze zitten in het bestelproces en voorkomen dat ze voortijdig de shop verlaten zonder te kopen.
Als je je inleest in jullie blogs dan wil je dus dit soort stappen zetten om je shop te verbeteren.
Dus … hier ligt een schone taak voor jullie ;-)
Hi
Ik volg ook even mee, want ik heb een facebook mastery class gevolgd en daarin zie ik dat er zoveel wordt toegevoegd aan het winkelmandje, maar waar blijven de bestellingen dan :(
Soms heb ik 3 bestellingen maar dan zie ik via facebook advertising dat er ruim 200 items zijn toegevoegd.
Ik had altijd een lange tekst staan over het verzenden, maar mensen moesten dan naar beneden scrollen om verder te gaan met bestellen. Dit heb ik allemaal weggehaald, maar alsnog bestellen ze niet en ben ik inderdaad ook erg benieuwd waar het fout gaat en wat ze in hun winkelmandje hebben.
Hej Ebbe,
Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.
Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je.
Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?
Dit is ook precies waar ik last van heb. Mensen zien dan verzendkosten staan en klikken dan weg of ze sturen mij soms nog een mail, maar het is wel omslachtig
Hej Ebbe,
Ik zie het terug in analytics, maar ik hoor het ook van klanten. Het probleem is vaak, dat je op voorhand al de standaard verzendkosten ziet bij een bestelling. Terwijl er ook afgehaald kan worden, of ik kom het in een bepaald postcode gebied thuisbezorgen. Mensen klikken dan dus vaak de winkelwagen weg. Ik weet niet of meer shops hier last van hebben.
Ik hoop dat het antwoord duidelijk is voor je.
Bedankt voor de info Babette! Het daadwerkelijke probleem is eigenlijk dat in de eerste stap niet de volledige informatie wordt getoond? Denk je dat - wanneer de stap voor de checkout - eruit wordt gehaald of wordt aangepast met de juiste informatie, het duidelijker is?
Dit is ook precies waar ik last van heb. Mensen zien dan verzendkosten staan en klikken dan weg of ze sturen mij soms nog een mail, maar het is wel omslachtig
Is dit probleem al opgelost? Ik zou het ook graag anders zien. De klant zit nu als eerste de verzendkosten en bij de betaling kunnen ze pas kiezen of ze het ophalen. Dat is gratis! Daar wordty nu veel gebruik van gemaakt. Als ze dan eerst zien dat ze verzendkosten moeten betalen, haken ze inderdaad af.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.