Vraag

Spaar systeem (hoe in zien? meerdere spaaropties)

• 1 March 2023
  • 15 reacties
  • 356 Bekeken

Badge

Vandaag is het spaarsysteem gelanceerd.

Hierbij heb ik een paar vragen en ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan.

wij hebben een fysieke spaarkaart. hierbij kunnen mensen sparen en korting ontvangen naar gelang de snelheid dat hun spaarkaart vol zit.

kan dat hier ook/hoe kan ik dat activeren? 
ik zag dat je meerdere opties voor sparen kan invullen. 

Daarnaast zou ik ook handmatig punten toe willen voegen (zodat de oude spaarkaart die ze hadden mee kan tellen voor het online spaarsysteem).  Ook ben ik benieuwd hoe je de punten van klanten in kan zien.

gr iris 

stapeltjegeluk

15 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen, 

Ik ben vooral ook benieuwd wie allemaal het spaarsysteem gaan instellen. 
Na het horen van de prijs dacht ik het niet meer te willen, maar nu twijfel ik toch weer.
Mijn winkel is er namelijk zeer geschikt voor. Ik heb heel veel vaste klanten. 

Reputatie 7
Badge +16

Hi @stapeltjegeluk, @DeViltwinkel,

Ik snap dat er nog wat vragen zijn. We gaan daarom een demo geven waarin we de mogelijkheden van het spaarprogramma laten zien en waar ruimte is om vragen te stellen. De demo is gepland op woensdag 8 maart om 13.00 uur. Ik plaats vandaag een oproep op de community waar je je kunt aanmelden zodat je de juiste link krijgt om de demo te volgen. 

Hopelijk tot dan! 

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb het gelijk ingesteld. Ik moet zeggen dat het vrij goed werkt. Het instellen is wel een beetje buggy, maar over het algemeen staat het leuk. Ook mijn winkel is er super geschikt voor, aangezien het toch voornamelijk hobby artikelen met een hoog verzamelgehalte zijn.

Wat ik wel echt extreem mis is dat er op artikelpaginas de tekst '’U spaart met dit artikel 19 punten'’ zou moeten staan. Op die manier kan je het echt onder de aandacht brengen en blijven pushen, in plaats van met alleen een dedicated informatiepagina en een zeer klein kopje onder een account-uitklapmenu.

Als die tekst op de artikelpagina zou staan zou ik het perfect vinden, nu vind ik het een beetje net niet. Maar oke, het is beter dan geen spaarsysteem, dus hij staat erop.

Als je hem graag wilt zien kan dat op mijn website. Accountje aanmaken en je kan ernaar kijken.

https://www.panzer-shop.nl/c-6828890/spaarprogramma/

(Ik weet het, er kan qua grafisch vormgeven veel beter, maar ik ben nou eenmaal geen held met Illustrator)

Reputatie 5
Badge +6

Goedemorgen, 

Ik ben vooral ook benieuwd wie allemaal het spaarsysteem gaan instellen. 
Na het horen van de prijs dacht ik het niet meer te willen, maar nu twijfel ik toch weer.
Mijn winkel is er namelijk zeer geschikt voor. Ik heb heel veel vaste klanten. 

En wat betreft de prijs, MWW kennende kost het spaarsysteem over 2 jaar 398,99 per maand door prijsverhogingen, dus geniet van de lage prijs nu het nog kan… Het is toch maandelijks opzegbaar.

Reputatie 6
Badge +9

Het ziet er inderdaad best goed uit, alleen waar ik al bang voor was, niet met een fysieke winkel te combineren. Zijn regelmatig klanten in de winkel die online bestellen en dit afhalen in de winkel. Of klanten die regelmatig bestellingen plaatsen en in de vakantieperiode’s of als ze in de buurt zijn langs komen. Klanten die dus weten van het online spaarsysteem.. (áls ik het zou instellen) de moeite nemen langs te komen, daar kunnen we dat niets mee. Jammer..

Reputatie 5
Badge +6

Ik heb zojuist eens gekeken over hoe de klant dit moet toevoegen aan zijn bestelling en wauw. Dit is echt veeeeel te omslachtig. Dit kan je toch niet verwachten van de oudere (of zelfs jongere) medemens..?

-Eerst moet je de punten inwisselen voor een reward, logisch. 
-Dan krijg je een code die je moet kopiëren. Tot daar aan toe. 
-Hierna moet je eigenhandig op zoek naar het artikel dat erbij hoort binnen de webshop. Je kan niet op het plaatje klikken om bij het gelinkte artikel te komen, je moet gewoon zoeken zoals je ook naar andere dingen zoekt. Waarom??? Dat kan toch niet @Ebbe..? Super klantonvriendelijkheid en een super onduidelijk proces. 

Er is in mijn ogen maar 1 fatsoenlijke manier om dit te doen en dat is dat het artikel automatisch word toegevoegd aan het wagentje, zonder er geld voor te rekenen  Als dat dan echt niet kan moet je zorgen dat de rewards klikbaar zijn naar de artikelpagina, maar zelfs dat kan niet! 

-Daarna moet je het artikel toevoegen en de kortingscode toevoegen aan het winkelwagentje. 

Wederom echt een extreem matige halfbakken uitwerking van een in theorie goed plan. En dat voor €19 per maand. Ik voel me nu toch enigzins bepiepeld. En ja, dit kan je allemaal uitleggen op de dedicated pagina voor spaarpunten, maar dan krijg je een how-to met minstens 5 screenshots, stukken tekst etc. Dat kan toch niet… Wat een koude kermis is dit. Jammer. 

Reputatie 5
Badge +6

En om er nog eens overheen te gaan kan je maar 1 reward per keer inlossen. Wat een armoe. Shame on you voor het maken van een prutsproduct. Bah. 

Reputatie 5
Badge +6

En om er nog eens overheen te gaan kan je maar 1 reward per keer inlossen. Wat een armoe. Shame on you voor het maken van een prutsproduct. Bah. 

En je kan zelfs de tekst in de reward omschrijving niet linken, dus er is geen enkele mogelijkheid om dit maar enigzins klantvriendelijk te krijgen.

Ik adviseer zwaar tegen het nemen van dit spaarprogramma als je de keuze nog niet hebt gemaakt. Als je dus een andere kortingsactie hebt lopen kan niemand beloningen inwisselen, omdat je maar 1 kortingscode per keer kan invoeren. 

Het spijt me zeer, maar er is weinig tot niks positiefs aan dit systeem.

Badge

Ik heb zojuist eens gekeken over hoe de klant dit moet toevoegen aan zijn bestelling en wauw. Dit is echt veeeeel te omslachtig. Dit kan je toch niet verwachten van de oudere (of zelfs jongere) medemens..?

-Eerst moet je de punten inwisselen voor een reward, logisch. 
-Dan krijg je een code die je moet kopiëren. Tot daar aan toe. 
-Hierna moet je eigenhandig op zoek naar het artikel dat erbij hoort binnen de webshop. Je kan niet op het plaatje klikken om bij het gelinkte artikel te komen, je moet gewoon zoeken zoals je ook naar andere dingen zoekt. Waarom??? Dat kan toch niet @Ebbe..? Super klantonvriendelijkheid en een super onduidelijk proces. 

Er is in mijn ogen maar 1 fatsoenlijke manier om dit te doen en dat is dat het artikel automatisch word toegevoegd aan het wagentje, zonder er geld voor te rekenen  Als dat dan echt niet kan moet je zorgen dat de rewards klikbaar zijn naar de artikelpagina, maar zelfs dat kan niet! 

-Daarna moet je het artikel toevoegen en de kortingscode toevoegen aan het winkelwagentje. 

Wederom echt een extreem matige halfbakken uitwerking van een in theorie goed plan. En dat voor €19 per maand. Ik voel me nu toch enigzins bepiepeld. En ja, dit kan je allemaal uitleggen op de dedicated pagina voor spaarpunten, maar dan krijg je een how-to met minstens 5 screenshots, stukken tekst etc. Dat kan toch niet… Wat een koude kermis is dit. Jammer. 

Dat zijn inderdaad ook dingen wat ik mis @Ebbe  is het een idee om dit mee tenemen?

• ondernemer kan zelf ook punten toevoegen zodat "stenen winkel klanten” geen punten mis lopen als ze langs komen;
  • De rewards klikbaar maken;
  • Punten met een datum, dus stel ze hebben binnen 3 maand 200 punten dan zijn die meer waard dan 200 punten over één jaar;

Gr iris 

Shop jouw stapeltjegeluk op www.stapeltjegeluk.nl

Reputatie 5
Badge +6

@stapeltjegeluk ,

Je kan binnen het klantaccount zelf punten geven aan klanten. Wellicht lost dit het fysieke winkelprobleem voor je op?

Badge

@stapeltjegeluk ,

Je kan binnen het klantaccount zelf punten geven aan klanten. Wellicht lost dit het fysieke winkelprobleem voor je op?

Dankjewel, deze had ik nog niet gevonden.

Heb eens geprobeerd bij mijzelf punten toe te wijzen en deze in te wisselen.

ik kreeg 2 codes in mijn email maar kon niet zien welke welke is.. jammer..

Reputatie 3
Badge +1

Allemaal bedankt voor de feedback, daar zitten goede en waardevolle punten bij. Wij gaan ze meteen samen bekijken om te kijken of we nog wat kunnen meenemen de komende sprints. Een aantal punten hebben we zeker in overweging genomen tijdens de ontwikkeling, maar sommige zijn nu eenmaal ook complex. De rewards klikbaar maken staat al op de planning. 

Reputatie 6
Badge +9

@stapeltjegeluk ,

Dat is niet handig in een fysieke winkel, we werken met de kassa-app en niet in de backoffice tijdens winkeluren. Niet te doen om dit tijdens het afrekenen nog eens achteraf toe te voegen. Daarnaast werken de medewerkers alleen met de kassa-app.. 

Badge

@stapeltjegeluk ,

Dat is niet handig in een fysieke winkel, we werken met de kassa-app en niet in de backoffice tijdens winkeluren. Niet te doen om dit tijdens het afrekenen nog eens achteraf toe te voegen. Daarnaast werken de medewerkers alleen met de kassa-app.. 

@Ebbe  dit is inderdaad ook wel een goede. Dat je het ook in de kassa app kunt wijzigen.

Wij hebben standaard een lijstje bij de kassa zitten waar onze medewerkers het opschrijven. Wij werken namelijk in de winkel met een fysieke spaarkaart, maar als klanten van verder weg komen en ze hebben een online klanten bestand dan kunnen we dat alsnog toevoegen. 

Ik snap niet waarom ze hier 19 euro voor durfen te vragen.

Dat hoort een basis functie te zijn.

Je geeft marge weg, en je moet ervoor betalen.

De enige die er beter van wordt is mijnwebwinkel.

Reageer