Vraag

SEO paginatitel

Reputatie 6
Badge +8

Even een SEO vraagje, het is me niet helemaal duidelijk als je deze optie aan zet ‘toon autom. de paginanaam als pagina kop bovenaan een pagina’ of die paginatitel dan ook gelijk de H1 titel is? Of is dit alleen te bereiken als je deze optie uitzet en zelf de H1 koptekst invult? Weet iemand dit? #dtv 

46 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Ik twijfel een beetje of ik hieraan moet gaan beginnen. Voor nieuwe artikelen natuurlijk geen probleem maar alles wat er al staat is ca. 2600 artikelen. Maakt het zoveel verschil? 

Het gaat meer om de pagina-titels, als je die niet autom. wil laten tonen. De artikelen worden standaard in H1 weergeven 

Reputatie 6
Badge +8

Ik twijfel een beetje of ik hieraan moet gaan beginnen. Voor nieuwe artikelen natuurlijk geen probleem maar alles wat er al staat is ca. 2600 artikelen. Maakt het zoveel verschil? 

Reputatie 4
Badge +6

@DeViltwinkel De aanhouder wint! 😎

💪🏻 😊

Reputatie 4
Badge +5

@DeViltwinkel De aanhouder wint! 😎

Reputatie 4
Badge +6

Oooo als ik de lijn dan weg haal, dan blijft de kop op H1 en de tekst op normaal! 😃

Reputatie 4
Badge +6

Helaas werkt dat toch ook weer niet bij mij @Goedhoesje.nl….. 🙈
Zal het liggen aan mijn computer? Ik werk met en Apple Macbook Air.

Het enige wat wel lijkt te werken is als ik er een lijn tussen zet. Dan blijft het boven de lijn H1 en onder de lijn normaal. ven kijken of ik dat wil….

Reputatie 4
Badge +6

@Goedhoesje.nl Dank je wel voor je heldere uitleg. Ik ga het proberen!

Reputatie 5
Badge +8

Bedankt voor de tips. Helaas werkt het niet hier. 
Zet ik de kop op H1 dan gaat de tekst mee. Zet ik de tekst dan terug naar normaal dan gaat de kop mee terug naar normaal. 
Dus zoals de tip alleen met enter geprobeerd. Toen is het 1 keer goed gegaan, maar stond mijn tekst een km lager. Als ik de tekst dan weer hoger terug zet dan wordt dat ook weer een H1. 
Ik geef het op… 

Probeer dit eens:

Zorg ervoor dat er minimaal een hele enter (geen shift+enter maar normale enter) zit tussen de kop en de rest van de tekst, ookal springt deze een stuk naar beneden. Hierna selecteer je de rest van de tekst en geef je dit de opmaak "normaal". Daarna selecteer je de kop en geef je deze "Kop1". Hierna kan je naar de normale tekst gaan, de cursor links van de eerste letter plaatsen en met "shift + backspace" de tekst 1 regel omhoog zetten (als er inderdaad meer dan 1 witregel tussen de kop en normale tekst zit). Let wel op dat je dit met shift + backspace doet nadat de opmaak van zowel de koptekst als normale tekst juist is aangepast. Dit zou moeten werken.

Gisteren zelf aan de slag geweest met Kop1 etc., op deze manier is het mij op alle pagina's gelukt. Je ontkomt er echter niet aan dat er 1 witregel tussen Kop1 en de normale tekst komt, maar dit is geen probleem. Mocht je dit niet willen, zou je evt kunnen experimenteren met Kop2, dan is de witregel smaller.

Reputatie 4
Badge +6

Bedankt voor de tips. Helaas werkt het niet hier. 
Zet ik de kop op H1 dan gaat de tekst mee. Zet ik de tekst dan terug naar normaal dan gaat de kop mee terug naar normaal. 
Dus zoals de tip alleen met enter geprobeerd. Toen is het 1 keer goed gegaan, maar stond mijn tekst een km lager. Als ik de tekst dan weer hoger terug zet dan wordt dat ook weer een H1. 
Ik geef het op… 

Reputatie 4
Badge +5

En gebruik Enter in plaats van shift-Enter.

Als je shift-enter doet voor een nieuwe regel dan begin je op een nieuwe regel maar blijft het allemaal kop 1. Als je een regel typt en dan een ‘gewone’  enter typt dan is de volgende tekst weer gewoon normaal.

Reputatie 7
Badge +9

Als je dan eerst van de tekst selecteert en de titel niet. En die dan aanmaakt als normaal zo 

Reputatie 4
Badge +6

Hier even een kleine uitleg over H kopteksten 

H1, H2, H3 heading tags; invloed kopteksten op SEO | OOnl (optimusonline.nl)

Oke.. Als ik dat artikel moet geloven maakt het dus helemaal niet uit voor de SEO en kan ik het gewoon zo laten als het is...

Persoonlijk als je een nieuw artikel op pagina maakt zou ik het doen maar dat is meer mijn mening. Het kan zeker geen kwaad. 

Ik begrijp niet wat je bedoelt...

bij het maken van een nieuw artikel of pagina zou ik wel de H1 kop gebruiken.

Dat is nou juist mijn probleem! Als ik een H1 kop wil maken op een pagina, wordt de hele tekst H1. Niet alleen de kop! 

Reputatie 7
Badge +9

Oke.. Als ik dat artikel moet geloven maakt het dus helemaal niet uit voor de SEO en kan ik het gewoon zo laten als het is...

Persoonlijk als je een nieuw artikel op pagina maakt zou ik het doen maar dat is meer mijn mening. Het kan zeker geen kwaad. 

bij het maken van een nieuw artikel of pagina zou ik wel de H1 kop gebruiken.

Reputatie 4
Badge +6

Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 4
Badge +6

Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 4
Badge +6

Andere optie zou zijn dat ik de kop niet meer oranje doe, maar in dezelfde kleur als de tekst. 
Maar dan nog wordt zowel de kop als de tekst H1. Is dat nou wel of niet oke voor google?

Hoi! Wil je de paginatitel ‘automatisch tonen’ uitzetten? Op je website ziet het er nu goed uit toch? Oranje kop en de rest kleinere lettertypes 😊

De paginatitel “Automatisch tonen” staat uit. De titel die je ziet heb ik zelf gemaakt en is “normaal”.
Maar ik begrijp dat het voor google belangrijk is dat de titel een H1 is. Is dat zo?
Als ik “automatisch tonen” aan zet heb ik ook een titel op de Homepage en dat wil ik niet. 

Reputatie 6
Badge +8

Andere optie zou zijn dat ik de kop niet meer oranje doe, maar in dezelfde kleur als de tekst. 
Maar dan nog wordt zowel de kop als de tekst H1. Is dat nou wel of niet oke voor google?

Hoi! Wil je de paginatitel ‘automatisch tonen’ uitzetten? Op je website ziet het er nu goed uit toch? Oranje kop en de rest kleinere lettertypes 😊

Reputatie 4
Badge +6

Reputatie 4
Badge +6

Dit topic is alweer een tijd geleden, maar ik ben toch even benieuwd. 
Mij lukt het ook niet om de kop in H1 te krijgen zonder de rest van de pagina mee te nemen. 
De kop is bij mij oranje, dus de rest wordt ook oranje. 
Met een wit regel ertussen maakt het niet uit. Resultaat hetzelfde. Als ik daarna de tekst weer naar normaal wil doen gaat de kop ook weer mee naar normaal. 
Dus mijn oplossing jaren geleden was om de H1 maar te laten zitten en zelf een kop te maken in een wat groter lettertype, maar ja die is dan wel “normaal”. 

Nou lees ik online dat de H1 kop heel belangrijk is voor google!
Ik wil ook niet alles automatisch doen, want ik wil geen kop op de homepage. 

Is hier inmiddels een oplossing voor? En weegt de H1 kop echt zo zwaar voor google?

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @elleng05, je kunt wel eerst in ‘Normale tekst’ de titel - vervolgens een hele enter toepassen - en dan de rest van de tekst typen. Vervolgens selecteer je de titel en maak je daar Kop 2 van. Dat moet wel werken hoor! Of bedoel je dat niet?

Hallo Rianne, jouw oplossing werkt wel maar ik wil liever geen witregel tussen de kop en de normale tekst. Dan zal er niets anders opzitten vrees ik 

grt Ellen 

Hej Ellen, als je dan voor de alinea gaat staan en <shift> backspace doet, gaat de wit-regel weg.. 

Bij mij neemt ‘ie dan wel de opmaak van ‘Kop 2’ weer over… Dus dat zal niet werken voor wat @elleng05 zou willen. Ik kan me alleen nog voorstellen dat je de koppen net wat groter maakt in de template-opmaak, zodat zo'n witregel wat minder opvalt of minder groot lijkt.

Reputatie 6
Badge +8

Hoi @elleng05, je kunt wel eerst in ‘Normale tekst’ de titel - vervolgens een hele enter toepassen - en dan de rest van de tekst typen. Vervolgens selecteer je de titel en maak je daar Kop 2 van. Dat moet wel werken hoor! Of bedoel je dat niet?

Hallo Rianne, jouw oplossing werkt wel maar ik wil liever geen witregel tussen de kop en de normale tekst. Dan zal er niets anders opzitten vrees ik 

grt Ellen 

Hej Ellen, als je dan voor de alinea gaat staan en <shift> backspace doet, gaat de wit-regel weg.. 

Reputatie 1
Badge +2

grt Ellen 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @elleng05, je kunt wel eerst in ‘Normale tekst’ de titel - vervolgens een hele enter toepassen - en dan de rest van de tekst typen. Vervolgens selecteer je de titel en maak je daar Kop 2 van. Dat moet wel werken hoor! Of bedoel je dat niet?

Reageer