Beantwoord

Prijsweergave in winkelwagen van keuzelijst artikel

Ik heb vraag over de weergave van een keuzelijst-artikel in de winkelwagen. Hier wordt namelijk de basisprijs van het kleinste keuze-artikel en de deltaprijs van het grotere keuze-artikel apart weergegeven. Dat ziet er vreemd uit en wil ik helemaal niet laten zien. Alleen de totaalprijs van het grotere artikel is immers relevant (en wordt ook apart weergegeven). Kan dit aangepast worden?

Ter info: ik heb de basisprijs (potje 25 gr - € 7,85) ingevoerd bij “artikel bewerken”  en het prijsverschil van een groter potje (100 gr - € 12,10) ingevoerd bij “keuzeopties selecteren”. 

Weergave in winkelwagen:

icon

Beste antwoord door Michel vG 18 April 2020, 21:44

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Oscar,

Nu is dit niet aan te passen. Er is gekozen om zo transparant mogelijk de prijsopbouw te tonen. Dus de basisprijs + de meerprijs. Mogelijk dat we dit in de toekomst aanpassen. Stem vooral op de suggestie die eerder is aangemaakt: https://feedback.mijnwebwinkel.nl/151

Groet,
Ebbe

Hi Ebbe,

Dank voor je snelle antwoord!

Als ik het goed begrijp is de keuzelijst momenteel meer als optielijst beschouwd. Ik wil de keuzelijst als variantenlijst gebruiken. Is in dat geval momenteel de enige oplossing om alle productvarianten individueel op te voeren als artikel?

Groeten,

Oscar

Reputatie 7
Badge +16

Hi Oscar,

Wat is voor jou het verschil tussen een optielijst en een variantenlijst? Zou je een toelichting kunnen geven op waar je naar op zoek bent? 
Thanks!

Hi Ebbe,

Een optielijst is dat je bovenop een basisproduct (met zijn basisprijs) één of meerdere features kiest (tegen meerprijzen). Bv softijs met nootjes en/of spikkels en/of chocoladesaus.

Een variantenlijst is een keuze binnen een familie van producten. Zo kun je nadat je softijs hebt gekozen, kiezen voor een bakje van 100 ml, 250 ml of 500 ml.  

Waar ik naar op zoek ben is een zinvolle prijs weergave van beide voorbeelden in het winkelmandje:

In het eerste voorbeeld (optielijst), kan ik me voorstellen dat je de prijs op het rekeningoverzicht uitsplitst (basisprijs + extra optie-kosten). Dat is nu het geval met de keuzelijsten (het werkt met delta-prijzen). 

Maar in het tweede voorbeeld, indien je bv 500 ml kiest, is het vreemd om op het rekeningoverzicht de prijs van 100 ml en de extra kosten voor de 500 ml uitgesplitst weer te geven.

Ik hoop dat ik het goed heb uitgelegd, en misschien pas ik de keuzelijsten wel verkeerd toe.

Vriendelijke groeten,

Oscar 

Reputatie 7
Badge +16

Thanks Oscar, het is duidelijk, dankje.

Ik snap je punt, ik kan je alleen niet bieden waar je naar op zoek bent. Alles wat je via keuzelijsten plaatst wordt '’meerprijs'’ getoond op de factuur. Het wordt dan opgesplitst in basisprijs + meerprijs van de gekozen optie. Wil je dit niet, dan zul je de individuele keuzes los moeten toevoegen.

OK, duidelijk Ebbe. Dat is jammer; dan moet ik goed gaan nadenken hoe ik dit wil oplossen. 

Nog een laatste poging (sorry): het toevoegen van een mogelijkheid aan de prijs van een artikel, zou een oplossing kunnen zijn wellicht: “Géén prijs weergeven, wél te bestellen”. Dan voer ik namelijk voor alle varianten de eindprijzen op in de keuzelijsten ipv de delta prijzen.

Reputatie 7
Badge +16

Check ik snap hem. Ik heb jouw situatie doorgestuurd naar ons productteam, zodat zij dit ook weten. Ik wil jou eigenlijk vragen om dit ook te doen. Dit kan via feedback.mijnwebwinkel.nl. Dit wordt door ons productteam beheerd. Zij zien dus alle suggesties binnenkomen vanuit klanten en krijgen hiermee een goed beeld van alle wensen. Als je suggestie is ingediend en op de site staat, deel hier dan de link. Dan zorg ik ervoor dat deze bovenaan wordt geplaatst:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +8

Wat ik hiermee heb gedaan is bij het artikel "gratis te bestellen" aangeklikt en dan bij de keuzelijst ook voor het kleinste/goedkoopste artikel gewoon in de keuzelijst gezet met de gewone prijs van het artikel bv 100ml is 4,=

200ml is 7,= etc.

Het enige wat er dan gebeurt is dat in je overzicht er nog geen prijs staat. Die staat dan bij je keuzelijst als je op een keuze klikt.

Reputatie 7
Badge +8

Reputatie 7
Badge +8

Het enige wat ik nog mis met deze manier is dat bijvoorbeeld de goedkoopste van de keuzelijst al als vanaforijs wordt weergegeven. Misschien een idee voor verdere uitwerking?

Hi Michel,

Dank voor je voorstel! Nu had ik dat eerder geprobeerd, maar had ik geen "voorkeur keuze” opgegeven. En dan zie je “gratis” bij het prijsoverzicht:

Maar dat is (inderdaad) opgelost als je wél een keuzevoorstel doet:

Dit is super! Volledig acceptabel voor mij op deze manier; ook op het factuur overzicht. Hartelijk dank voor je reactie!

Groetjes,

Oscar

Reputatie 7
Badge +8

I super dat je hiermee geholpen bent en ik heb ook weer iets gelezen wat ik niet wist. Ik heb bij de standaardteksten gratis veranderd naar maak uw keuze. Ik ga jouw manier bij mij ook een bekijken.

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben nog aan het zoeken geweest maar ik kan niet vinden of je ergens de prijs van je laagste variant al kunt laten zien als vanaf prijs bv.. Dat komt misschien ooit nog.

Ik weet niet of dit is wat je zoekt, maar bij artikel bewerking, helemaal onderaan, kun je de keuzelijst bewerken. Daar maak je een keuze bij “Welke optie wil je bezoekers eerst tonen?”.

Reputatie 7
Badge +16

Thanks voor je bijdrage @Michel vG! Ik heb er ook weer wat van geleerd:muscle:

Bedankt voor de tips! Ik liep tegen hetzelfde probleem aan en nu is het bijna zoals ik het zou willen. Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is dat het bedrag van €0,00 zichtbaar blijft in het winkelmandje. Dit hangt waarschijnlijk vast aan het vinkje ‘gratis bestellen’. Ik hoop dat jullie mij met dit laatste detail kunnen helpen. Dan ben ik helemaal blij!

Ik heb ook nog steeds die € 0,00, maar heb het geaccepteerd :wink: .  Als je verder gaat naar bestelling afronden, verdwijnt het gelukkig weer.

Ik hou me nog wel aanbevolen mocht iemand nog een oplossing weten….. 

Reageer