Vraag

Pagina indeling: tekst zowel onder als boven de artikelen

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb een suggestie, en ben benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit interessant vinden. Volgens mij krijg ik wat ik voor ogen heb niet voor elkaar in de vormgeving, maar correct me if I'm wrong. :wink:

Voor mijn hoofdpagina’s/hoofdcategorieën heb ik een SEO-tekst geschreven, met zoekwoorden en een bepaald aantal woorden en links. Bijvoorbeeld op de volgende pagina: https://www.nanaas.nl/c-2391611/stationery/ Nu vind ik het prettiger om deze tekst onder de artikelen te tonen. In principe is deze tekst bedoeld voor Google en als een soort ‘landingspage'. Ik ga er niet vanuit dat veel mensen het verder zullen gaan lezen. :sweat_smile: Dus dan kies ik voor de positie ‘Onder het artikeloverzicht'. 

Dit zorgt ervoor dat je dus eerst de artikelen krijgt en daaronder de titel en tekst. Maar ik zou graag nog een titel bovenaan de pagina plaatsen. Dus dat daar eerst staat ‘Stationery’, misschien een klein stukje tekst en dan pas de artikelen. Maar ook wanneer je de automatische paginatitels aanzet, staan deze onder het artikeloverzicht.

Zijn er meer mensen die daar tegenaan lopen? Mijn suggestie zou dus een module zijn; waarbij je zowel boven als onder het artikeloverzicht tekst kunt plaatsen.

Bijvoorbeeld zoals bij deze shop:
https://www.zusss.nl/kleding/

38 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit eens gevraagd heb. :wink:  Maar volgens mij is er op de feedback-pagina nog niet heel veel animo voor, en staat het ook nog niet in de planning van Mijnwebwinkel. 

Is er toevallig iemand die dit heeft opgelost met custom CSS? En is dat uberhaupt op te lossen met custom CSS? :thinking:

Het is al een tijdje geleden dat deze vraag is gesteld, maar voor degene die nog steeds naar een andere oplossing zoeken: het is mogelijk met CSS. Al is het wel een klein beetje een rare oplossing (en is hier wel wat CSS kennis voor nodig), is het mogelijk om een titel en een klein beetje tekst (niet meer dan 200 tekens per alinea) boven aan de pagina te krijgen en de rest van de tekst onder aan de pagina. Dit is alleen tekst en misschien één afbeelding. Zover ik weet zijn linkjes nog niet mogelijk.

Wel jammer dat het op de shop maar een kleine toevoeging is (maar wel erg waardevol) dat is om te bouwen wel een enorme klus is. Daardoor kan mww deze updates ook niet snel maken dat je dit snel kan oplossen.(daar baal ik wel enorm van) zo zijn er zo vaak van die kleine dingetjes.

@Keukenpakket community Krijg je daarmee dan niet op iedere pagina hetzelfde tekstje bovenin? Ik heb helaas (te) weinig kennis van CSS om dat juist in te stellen, maar ben wel benieuwd!

Nee, je krijgt alleen het tekstje op de pagina waar je het tekstje aan toevoegt.

Het kan dan zoiets worden zoals dit. Een titel en een klein tekstje daaronder. Dit is alleen op deze pagina en niet op de volgende artikelpagina. Als je daar ook een tekstje wilt zou je het daar ook weer moeten toevoegen.

Reputatie 7
Badge +9

@Keukenpakket community Krijg je daarmee dan niet op iedere pagina hetzelfde tekstje bovenin? Ik heb helaas (te) weinig kennis van CSS om dat juist in te stellen, maar ben wel benieuwd!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik dit eens gevraagd heb. :wink:  Maar volgens mij is er op de feedback-pagina nog niet heel veel animo voor, en staat het ook nog niet in de planning van Mijnwebwinkel. 

Is er toevallig iemand die dit heeft opgelost met custom CSS? En is dat uberhaupt op te lossen met custom CSS? :thinking:

Het is al een tijdje geleden dat deze vraag is gesteld, maar voor degene die nog steeds naar een andere oplossing zoeken: het is mogelijk met CSS. Al is het wel een klein beetje een rare oplossing (en is hier wel wat CSS kennis voor nodig), is het mogelijk om een titel en een klein beetje tekst (niet meer dan 200 tekens per alinea) boven aan de pagina te krijgen en de rest van de tekst onder aan de pagina. Dit is alleen tekst en misschien één afbeelding. Zover ik weet zijn linkjes nog niet mogelijk.

Badge

Pfff ja, ik zou heel graag willen dat dit kan! Wanneer zal dit mogelijk zijn? @Ebbe Zag dat deze vraag al 2 jaar open staat. 

Reputatie 7
Badge +9

@powerfulproducts.nl Zeker waar. Ben ook heel benieuwd of dat in de toekomst nog een optie kan zijn. Dan kun je mooi langere SEO teksten onderin kwijt, en bovenaan een titel met inleidende tekst. 

Reputatie 7
Badge +10

Ziet er mooi uit. Ik zie alleen geen slideshow op die pagina?

@Jacqueline, ik ben benieuwd of jij hetzelfde ziet als ik, zie onderstaand screenshot? 

Want het gedeelte ‘Nanaa's Kaarsen & Kandelaars, gratis verzending vanaf (...) bij je bestelling’ is een slideshow afbeelding. 

@Nanaas wel erg mooi gedaan zo. Alleen helaas kan google dat niet lezen. En dat zou wel erg mooi zijn als dat oooooit nog eens in de toekomst komt bij mww tekst zowel boven als onder kunnen plaatsen of dat je zelf een selectie kan maken. goed voor klanten en google. 

Badge +1

2 jaar geleden heeft Nanaas deze vraag gesteld.
Ik ben benieuwd of hier inmiddels al een oplossing voor gekomen is. 

Nee volgens mij nog niet, ik zou ook erg blij zijn met een extra ruimte voor tekst boven de artikelen.

Reputatie 1
Badge

2 jaar geleden heeft Nanaas deze vraag gesteld.
Ik ben benieuwd of hier inmiddels al een oplossing voor gekomen is. 

Reputatie 6
Badge +7

@Jacqueline, ik ben benieuwd of jij hetzelfde ziet als ik, zie onderstaand screenshot? 

Want het gedeelte ‘Nanaa's Kaarsen & Kandelaars, gratis verzending vanaf (...) bij je bestelling’ is een slideshow afbeelding. 

Die zie ik inderdaad maar ik had een bewegend beeld verwacht bij slideshow. Vandaar de verwarring.

Reputatie 7
Badge +9

@powerfulproducts.nl @Humiez Ik hoop ook niet dat het de laadsnelheid van mijn pagina beïnvloed. 

@Ebbe :innocent: Dus ik hoop dat Mijnwebwinkel de optie van zowel boven als onder tekst nog eens in overweging wil nemen. Ondanks dat het SEO-technisch niet veel uitmaakt, kan ik me wel voorstellen dat het enigszins conversieverlagend kan zijn als iemand eerst een lap tekst voorbij moet scrollen… 

Reputatie 7
Badge +9

Reputatie 6
Badge +7

Reputatie 5
Badge +7

Ziet er mooi uit maar denk wel veel werk. Ook ben ik benieuwd of het de laadsnelheid vertraagd.

Reputatie 7
Badge +10

@Nanaas Voor nu een hele mooie oplossing. Hopen dat de laadsnelheid niet teveel door de slideshow zal afremmen. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb het voor nu gerealiseerd door de tekst onder mijn artikelen te plaatsen (daar kan ik dus een lange lap SEO-tekst kwijt, zonder dat mijn klant eerst een heel eind moet scrollen voordat de artikelen zichtbaar zijn). Boven de artikelen heb ik een slideshow geplaatst (dus een afbeelding) met dezelfde achtergrondkleur als mijn pagina, met een titel en extra informatie (USP's) erin. 

Zie ook: https://www.nanaas.nl/c-2391705/kaarsen-kandelaars/

Wie weet werkt dit voor anderen ook voor de time being. :wink::bulb:

Ik weet (nog) niet of ik het ook zo laat, want ik zat ook te denken om er een afbeelding te plaatsen (bijvoorbeeld een sfeerfoto). Maar mijn klant ziet vervolgens niet op welke pagina hij/zij zit, dus dat wil je eigenlijk ook tonen… 

Nadeel is uiteraard wel dat de slideshow een afbeelding is, dus die ook mee verschaald op je telefoon, waardoor mijn tekst klein en onleesbaarder wordt. Maar dat neem ik voor nu maar even voor lief. :sweat_smile:

Reputatie 7
Badge +10

@Ebbe is een mogelijkheid om wat meer duidelijkheid te krijgen wat er dan wel mogelijk is in de css module?

Reputatie 7
Badge +9

@Nanaas Ik heb nagevraagd of je met CSS tekst zowel boven als onder artikelen kunt krijgen. Dit is helaas niet het geval.

Jammer! Bedankt voor het navragen @Ebbe.

Reputatie 7
Badge +16

@Nanaas Ik heb nagevraagd of je met CSS tekst zowel boven als onder artikelen kunt krijgen. Dit is helaas niet het geval.

Reputatie 7
Badge +10

@Nanaas @Ebbe Zeker jammer dat dit niet (snel) gerealiseerd kan worden, zou zeker een mooie toevoeging zijn.. 

Helaas moeten we veel geduld hebben.

Reputatie 6
Badge +9

@Nanaas @Ebbe Zeker jammer dat dit niet (snel) gerealiseerd kan worden, zou zeker een mooie toevoeging zijn.. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap de wens goed. Ik ga 'm onder de aandacht brengen, ik verwacht alleen niet dat dit op korte termijn gerealiseerd wordt. 

SEO technische is het overigens geen verbetering. Tenzij je kiest om geen tekst te tonen in je shop.

Bedankt! Weet jij (of iemand bij jullie) toevallig of zoiets met custom CSS nog realiseerbaar is?

Reputatie 7
Badge +16

Ik snap de wens goed. Ik ga 'm onder de aandacht brengen, ik verwacht alleen niet dat dit op korte termijn gerealiseerd wordt. 

SEO technische is het overigens geen verbetering. Tenzij je kiest om geen tekst te tonen in je shop.

SEO Technisch zou dat ook een hele goeie ontwikkeling zijn 

Ja dat een H1 titel ook daadwerkelijk bovenaan staat. In plaats van na allerlei H2 titels van de artikelen. Denk dat google de opbouw momenteel ook niet als logisch of gebruiksvriendelijk ziet.

Reputatie 7
Badge +9

SEO Technisch zou dat ook een hele goeie ontwikkeling zijn 

Juist! Ik zou graag onder de artikelen de SEO-tekst plaatsen (dan hoeft de klant niet zo'n lap  tekst voorbij te scrollen). En juist een klein tekstje of enkel een titel boven de artikelen.

Reageer