Vraag

Navigatiebalk verdwenen

• 12 November 2021
  • 19 reacties
  • 125 Bekeken

Badge

Goedemorgen.

Ik heb mijn site aangepast en nu is de navigatiebalk bovenaan verdwenen.

Hoe tover ik deze weer tevoorschijn?

19 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi,

Dat doe je via instellingen/vormgeving/indeling. Daar kun je jouw navigatiemenu in je shop plaatsen. 

Groet,
Ebbe

Badge

Hallo Ebbe,

Ik had tot een paar dagen geleden een navigatiebal. Die bestaande balk is verdwenen. Kan ik deze ergens terug vinden?

Zo hoef ik niet alles opnieuw te maken en in te stellen.

Groeten, Nelleke.

Reputatie 7
Badge +16

Ja, je moet alleen navigatiemenu terug in je shop plaatsen. Dat is een element verslepen en opslaan. Dat doe je bij vormgeving/indeling. 

Reputatie 7
Badge +16

Ik zie dat je ook nog snelkoppelingen hebt ingesteld, maar niet hebt toegevoegd aan de indeling. Mocht je dit willen, dan voeg je dit ook toe via vormgeving/indeling. 

Badge

Ik zie dat de menubalken op de Engelse en Franse variant ook zijn verdwenen. Evenals de vlaggetjes van de talen. Dit alles is alleen te zien op de Nederlandse pagina.

Bedoel je dat met de snelkoppelingen?

Reputatie 7
Badge +16

Nee, snelkoppelingen zijn linkjes die je hebt aangemaakt, kijk maar eens bij het kopje ‘snelkoppelingen’. 

Wat betreft het menu die mist in de Engelse en Franse variant, deze zijn ook opnieuw te plaatsen via vormgeving/indeling. Rechts boven kun je daar vervolgens een andere taal kiezen. Als je daar Frankrijk hebt geselecteerd, bewerk je de indeling van de Franse taal en kun je dus het menu terugzetten. Dit doe je ook voor de Engelse variant. Hieronder een screenshot (van mijn testshop) waar je de talen ziet staan. 

Badge

Ik krijg een melding dat ik deze instellingen alleen in het Nederlands kan aanpassen ;-(

Reputatie 7
Badge +16

Dat kun je negeren. Je kunt nu wel de beschikbare elementen (de zwarte balkjes) verplaatsen naar de webwinkel indeling. 

Badge

Dat heb ik eerder geprobeerd, Maar de zwarte balkjes schieten elke keer terug als ik ze probeer te plaatsen in het Engels en het Frans.

Badge

En als ik als bezoeker op de Engels- en Franstalige pagina klik, zegt de site dat ik in een testomgeving ben… Mijn internationale doelgroep kan ik zo niet bereiken voor de feestdagen ;-(

Reputatie 7
Badge +9

En als ik als bezoeker op de Engels- en Franstalige pagina klik, zegt de site dat ik in een testomgeving ben… Mijn internationale doelgroep kan ik zo niet bereiken voor de feestdagen ;-(

Ben je ingelogd wanneer je daar op klikt? Want dan zou je inderdaad ‘testomgeving’ zien. Maar zodra je uitgelogd bent kan dat niet, een bezoeker kan nooit ‘testomgeving’ zien staan zonder in te loggen.

Badge

Dan ziet de bezoeker dat gelukkig niet.

Maar ze zien ook geen navigatie en dat is wel vervelend.

Reputatie 7
Badge +9

Dan ziet de bezoeker dat gelukkig niet.

Maar ze zien ook geen navigatie en dat is wel vervelend.

Kun je eens een screenshot laten zien wanneer je het in een andere taal wilt aanpassen? Ik heb bijvoorbeeld mijn headerbalk in het midden uitgelijnd (template instellingen), dus kan ik ook maar twee blokjes naar het midden slepen van die balk (wanneer ik naar links of rechts sleep schieten ze terug). Je kunt ook maar beperkt aantal opties in de balken plaatsen, anders schieten ze weer terug. Maar als je een screenshot kunt maken van wat jij in beeld ziet, kijk ik even met je mee of ik het zie.

Badge

Het frustrerende is dat het allemaal werkte, maar op mysterieuze wijze nu niet meer.

Dit is het scherm voor de Engelse variant. Er staat nog geen balk bovenin.

Reputatie 7
Badge +9

Het frustrerende is dat het allemaal werkte, maar op mysterieuze wijze nu niet meer.

Dit is het scherm voor de Engelse variant. Er staat nog geen balk bovenin.

Het is inderdaad gek dat je geen balken aan kunt vinken, zoals je dat wel in de Nederlandse taal kunt doen. Ik weet wel dat ze bezig zijn met nieuwe beheeromgeving, maar geen idee of dit dan een bug is? Want je mist dus dit gedeelte (waar je de balken ook aan kunt vinken):

@Ebbe kan dit een bug zijn door de nieuwe template instellingen?

Badge

Die balken met talen heb ik wel, maatslaan niet op het screenshot.

Reputatie 7
Badge +9

Die balken met talen heb ik wel, maatslaan niet op het screenshot.

Klopt, maar ik bedoel de balken met ‘Breedte, Balken: Top Header Footer, Kolommen’.

Badge

Die balken staan alleen op de Nederlandse pagina.

Badge

Probleem is opgelost.

Bleek een bug te zijn.

Reageer