Vraag

Meta Title en spaties?

• 17 januari 2021
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Ik had gelezen dat je in een url nooit spaties moet gebruiken, maar streepjes:-
Hoe zit het precies met de meta title?

Ik zie dat er vanuit Mijnwebwinkel standaard rechte streepjes worden gebruikt; | 

Maar ook spaties….

Als je de meta title aanpast, wat kun je dan beste doen?

gr cindy

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Cindy,

Ik heb hier een artikel over geschreven. Je kunt de info lezen via onderstaande link

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +2

Ik zie in dit artikel niet echt iets over de streepjes, maar als ik naar het voorbeeld kijk, dan komen deze er niet in voor, terwijl jullie deze wel gebruiken in de omschrijving die jullie standaard invoeren. Ik heb het over het rechte streepje; wat is het nut van deze, is het slim om deze zelf ook in te zetten, als je de tekst aanpast?

gr cindy

Reputatie 6
Badge +7

Ik zie in dit artikel niet echt iets over de streepjes, maar als ik naar het voorbeeld kijk, dan komen deze er niet in voor, terwijl jullie deze wel gebruiken in de omschrijving die jullie standaard invoeren. Ik heb het over het rechte streepje; wat is het nut van deze, is het slim om deze zelf ook in te zetten, als je de tekst aanpast?

gr cindy

Een spatie wordt automatisch als een streepje gezet in je url/slug, omdat dat ‘aan elkaar’ gelezen wordt door een browser. Dus stel je pagina heet ‘Over ons’ dan zal dat in je url/slug op Google worden weergegeven als ‘/over-ons'. 

Bedoel je dat?

Reputatie 3
Badge +2

Hoi ik dacht toch echt dat spaties in je URL niet goed zijn:

Spaties vervangen door liggend streepje

In een recente posting heeft Webmaster Trend Analyst John Mueller enkele tips gegeven. Om te beginnen is het gebruik van spaties (bijvoorbeeld www.mijnpagina.com/dit is mijn pagina.html) uit den boze. Spaties in een titel kunnen te gemakkelijk voor errors zorgen. Sommige content management systemen lossen dit op door de spaties te vervangen door de %20 string, of door een plusteken. Voorbeeld: www.mijnpagina.com/dit%20is%20mijn%20pagina.html of www.mijnpagina.com/dit+is+mijn+pagina.html.  Niet zo echt duidelijk, toch?
Veel beter is het gebruik van het liggend streepje (geen underscore!). Zo dus: www.mijnpagina.com/dit-is-mijn-pagina.htmlWordPress.com bijvoorbeeld doet dit automatisch.

Maar ik bedoelde meer de MetaTitle;
mijnwebwinkel vult deze automatisch voor je in met deze rechte streepjes: |||.
Daarom vroeg ik me af of het slim is, als je metaTitle aanpast, om deze rechte streepjes te gebruiken, want als je naar het Blog kijkt zie je deze ook niet terugkomen.

Ik hoop dat ik het zo beter heb uitgelegd?

gr cindy

Reageer