Ik zie veel lettertypen maar de mij bekende zitten er niet bij zoals Calibri, Arial, Times new roman en bijv ook niet Verdana
Beste antwoord door Nanaas
Bekijk origineelIk zie veel lettertypen maar de mij bekende zitten er niet bij zoals Calibri, Arial, Times new roman en bijv ook niet Verdana
Beste antwoord door Nanaas
Bekijk origineelBij een aantal lettertypes, zoals Calibri, krijg je dan problemen met mensen die een andere computer hebben. Calibri is bijvoorbeeld een Microsoft font, dus een Mac gebruiker ziet deze niet. Hetzelfde geldt voor Futura, wat een standaard Mac font is, maar weer geen Microsoft font is.
Times New Roman is bijvoorbeeld geen geschikt webfont. Het font is ontworpen voor print in een klein formaat en smalle kolommen, zoals in een boek. Sommige lettertypes worden ook als ‘ouderwets’ gezien uit de begintijd van het internet. Google Fonts heeft overigens wel een Verdana Pro in het assortiment.
Google Fonts zijn speciaal ontworpen voor web en beschikbaar op alle devices, van Microsoft tot Mac tot smartphones en tablets. Vandaar!
Hallo, Rianne , bedankt voor je reactie , bij microsoft word zie je voorbeelden van de lettertypes, kun je dat voor de door webwinkel gebruikte lettertypes ook ergens zien
Hallo, Rianne , bedankt voor je reactie , bij microsoft word zie je voorbeelden van de lettertypes, kun je dat voor de door webwinkel gebruikte lettertypes ook ergens zien
Je kunt deze bekijken op https://fonts.google.com/
Rianne, nogmaals bedankt
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.