Vraag

Keuzelijsten en artikelnummers

Badge

Hoi allemaal,  in de tekst van een blog welke ik gelezen heb zie ik dat je artikelnummers kunt toevoegen aan keuzelijsten, maar hoe doe je dat? De artikelen in mijn keuzelijst hebben verschillende artikelnummers. De vraag is dus of je artikelnummers kunt toevoegen en of dit ook bijgehouden word in de voorraad. 

10 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hi, wij maken gebruik van keuzelijsten. Meerdere zelfs.
1 voor maten en 1 voor kleuren.
Ik zie bij de keuzelijsten zelf niet een veld “artikelnummer” staan wat je zou kunnen toevoegen of weg laten.
Wel later, als je keuzelijsten aan een artikel gekoppeld hebt, bij elk artikel en elke variant.
Maar dat is waarschijnlijk niet wat je zoekt?
Want dat is bijvoorbeeld handig voor kleding. in kleuren en maten.
Dan wordt (als je dat allemaal 1 voor 1 hebt ingevoerd voor elke combinatie mogelijkheid) vanaf dat moment de voorraad bijgehouden in je webshop.

Badge

Hoi, ja het gaat erom dat bijvoorbeeld 4 dingen met alleen een andere opdruk tekst allemaal een eigen nummer hebben, een eigen voorraad dus. Een keuzelijst met varianten is wel handig maar ook bij kleding neem ik aan dat een gele trui een andere nummer heeft dan dezelfde versie in het rood. Hoe hou je het bij anders qua voorraad?

Reputatie 2
Badge +2

Ja dat klopt.
Elke kleur en maat heeft een eigen nummer.
Bij ons bestaat het artikelnummer uit 12 cijfers.
3 cijfers voor het artikel, 3 cijfers voor de versie. drie cijfers voor de maat en drie cijfers voor de kleur.
De combinatie van die 4x3 cijfers maakt het een uniek artikel.

Je artikel heb je waarschijnlijk al aangemaakt. :wink:
Bij keuzelijsten kun je dan bijvoorbeeld een keuzelijst “opdruk” aanmaken.

Dan de verschillende varianten invoeren en via het + tekentje toevoegen aan de lijst.
Je kunt ook aangeven of dat een meerprijs is ten opzichte van hetzelfde artikel zonder die opdruk.
Kiezen voor opslaan.

In het artikel zelf kun je dan de keuzelijst koppelen.
Als je van dat artikel meerdere afbeeldingen hebt, kun je per keuze zelfs een artikel met bijvoorbeeld die betreffende tekst koppelen aan die keuze variant.
De klant ziet dan die afbeelding groter.

In het tabblad “Varianten” vul je per artikel en variatie in wat het artikelnummer is en wat de voorraad is.
Let op.
Zet in het Algemene tabblad de voorraad op ‘onbeperkt’ en vul de voorraad voor elke variant in op het varianten tabblad. Je kunt daar ook aangeven of de klant het artikel wel kan bestellen ook als het artikel niet op voorraad is.
De voorraad wordt dan voor elk artikel per variant bijgehouden.

Als je de keuzelijsten op het tabblad varianten gaat invullen, kan het zijn dat je die eerst moet aanvinken. Links bovenin het scherm.
Soms komt er een melding met een waarschuwing. Die kun je negeren.

Sla wel steeds tussendoor regelmatig op.
Want soms loopt het systeem vast en heb je een kwartier zitten prutsen en kun je alles opnieuw doen.

Badge

Super, alleen zie ik niet waar ik het artikelnummer kan invullen. In het tabblad varianten zie ik alleen voorraad, bestelbaar indien uitverkocht, levertijd indien uit verkocht en gewicht. 

Reputatie 2
Badge +2

Ah, ik moest even kijken hoe en wat.
Blijkbaar heb je wel een keuzelijst gekoppeld, maar die niet ‘aan’ gezet op het tabblad varianten…
Zie afbeelding.

Als je hier op het lege vakje “Kleur” klikt wordt het groen en komen de opties tevoorschijn.
Daarna zou het er uit kunnen zien zoals in het voorbeeld hieronder.

Badge

Ja die staat wel aangevinkt, bij mij ziet het er exact hetzelfde uit met uitzondering van het artikelnummer, die staat er niet tussen.

Reputatie 2
Badge +2

Hoi RodyEnJop sorry dat ik  niet duidelijk ben.
In het plaatje hieronder moet je op dat vakje lege vakje bij kleur (bij jou waarschijnlijk een andere tekst) klikken.

Dan zouden meer opties zichtbaar moeten worden.

Reputatie 2
Badge +2

Als je er op geklikt hebt ziet je scherm er (hopelijk) zo uit als hieronder.

Als je dan op het streepje in de kolom artikelnummer klikt, zie je het volgende, ongeveer zoals hieronder.

Badge

Ja ik zie het maar bij ons is dat helaas niet zo. Ik zal morgen wel even bellen met de helpdesk. Bedankt voor je info!

Reputatie 4
Badge +7

Hi @RodyEnJop Ik begrijp dat je artikelnummers per variant wilt invoeren. Als je op tabblad ‘algemeen’bij het artikel bent, dan vink je ‘artikelnummer’ eerst aan. Vervolgens klik op je op het tandwieltje hierachter. Dan geef je in ‘invoeren per artikel variant'. Sla dit op en ga vervolgens naar tabblad ‘varianten'. Kies de keuzelijst en vervolgens heb je de optie om ook artikelnummers per variant in te voeren. 

Reageer