Vraag

Invoegen van plaatjes lukt niet meer

• 11 juni 2020
  • 5 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Het lukt mij niet meer om plaatjes toe te voegen of aan te passen aan de pagina's. 
Ik dacht ik kijk naar de url van een reeds ingevoerd beeld en ik pas het aan naar de naam van iets wat ik net heb geüpload.
De urls van alle zichtbare plaatjes zijn lang en versleuteld geworden, waardoor die oplossing niet kan.
Bij ‘beschrijving’ komt er geen afrolmenu meer naar de opgeslagen plaatjes. 
De enige manier die ik kan zien om nog plaatjes in te voeren, is om ze op te slaan op een externe server ergens en dat via ‘remote loading’ te gaan doen. 
En zelfs dan werkt dat niet, als de externe server geen ssl verbinding heeft.

5 reacties

Reputatie 1
Badge

Dit zijn de instructies over hoe je een plaatje toe moet voegen.
Nu is er geen mogelijkheid meer om te kunnen bladeren op de server.

Reputatie 1
Badge

Ik heb een manier ontdekt om het plaatje toe te voegen.
Het plaatje uploaden en iets naar beneden scrollen, waar alle plaatjes nu ineens getoond zijn.
Verder naar beneden scrollen tot ik het vers opgeladen plaatje gevonden heb.
Rechter muisklik en openen in een nieuw tabblad in de browser.
Url kopiëren.
Terug gaan naar de pagina waar ik het plaatje wil hebben.
Op plaatje klikken en dit als bestaande url in te vullen. 
Het is een omweg en behoorlijk omslachtig.
Maar een andere manier kan ik niet vinden. 

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Emma, kun je de editor eens wijzigen naar CKEditor. Dat doe je onderaan de pagina, zie afbeelding hieronder. 

Kun je mij laten weten of dat voor jou het probleem heeft opgelost?

Reputatie 1
Badge

Ja, dat schijnt te helpen inderdaad.
Bedankt. Eigenlijk gebruik ik die cke editor nooit, vind ik minder gebruikersvriendelijk, maar het helpt inderdaad met het invoegen van plaatjes.

Misschien zou het een goed idee zijn om de hulp pagina te updaten?
Wijzen naar de editor.
Ik weet niet of dat jouw werk is hoor.

https://www.mijnwebwinkel.nl/support/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-afbeeldingen-op-een-pagina-plaatsen

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Emma, ik adviseer je om toch langzamerhand de CKEeditor te gebruiken. TinyMCE is flink verouderd. Ik weet dus niet hoelang we die nog kunnen ondersteunen. 

Het controleren en aanpassen van de supportartikelen is iets waar het team customer care mee bezig is. Ik plaats deze erbij, thanks! 

Reageer