F.A.Q.

Hoe toon je nieuwe of laatste bewerkten producten op je homepagina?

Reputatie 7
Badge +16
  • Community Manager
  • 2858 reacties

Je hebt nieuwe producten in je shop toegevoegd, wat wil je dan? Zeker, deze wil je uitlichten op je homepagina. Nou kun je ervoor kiezen om deze producten op meerdere pagina's - in dit geval de homepagina - te plaatsen. Dit levert wel onnodig meer werk op. Lees verder voor het alternatief. 

Laatst geplaatste producten 

In de beheeromgeving vind je onder modules’ de optie om de laatst geplaatste producten of de laatst bewerkte producten automatisch op de homepagina te plaatsen. De producten worden dan onderaan met de tekst ‘Nieuw in onze webwinkel’ op de pagina geplaatst. 

:bulb:De tekst ‘Nieuw in onze webwinkel’ is via standaardteksten/laatst geplaatste artikelen aan te passen.

16 reacties

Reputatie 3
Badge +4

Waarom is er gekozen dat er alleen mogelijk is deze artikelen onderaan de homepage te plaatsen? Deze artikelen zou ik nou juist liever vrij bovenin plaatsen. Het zou fijn zijn als je zelf zou kunnen kiezen waar je ze plaatst.

Of nóg beter, bij artikelen een keuze welke artikelen je op de homepage plaatst om uit te lichten, ipv keuze tussen laatst bewerkt/geplaatst :)

Reputatie 7
Badge +8

Het is inderdaad leuker en praktischer dat je zelf een aantal artikelen kunt uitlichten, eventueel net als de aanbieding dat ze rouleren. Soms zet je er ook artikelen bij die niet perse “interessant”zijn om voorop te zetten. 

Reputatie 7
Badge +10

Dat is wel mogelijk maar dan moet je dat via een slideshow doen. 

Reputatie 7
Badge +8

Daar heb ik nog niet mee geëxperimenteerd dat zal ik op korte termijn eens gaan doen. Dank voor de tip.

Reputatie 3
Badge +4

Dat is wel mogelijk maar dan moet je dat via een slideshow doen. 

Dank voor de tip. M'n webwinkel is nog niet open, maar ben wat aan het experimenteren met de homepage. Nu slideshow met producten, ziet er goed uit.

Reputatie 7
Badge +8

Slideshow is inderdaad een mooie oplossing. Linkje aan de foto hangen en de klant gaat meteen naar de goede pagina.

Reputatie 5
Badge +8

Ik dacht slim te wezen, maak een pagina aan, plaats hierop foto's van instagram, wijzig de omschrijving en kan zo de laatste posts van instagram tonen met een work around methode.

pagina aangemaakt - verborgen

“artikelen” aangemaakt (dus foto's van instagram geplaatst) - als prijsindicatie “niet te koop” ingevuld.

Maar zie niets, komt dit omdat mijn pagina verborgen is? Als de pagina verborgen is laat hij dan de artikelen ook niet zien?

Heb je wellicht een andere work around voor instagram foto's te plaatsen op de pagina?

Reputatie 7
Badge +8

Artikelen op een verborgen pagina laat hij inderdaad niet zien in de webwinkel. Zo heb ik artikelen toegevoegd die we alleen fysiek kunnen of willen verkopen. Ze zijn dan alleen zichtbaar via de kassa app.

Reputatie 7
Badge +16

@evv Als je een verborgen hoofdpagina aanmaakt en daaronder een subpagina (deze verberg je niet) en je plaats vervolgens de artikelen (Instagram foto's) op de subpagina, dan wordt het wel getoond. Is dat wellicht een oplossing?

Reputatie 5
Badge +8

yes, ga het meteen proberen, thks - kan ik meteen onder de artikelen een link plaatsen of kan dit alleen op het tekstgedeelte van de artikelen?

Reputatie 7
Badge +16

@evv, dit kan alleen in het tekstgedeelte van de artikelen. 

Reputatie 7
Badge +9

Waarom is er gekozen dat er alleen mogelijk is deze artikelen onderaan de homepage te plaatsen? Deze artikelen zou ik nou juist liever vrij bovenin plaatsen. Het zou fijn zijn als je zelf zou kunnen kiezen waar je ze plaatst.

Of nóg beter, bij artikelen een keuze welke artikelen je op de homepage plaatst om uit te lichten, ipv keuze tussen laatst bewerkt/geplaatst :)

Eens! Ik zou het ook liever ergens anders op de homepagina plaatsen dan helemaal onderaan. Wellicht dat het een soort ‘widget’ of ‘module’ zou kunnen worden, @Ebbe tip? :wink:

Reputatie 7
Badge +16

Hm ik heb niet echt een tip waar ik trots op kan zijn. Het enige wat ik nog kan bedenken om producten ook op je homepagina te plaatsen. Je kunt dan via pagina's de pagina - in dit geval de homepage - bewerken en instellen dat de pagina inhoud boven of onder de producten wordt getoond.

Reputatie 3
Badge +3

Goedenavond, 
Bij de laatste geplaatste/bewerkte artikelen welke je op de homepage kan plaatsen, heb ik als optie dat de naam en prijs op de afbeelding staat. 
De prijs staat alleen in een lelijk totaal afwijkend gekleurd zwart blok. Is dat zwarte blok ergens aan te passen aan de rest van je kleuren van de webshop? bijv in mijn roze tint? en dat je de hoeken af kan ronden oid,  en/of een niet 2x te groot vlak voor de prijs?

Reputatie 7
Badge +16

@Rinske de kleur is standaard in die weergave en is niet aan te passen. Je kunt modules een andere weergave kiezen mocht je dat willen. 

Reputatie 3
Badge +3

@Rinske de kleur is standaard in die weergave en is niet aan te passen. Je kunt modules een andere weergave kiezen mocht je dat willen. 

oke, helaas, bedankt voor het antwoord! :D 

Reageer