Vraag

Foto met tekst via Canva geupload in webshop zijn wazig.

• 25 November 2020
  • 10 reacties
  • 858 Bekeken

Hallo allen,

Ik wil graag mijn webshop updaten en vind het super leuk om zelf te doen echter heb ik continu hetzelfde probleem.

Zodra ik een foto met tekst heb gemaakt en opgeslagen als png is deze wazig op de laptop. Op mobiele variant valt het de ene keer mee, andere keer niet.

Nu heb ik ontdekt dat je in Canva ook met het sjabloon “website” super leuke dingen kunt creeeren. Ik heb de pro versie zodat ik mijn eigen lettertypes kan gebruiken en mijn logo elementen. Vandaag iets leuks gemaakt, als png opgeslagen en geupload in de webshop en... weer is het wazig. Dus er maar weer afgehaald :-(  En wat er nu staat is ook best wazig, en dat vind ik zo lelijk!

Het liefst wil ik afbeeldingen over de breedte van de pagina, zodat het rust en stijl uitstraalt, echter omdat ik het maar niet voor elkaar krijg heb ik afbeeldingen aan beide kanten van de pagina staan. 

Ik ben bijna zover om een bureau in te schakelen echter zoals ik al aangaf vind ik het zelf leuk om te doen en wil ik ook regelmatig nieuwe items kunnen posten op mijn startpagina en niet moeten wachten tot iemand tijd heeft ;-)

Kan iemand mij helpen waar het probleem ligt? Ik heb geen photoshop of adobe indesign. 

Lieve groet,

Jane

www.weddingbeautybox.nl

10 reacties

Reputatie 5
Badge +8

soms is het zo dat als je foto's of templates maakt en deze per telefoon verstuurd het bestand wordt verkleind.

Heb je rechtstreeks vanaf Canva gedownload op je pc en daar de upload naar de webshop gemaakt?

Soms is het ook zo dat bestanden te groot zijn en daardoor te langzaam laden (waardoor het lijkt of ze wazig zijn). Heb je al een vergelijking gemaakt tussen het formaat van de foto's die wel goed zijn te zien en de foto's die wazig lijken?

Hoe bevalt Canva trouwens. Ik overweeg om het ook te gaan gebruiken (maar wil beginnen met de gratis versie).

Hi Evv,

Dank voor je reactie! Ik heb alles op mijn laptop gedaan, doe ik eindelijk altijd. Dus dat zou het niet kunnen zijn dan toch? 

Ik zal eens kijken om het bestand te verkleinen en zien hoe het dan eruit ziet. 

Canva gratis is prima om te beginnen maar Pro is TOP, een nieuwe verslaving erbij! ;-)

Groetjes,

Jane

Badge +1

Beste,

Ik heb net hetzelfde probleem. Heb je al een oplossing gevonden voor de wazige tekst en foto’s?

Groetjes,

Annelies

Hoi Annelies,

Het is mij gelukt. Ik maak mijn bestanden en foto’s kleiner en dan lukt het wel. Nu zijn ze echt super. 

Groetjes,

Jane

Badge +1

Hallo Jane,

Alvast bedankt voor je snelle reactie. Tot welke grootte comprimeer jij je bestanden en foto’s? Comprimeer jij ook je foto’s voor je deze in canva gebruikt?
Als ik mijn bewerking in canva gebruik voor fb en instagram heb ik nooit een probleem.

Groetjes
Annelies

Badge

Hoi Jane,

Ik heb net hetzelfde probleem, 

Tot hoeveel verklein je om nette foto’s te hebben ?

Groetjes,

Nathalie

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou adviseren om een afbeelding voor je webshop niet groter te maken van 250 kB, dit in verband met de laadsnelheid van je pagina's. :blush:

Reputatie 7
Badge +11

Ik zou adviseren om een afbeelding voor je webshop niet groter te maken van 250 kB, dit in verband met de laadsnelheid van je pagina's. :blush:

En die is al niet super op MWW, Dus ga het niet nog onnodig belasten met te zware afbeeldingen. 

Reputatie 7
Badge +9

En die is al niet super op MWW, Dus ga het niet nog onnodig belasten met te zware afbeeldingen. 

Klopt, maar 250 kB wordt eigenlijk ‘altijd’ gehanteerd, ook voor andere websites. 

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb een banner gemaakt in Canva. Formaat 1100 x 400 voor op mijn homepage, ook de letters wazig. Als ik heb upload in de webwinkel verkleind hij zelf naar 880 en is dan gewoon scherp maar ik wil het formaat vullend over mijn homepage. Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt, Annette

Reageer