Vraag

Filter voor de hele shop

• 1 February 2022
  • 5 reacties
  • 57 Bekeken

Badge

Ik ben eindelijk begonnen met het instellen van filters. Nu wil ik graag dat de bezoeker met bv het filter Kleur de hele webshop kan doorzoeken. Nu loop ik tegen het volgende aan: 1. Filter alleen zichtbaar op productpagina. 2. Filter filtert alleen de pagina waar je op dat moment op staat. 
Wie weet raad?
Groetjes, Angélique
Hipzer.nl

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Enige oplossing die ik zou kunnen bedenken is dat je een overzichtspagina maakt met alle producten. Dan kun je filteren op alle kleuren/producten. 

Badge

Bedankt voor het meedenken! Ja daar had ik ook al aan gedacht, maar in de praktijk komt het er op neer dat je de klant die bv op kleur willen zoeken eerst naar een verzamelpagina moet sturen. Beetje omslachtig en maakt de site ook weer trager als alles er dubbel op staat of is dat niet zo? @MWW zoekfunctie werkt voor hele site. Kan dat voor de filters niet geregeld worden?

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor het meedenken! Ja daar had ik ook al aan gedacht, maar in de praktijk komt het er op neer dat je de klant die bv op kleur willen zoeken eerst naar een verzamelpagina moet sturen. Beetje omslachtig en maakt de site ook weer trager als alles er dubbel op staat of is dat niet zo? @MWW zoekfunctie werkt voor hele site. Kan dat voor de filters niet geregeld worden?

Nee, het maakt je site niet trager omdat je het er niet dubbel opzet. Je kiest bij de artikelen voor ‘Link maken'. Het product (en daarmee ook je voorraad en eventuele prijswijzigingen) blijft bestaan en gelijk, en je plaatst alleen een link (die er wel uit ziet als een product uiteraard) op die pagina. Dat zou ik adviseren, dan loop je ook nooit het risico dat je voorraad niet meer klopt. 

Lees hier meer: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-plaats-ik-artikelen-makkelijk-op-meerdere-pagina%E2%80%99s

Reputatie 5
Badge +7

Ik werk zelf ook met dubbele pagina's met een link - dit gaat echt super makkelijk is snel in te richten en aan te passen.

Badge

Ja, ik werk ook al heel lang met linkjes. Dan moet ik even bedenken hoe ik bezoekers kan laten filteren zonder dat het opvalt dat ze eerst naar een andere pagina moeten. Dank voor de reacties!

Reageer