Filter toevoegen

• 25 April 2020
  • 8 reacties
  • 174 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Goedemorgen,

Weet iemand hoe ik een filter kan toevoegen ZONDER dat er een keuzelijst bij het artikel verschijnt?

Ik heb een online hobbywinkel en ik biedt veel verschillende kleuren katoengaren aan. Ik wil dus in het artikeloverzicht een filter hebben zodat mensen kunnen sorteren op kleur. Als iemand dan het artikel opent is het niet nodig dat hier ok nog een kleurkeuze verschijnt.

Ik hoor het graag,

Groetjes Renate

RM-Style

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Renate,

Ik weet dat:thumbsup: Het staat beschreven in dit topic: https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/filters-hoe-voeg-je-die-nou-toe-161

Wat jij moet doen is laten filteren op de extra velden. Het extra veld stel je in dat het voor alle artikelen geldt (ze staan dan niet meteen actief, dit moet je zelf nog doen). Vervolgens vul je de kleuren toe als ‘vaste waarden’. Je kiest dan per artikel een vaste waarden (kleur). 

Succes en laat het weten als het niet lukt. 

Reputatie 1
Badge +1

Hi Renate,

Ik weet dat:thumbsup: Het staat beschreven in dit topic: https://community.mijnwebwinkel.nl/vormgeving-en-indeling-6/filters-hoe-voeg-je-die-nou-toe-161

Wat jij moet doen is laten filteren op de extra velden. Het extra veld stel je in dat het voor alle artikelen geldt (ze staan dan niet meteen actief, dit moet je zelf nog doen). Vervolgens vul je de kleuren toe als ‘vaste waarden’. Je kiest dan per artikel een vaste waarden (kleur). 

Succes en laat het weten als het niet lukt. 

Hoi Ebbe,

Ik had het supermooi voor elkaar met die filters op kleur. Helaas 1 verkeerde druk op de knop en alles is nu weer weg. Ik krijg het nu niet meer voor elkaar om het opnieuw te plaatsen. Zou je het mij nog 1 keer kunnen uitleggen stap voor stap?

Dank alvast

Reputatie 7
Badge +16

Hi Renate,

Op welke knop heb je geklikt om de filters te verwijderen? Zijn het de extra velden die weg zijn bij de producten of zijn het de filters op de pagina filters?

Reputatie 1
Badge +1

Hi Renate,

Op welke knop heb je geklikt om de filters te verwijderen? Zijn het de extra velden die weg zijn bij de producten of zijn het de filters op de pagina filters?

De paginafilter is weg en bij de producten ook. 

Reputatie 7
Badge +16

@rm-style.

De filter staat er weer in, deze heet kleur. Dit is de onderste die je ziet op de pagina filters. Het veld kleur stond tussen de onzichtbare velden, vandaar dat ze niet zichtbaar waren. Ik heb deze nu verplaatst naar de zichtbare velden. Je moet nog wel de producten nalopen en de juiste kleur toekennen. 

Succes! 

Reputatie 1
Badge +1

@rm-style.

De filter staat er weer in, deze heet kleur. Dit is de onderste die je ziet op de pagina filters. Het veld kleur stond tussen de onzichtbare velden, vandaar dat ze niet zichtbaar waren. Ik heb deze nu verplaatst naar de zichtbare velden. Je moet nog wel de producten nalopen en de juiste kleur toekennen. 

Succes! 

SUPER!! Dankjewel 

Ik lees dat ik hier in de juiste topic zit.

Ik verkoop tafelzeilen, die ik wil filteren op kleur.

Hoe voeg ik nu kleuren toe aan mijn artikelen? om deze vervolgens te laten filteren door de klant?

Ik kom er niet uit, na lezen van de uitleg. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

@dick83 Heb je dit topic ook gelezen? Hierin leg ik uit hoe je dit moet instellen. 

Reageer