Beantwoord

Favicon verdwenen

• 10 September 2021
  • 37 reacties
  • 354 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1

Hoi ik merk dat mijn favicon niet meer getoond wordt.
Dit is in meerdere browsers.
Hij staat er nog steeds in de beheeromgeving.
Ik begin liever niet met verwijderen, een nieuwe aanmaken en deze weer uploaden, want ik weet niet of het eens helpt.
Is dit een tijdelijke bug, of moet ik aktie ondernemen? 
Heb net gekeken bij iemand anders en het lijkt hetzelfde euvel te zijn.

icon

Beste antwoord door Joost Verdaasdonk 14 September 2021, 13:56

Wellicht heeft @Ebbe lekker vakantie? :smiley:
Ter info ik heb mijn favicon weer opnieuw toegevoegd en het werkt weer.

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Je was me net voor, ik wilde net een topic starten, bij ons is ie ook weg :astonished:

Reputatie 2
Badge +2

Nu je het zegt, hij is idd weg. Niet leuk.... 

@Ebbe 

Reputatie 5
Badge +6

Nu je het zegt, hij is idd weg. Niet leuk.... 

@Ebbe

.. Ebbe is er even tussenuit #vakantie :cowboy::sunny:

Reputatie 4
Badge +4

@Emma , @CountryatHome , @VanessaDW bij mij ook en volgens mij bij iedere site.
Ik heb via Template instellingen de favicon weer geupload en nu is het weer goed. 

Reputatie 6
Badge +8

Bij ons is hij ook weg. Zal denk ik bij mww iets mis zijn gegaan. In het dashboard staat hij gewoon. Ik laat alles gewoon staan. Zal na het weekend wel gefixed worden.

Reputatie 5
Badge +6

Ik laat het ook even zoals het is, zou niet eens weten waar ik die afbeelding heb opgeslagen, staat er al >10 jaar :sweat_smile:

Reputatie 6
Badge +8

Hier hetzelfde. :wink:

Blij dat ik hier even kijk voordat ik ook weer alles ga proberen :grinning:

Gr.Joop

Reputatie 5
Badge +6

ook bij mij zijn ze foetsie

Reputatie 1
Badge +1

ook bij mij zijn ze foetsie

Het duurt nu ook een behoorlijke tijd.
Er zijn ergere dingen, maar het ziet er behoorlijk raar uit in de browser.

Reputatie 4
Badge +4

Wellicht heeft @Ebbe lekker vakantie? :smiley:

Reputatie 1
Badge +1

Wellicht heeft @Ebbe lekker vakantie? :smiley:

Heb ik nu zelf gedaan.
Durfde het eerst niet aan te raken, maar kon het gelukkig eerst downloaden en opslaan.
Dan kon ik hem opnieuw uploaden.
Opgelost voor mij dus.

Reputatie 2
Badge +3

Dit is inderdaad een bugje in het systeem. Het is al in vizier en we zullen een update geven als het is opgelost. Het opnieuw plaatsen van de favicon werkt in veel gevallen. Voor degene waarbij het niet werkt zal het opgelost worden met de fix. 

Reputatie 6
Badge +8

Het opnieuw toevoegen van de favicon heeft bij mij ook gewerkt. :thumbsup_tone1:

Reputatie 6
Badge +8

Ik heb hem vanmiddag overnieuw toegevoegd maar het werkte nog niet. Ik lig er niet wakker van maar mis hem stiekum wel een beetje :)

Reputatie 5
Badge +6

Dit is inderdaad een bugje in het systeem. Het is al in vizier en we zullen een update geven als het is opgelost. Het opnieuw plaatsen van de favicon werkt in veel gevallen. Voor degene waarbij het niet werkt zal het opgelost worden met de fix. 

Dan wacht ik rustig even tot jullie het gefixt hebben :hugging:

Reputatie 4
Badge +6

Geprobeerd oude favicon te verwijderen en opnieuw toe te voegen, maar hij upload niet (blijft tonen “klik om een afbeelding te kiezen”. Verneem graag zodra het is opgelost :)

Reputatie 4
Badge +6

Is er al zicht op een oplossing voor dit probleem?

Reputatie 1
Badge +1

Ik zie gewoon een favicon bij jou hoor. 
Een soort telefoontje in het blauw en wit.

Reputatie 4
Badge +6

Ik zie gewoon een favicon bij jou hoor. 
Een soort telefoontje in het blauw en wit.

Klopt, in het tabblad van mijn webbrowser (op de laptop) zie ik de favicon inderdaad ook. Echter als ik een mobiele browser gebruik op mijn mobiele telefoon, zie ik een leeg vakje staan links naast de URL van het zoekresultaat in Google. Terwijl hier vroeger ook dat icoontje getoond werd. Andere websites hebben wel een favicon links naast de URL. Ook in de template-instellingen zie ik geen favicon ondanks dat ik deze geupload heb, ik zie alleen de tekst “klik om een afbeelding te kiezen”. Ergens lijkt er iets niet helemaal goed te gaan.

Reputatie 4
Badge +4

Klopt, in het tabblad van mijn webbrowser (op de laptop) zie ik de favicon inderdaad ook. Echter als ik een mobiele browser gebruik op mijn mobiele telefoon, zie ik een leeg vakje staan links naast de URL van het zoekresultaat in Google. Terwijl hier vroeger ook dat icoontje getoond werd. Andere websites hebben wel een favicon links naast de URL. Ook in de template-instellingen zie ik geen favicon ondanks dat ik deze geupload heb, ik zie alleen de tekst “klik om een afbeelding te kiezen”. Ergens lijkt er iets niet helemaal goed te gaan.

@Goedhoesje.nl zou dit kunnen omdat het een paar dagen geduurd heeft dat Google jouw site geïndexeerd heeft met een lege favicon? Wellicht kun je via de google search console opnieuw je sitemap aanbieden en wellicht doen ze dan sneller een her indexering.

Reputatie 4
Badge +6

@Goedhoesje.nl zou dit kunnen omdat het een paar dagen geduurd heeft dat Google jouw site geïndexeerd heeft met een lege favicon? Wellicht kun je via de google search console opnieuw je sitemap aanbieden en wellicht doen ze dan sneller een her indexering.

Geen idee, maar als ik jouw webpagina zoek in Google (op mijn mobiel) zie ik ook geen favicon vermeld staan bij de zoekresultaten, terwijl het wel getoond wordt in het tabblad op een laptop. Lijkt dus bij meer Mijnwebwinkel pagina's fout te gaan.

Reputatie 4
Badge +6

Geen favicon:

Andere zoekresultaten eronder met favicon:

Reputatie 4
Badge +4

@Goedhoesje.nl inderdaad toch wel vreemd. Ik zal mijn site later vandaag even opnieuw aanmelden bij de search om te zien of het helpt.

Reputatie 1
Badge +1

Geen idee, maar als ik jouw webpagina zoek in Google (op mijn mobiel) zie ik ook geen favicon vermeld staan bij de zoekresultaten, terwijl het wel getoond wordt in het tabblad op een laptop. Lijkt dus bij meer Mijnwebwinkel pagina's fout te gaan.

Ik ging checken of mijn site een icoon ook toont op de tablet of phone.
Dat is wel het geval.
Maar hij toont geen aktie bij google analytics, als ik de phone of tablet gebruik. Met de desktop wel.
Maar dat is een heel ander verhaal en ik heb er geen zin in om het nu te proberen om uit te zoeken.

Reageer