Beantwoord

breedte van webwinkel.

• 15 October 2020
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn webwinkel www.ateliernanda.com op breedte 1100 pixels staan. Nu zag ik op instagram webwinkel van winkeltje van Anne voorbij komen. De navigatie balk daar en volgens mij heel de website is breder. Hoe kan ik dit aanpassen.

icon

Beste antwoord door VanessaDW 15 October 2020, 14:56

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Ik heb net even de vergelijking gemaakt, maar het winkeltje van Anne is niet breder. Het lijkt alleen maar zo. 
Het verschil zit hem in het grote lettertype dat je gebruikt, en je hebt vrij lange titels. 
Waardoor een lang woord meteen naar de volgende lijn zal springen…
Je kan dit oplossen door je lettergrootte wat kleiner te zetten, en/of een lettertype te kiezen waarbij de letters dichter bij elkaar staan…. 
Ook kan je het pijltje om uit te vouwen weglaten, dat kan ook plaats besparen. En wanneer mensen er over bewegen rolt het vanzelf uit. 
Maar als je het niet kleiner wil:
Heb ik eens gelezen in 1 van de gidsen gelezen dat een te drukke menu bovenaan beter in een menu kolom aan de zijkant geplaatst kan worden… om het overzichtelijk te houden… 
Je kan dus 2 kanten uit.

Maar je site is effectief even breed als die van Anne.
Als je de vergelijking niet op insta maakt, maar op je pc in een browser: https://www.winkeltjevananne.nl/

Reputatie 7
Badge +9

Zoals @VanessaDW al aangeeft is je website even breed als die van Winkeltje van Anne. Ik zie wel een ander verschil, ik denk namelijk dat jij het verschil bedoelt tussen jullie slideshows. Die van jou zal staan op ‘Boven de pagina-inhoud’, en die van Winkeltje van Anne zal staan op ‘Tussen paginaheader en pagina-inhoud’, haar banner/slideshow oogt namelijk iets breder.

Reputatie 1
Badge

Hoi @nanaas, dat heb ik nu aangepast. ik had hem eerst tussen paginaheader staan maar dan heeft de afbeelding de breedte van het scherm en dat gaf geen mooi beeld. Ik had mijn site op mijn beeldscherm kleiner staan dan standaard, vandaar dat ik dacht dat er verschil was. :blush: Maar nu is hij even groot

Badge +1

Naar aanleiding van deze topic heb ik Anne's winkeltje bekeken op mijn telefoon en op de laptop. Nu viel het me op dat haar winkel er anders uit ziet op mijn telefoon. Ik zie daar een balk met “Shopping menu” Hoe doe je dat?

Reputatie 7
Badge +9

Naar aanleiding van deze topic heb ik Anne's winkeltje bekeken op mijn telefoon en op de laptop. Nu viel het me op dat haar winkel er anders uit ziet op mijn telefoon. Ik zie daar een balk met “Shopping menu” Hoe doe je dat?

@Onella Sportswear Dit doe je bij Template Instellingen en dan Navigatie, dan vind je onderaan ‘Mobiele weergave’ en kies je ‘Onder de header'. Dan krijg je 'm op dezelfde plek als Winkeltje van Anne. 

Vervolgens kun je onder Standaardteksten onder ‘Algemeen’ de tekst ‘Navigatie’ veranderen naar ‘Shopping menu’ of wat je ook wenst. Dan zal dat ook aangepast worden.

Succes!

Reageer