Ik ben een nieuwe webshop aan het maken naast een bestaande, in de nieuwe webshop staan min of meer dezelfde producten als de actieve. Hierdoor is het veel copy / paste werk, maar helaas heb ik hierdoor vorige week per ongeluk een actieve product pagina verwijderd. Dit heeft natuurlijk heel veel extra en onnodig werk opgeleverd helaas. Nu ben ik op zoek waar ik een back-up kan maken van de actieve webshop zodat ik igg mijn bestanden niet verlies mocht ik nogmaals een stomme fout maken.. Waar kan ik de instellingen voor een back-up vinden?
Dat zou toch voor in de toekomst wel een hele mooie update zijn. Wie weet komt dat ooit nog. Op de klant dagen heb ik daar toch wel in een bepaalde vorm iets van gezien.
Is er ondertussen meer bekend of dit er wel komt?
Ik snap hem niet helemaal Ebbe.
Als er iets op het platform gebeurd waardoor mijn webwinkel helemaal of gedeeltelijk leeg gaat kunnen jullie wel iets voor ons betekenen maar als er iets op individueel niveau fout gaat niet.
Waarom kan die backup dan niet voor invividueel niveau gebruikt worden? (iets met nieuwsgierig en graag alles willen weten :P )
Wij gaan mogelijk een back-up website maken op bv Jouwweb het risico is gewoon te groot dat je alles kwijt zal zijn.
Hey Marrit,
Dat is altijd zuur. Wij maken op individueel niveau geen back-ups, alleen voor het hele platform. Mochten de shops door een fout van ons (voor een deel) zijn verwijderd, dan ben jij hier niet de dupe van. Dit losse wij op. Op individueel niveau, dus per shop, is er deze back-up niet.
Bedankt, het is dus niet mogelijk om zelf de webshop bestanden te downloaden of the exporteren zodat wij ze zelf ook kunnen bewaren?
Nee, hier heb je dan weer een im-/export functie voor nodig en die functionaliteit ondersteunen wij niet.
Het is niet mogelijk om een back-up van een individuele winkel uit de database te halen. Daarom waarschuwen we altijd met een duidelijke pop-up voordat je iets wilt verwijderen. Het is technisch gezien gewoon niet mogelijk helaas.
Je mag altijd jouw wens of suggestie invoeren op feedback.mijnwebwinkel.nl
Schrikbarend dat dit er eigenlijk nog niet is.. Ik denk dat dit voor een ieder van ons het aller belangrijkste is.
Ik heb direct een suggestie aangemaakt.
Schrikbarend dat dit er eigenlijk nog niet is.. Ik denk dat dit voor een ieder van ons het aller belangrijkste is.
Ik heb direct een suggestie aangemaakt.
ook aangezien een kwaadwillend persoon je gehele webshop kan verwijderen.
Of wanneer je zelf een fout maakt niks hersteld of terug gezet kan worden. En je dus alles kwijt bent.
Desnoods maken jullie dit alleen beschikbaar in de pro versie. Maar het lijkt me echt één van de allerbelangrijkste zaken.
Wij gaan mogelijk een back-up website maken op bv Jouwweb het risico is gewoon te groot dat je alles kwijt zal zijn.
Nieuwsgierig.. je moet er niet aan denken hè. Kopieer je dan alles? Of verhuis je de website daarheen en ondersteunen zij deze optie wel?
Nieuwsgierig.. je moet er niet aan denken hè. Kopieer je dan alles? Of verhuis je de website daarheen en ondersteunen zij deze optie wel?
Nee ondersteunen net zo als MWW wel updates. Maar niet individueel shops. Maar goed het duurste pakket heb ik voor € 15,- p/maand. Het is meer het werk om over te zetten. Maar goed dat is een keus. Eventueel het overzetten in WP maar ik ben het zeker aan het onderzoeken. Als je goed loopt kun en moet je ook investeren. En dis is wel een puntje van aandacht bovenaan in de lijst. En ik moet zeggen ik ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op jouwweb. Daat zitten een bepaalde mogelijkheden in die wij bij mww nog steeds niet hebben.
Die geef je dan een andere naam?
Ik snap dan niet helemaal wat het voordeel is van een tweede webshop buiten het vele werk om door twee webshops bij te houden qua assortiment en voorraad.
Al moet ik zeggen wat ik zo zie wat hun bieden is dat niet verkeerd.
Waar ik heel benieuwd naar ben is of je bij hun wel de factuur of pakbon op alfabetische volgorde kunt zetten.
Dat zou voor ons buiten het hebben van een back-up op individueel niveau een heel groot vereiste zijn
Die geef je dan een andere naam?
Ik snap dan niet helemaal wat het voordeel is van een tweede webshop buiten het vele werk om door twee webshops bij te houden qua assortiment en voorraad.
Al moet ik zeggen wat ik zo zie wat hun bieden is dat niet verkeerd.
Waar ik heel benieuwd naar ben is of je bij hun wel de factuur of pakbon op alfabetische volgorde kunt zetten.
Dat zou voor ons buiten het hebben van een back-up op individueel niveau een heel groot vereiste zijn
Mijn assortiment is heel erg stabiel. Ik heb nu in totaal 2200 producten maar daar vallen per jaar max 10 af en of komen er bij. Maar dat zijn vaak ook dan wel vervangers. Het voordeel lijkt mij dat je een beetje kan stoeien op een andere systeem. Je een backup hebt zowel van producten en pagina teksten en menu structuur. Stel ik hoop het nieuw maar mww gaat failliet. we huren het gewoon. We zijn gewoon aan het kijken en denken hard op. Er beginnen ook steeds meer mensen aan de shop te sleutelen wat ook zeker risico met zich mee brengt. Het zijn allemaal wel luxe problemen maar zeker niet onbelangrijk.
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.