Vraag

Artikel overzicht op 1 pagina + Filters

• 9 March 2022
  • 4 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

Tijd om weer te sleutelen en de webshop een keer klaar te maken.

Nu stuit ik op het volgende. Ik zou willen dat klanten op meerdere manieren bij de producten (in mijn geval bier) kunnen komen.

Ik heb een menu in de Header met ‘Bieren’ welke open klap waarna je kan kiezen voor Blond, IPA, Dubbel etc. Nu zijn er teveel stijlen dat de lijst te lang wordt en dus niet alles weergegeven wordt.

Nu wil ik daarom dus een ‘verzamelpagina’, waar álle bieren op staan en de klant zelf kan uitfilteren waar ze naar op zoek zijn. Dus een filter op bijv. alcoholpercentage, prijs, stijl etc.

Vraag 1: Hoe kan ik producten zowel in het overzicht ‘Alle Bieren’ laten terug komen, als in het kopje (bijv. IPA) waar ze thuis horen?

Vraag 2: Hoe creëer ik een filter waarin mensen kunnen selecteren wat hun zoekopdracht is? Ik kom tot dusver alleen bij een keuzelijst waarin klanten (schoenen als voorbeeld) een maat kunnen aangeven, maar dat is voor mij dus niet van toepassing.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Filters heb ik me nog niet in verdiept. Je kunt 1 artikel in ieder geval wel op meerdere paginas zetten door ze te linken. Wij doen dit bijvoorbeeld met aanbiedingen en nieuwe artikelen. De artikelen staan gewoon in hun subpagina en de de gelinkte versie staat dan op de aanbiedingen of nieuwe artikelen  pagina. 

Reputatie 7
Badge +8
  1. Zoals @Michel vG aangeeft maak je dan links van de originele artikelen. Zo blijft het origineel behouden/blijft het één artikel en blijft je voorraad ook juist, ondanks of iemand via de pagina ‘Alle bieren’ of ‘IPA’ het product heeft aangeklikt en in de winkelwagen heeft geplaatst.

Hier lees je hoe je links maakt: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-plaats-ik-artikelen-makkelijk-op-meerdere-pagina%E2%80%99s

2. Je kunt bij een PRO-abonnement 4 filters instellen, en bij een PREMIUM-abonnement onbeperkt aantal filters. Wanneer je de filters inschakelt, worden deze op al je artikelpagina's getoond, maar wel enkel met de opties die van toepassing zijn op de artikelen die op de desbetreffende pagina staan. Het voordeel van jouw idee met ‘Alle bieren’ is dus dat als je hier alle artikelen op plaatst, je ook al je filters getoond worden en je klant optimaal kan zoeken op deze pagina. 

Op mijn website zie je bijvoorbeeld dat ik ervoor heb gekozen dat mijn klanten kunnen filteren op producttype, kleur, vorm en formaat van in dit geval kussens en plaids: https://www.nanaas.nl/c-2391713/kussens-plaids/ Je ziet de filters door op de button ‘Filter’ te drukken. Ik heb deze allemaal ingesteld onder de ‘Verborgen velden’ bij de artikelen, zodat de klant ze niet ziet bij het artikel zelf, maar dat er wel op gefilterd kan worden. 

Hier lees je hoe je filters maakt: https://www.mijnwebwinkel.nl/support/hoe-voeg-ik-filters-toe / 

Succes!

Badge

Het linken is nu inderdaad gelukt, bedankt!

Dat artikel van de filters heb ik gister meerdere keren doorgelezen en geprobeerd maar ik krijg het niet werkend.. Straks nog maar een keer goed voor gaan zitten

Reputatie 7
Badge +8

Het linken is nu inderdaad gelukt, bedankt!

Dat artikel van de filters heb ik gister meerdere keren doorgelezen en geprobeerd maar ik krijg het niet werkend.. Straks nog maar een keer goed voor gaan zitten

Wie weet helpt dit topic je verder: 

Reageer