Beantwoord

Wholesale

• 13 juli 2020
  • 4 reacties
  • 42 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Voor een van mijn opdrachtgevers (ik ben grafisch ontwerper) ben ik bezig met een MWW shop die ik haar geadviseerd heb. Nu verkoopt ze zowel aan particulieren - die dus via de webshop kunnen bestellen, en aan bedrijven die de producten kunnen bestellen voor hun eigen winkel.

Het zou voor haar administratie en voorraadbeheer het meest overzichtelijk zijn om één shop te hebben, waar zowel de particulieren als bedrijven kunnen bestellen. Echter is het hierbij van belang dat de particulieren uiteraard niet de inkoopprijs voor bedrijven kunnen zien.

Hoe kunnen we hier mee omgaan? Is bijvoorbeeld een pagina met een wachtwoord af te schermen (dat de bedrijven dus een inlogcode krijgen)? Of dient ze dan een nieuwe shop aan te maken - met dubbele kosten én dubbele administratie tot gevolg?

Hoor graag advies wat er mogelijk is of hoe anderen dit opgelost hebben. Dank!

icon

Beste antwoord door Merel 14 juli 2020, 09:37

Het is niet mogelijk om in één webwinkel beide vormen aan te bieden. Als je zowel aan particuliere als zakelijke klanten verkoop is het wel mogelijk om hier een tweede winkel voor op te zetten. Het voordeel hiervan is dat je particuliere klanten nooit de verschillende prijzen te zien krijgt en dat je per winkel de prijsweergave kan definiëren (excl. btw of incl. btw) of aan kan geven dan je zakelijke klanten in dienen te loggen om je prijzen te zien.

Voor de webwinkel waarbij je alleen aan particulieren verkoopt, is een PRO abonnement prima. Je kan bij modules aangeven of aan welke doelgroep je verkoopt. Als je alleen aan bedrijven wilt verkopen en niet aan particulieren, dan zou een PREMIUM abonnement passend zijn. Je kan dan Particulieren uitsluiten in jouw winkel. 

Kan je hier mee aan de slag?

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

De zakelijke klanten een account geven en die een kortingscode geven.

Reputatie 2
Badge +1

De zakelijke klanten een account geven en die een kortingscode geven.

Dat had ik haar inderdaad voorgesteld. Echter biedt ze deze zakelijke klanten ook pakketten aan (ze verkoopt veel kleine producten in diverse uitvoeringen/kleuren). En die pakketten zijn weer niet te koop voor de particuliere klanten. Daarnaast heeft ze niet op ieder product dezelfde marge… Dus een kortingscode is helaas geen optie.

Reputatie 1
Badge +2

Het is niet mogelijk om in één webwinkel beide vormen aan te bieden. Als je zowel aan particuliere als zakelijke klanten verkoop is het wel mogelijk om hier een tweede winkel voor op te zetten. Het voordeel hiervan is dat je particuliere klanten nooit de verschillende prijzen te zien krijgt en dat je per winkel de prijsweergave kan definiëren (excl. btw of incl. btw) of aan kan geven dan je zakelijke klanten in dienen te loggen om je prijzen te zien.

Voor de webwinkel waarbij je alleen aan particulieren verkoopt, is een PRO abonnement prima. Je kan bij modules aangeven of aan welke doelgroep je verkoopt. Als je alleen aan bedrijven wilt verkopen en niet aan particulieren, dan zou een PREMIUM abonnement passend zijn. Je kan dan Particulieren uitsluiten in jouw winkel. 

Reputatie 2
Badge +1

Daar kan ik zeker iets mee, bedankt. Ik heb het haar voorgelegd, we hebben voor nu de volgende opties:

• Kortingscode voor zakelijke klanten (maar dat wordt lastig i.v.m. de verschillende marges, maar ze gaat hier toch nog even naar kijken of het mogelijk is);
  • Een PREMIUM webshop naast het PRO abonnement, dus één shop voor particulieren en één shop voor zakelijke klanten - dus heeft ze straks twee webshops;
  • Overstappen naar enkel nog verkoop aan zakelijke klanten, en het PRO abonnement omzetten naar PREMIUM.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Dank in ieder geval iedereen!

Reageer