Beantwoord

Wat zouden jullie doen?

• 2 December 2022
  • 12 reacties
  • 207 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Begin van de week kreeg ik een mail van een klant dat ze er achter was gekomen dat het adres verkeerd was wat ze had opgegeven.
Ze had haar postcode en huisnummer ingevuld en ging er van uit dat het systeem het verder goed zou invullen. Dit is dus niet goed gegaan. Het is ook wel een raar verhaal, want het zijn echt haar postcode en huisnummer, maar er staat een heel andere straatnaam en plaatsnaam. 

Haar bestelling is dus nooit bij haar aangekomen en ook niet hier retour gekomen. 
Omdat de combinaties in het adres nu zo niet kloppen verwacht ik ook niet dat het op dat andere adres is aangekomen. Maar dat kan ik misschien nog onderzoeken. 

In eerste instantie vind ik dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het controleren van het adres. 
Mijn idee was dat als het hier retour was gekomen ik het dan alsnog naar het goede adres zou sturen. 
Maar nu lijkt het dus kwijt. En niet door iets van mijn kant. Maar ik voel me er toch niet oke bij. 

Wat zouden jullie doen?

icon

Beste antwoord door powerfulproducts.nl 4 December 2022, 17:03

Bekijk origineel

Onder dit topic kunnen geen reacties worden geplaatst.

12 reacties

Reputatie 1
Badge +2

Wij hebben regelmatig dat klanten bijv een verkeerde letter of getal bij postcode ofzo heeft gezet. Maar bij onze verzend service waar de adressen automatisch naar worden doorgezet haalt die er wel uit met een foutmelding. Doe jij de adressen handmatig dan? 

Reputatie 4
Badge +4

Altijd een dillema dit soort dingen. Als het een minder duur item is zou ik het gewoon nogmaals sturen, om het gezeur dan  maar voor te zijn. Maar zou wel aangeven dat diegene in het vervolg wel even het adres moet checken. Als het een duur item is zou ik eerst eens kijken hoe de klant reageert. Eigenlijk zou je zoiets ook in je algemene voowaarden moeten opnemen. Niet verantwoordelijk voor verkeerd opgegeven adressen.

Reputatie 5
Badge +6

@MissQ Het verbaasd me van mezelf dat dit niet al in mijn voorwaarden staat… Dat ga ik dus even toevoegen.
Deze klant is helemaal redelijk en vraagt niks van me. Maar ik merk zelf dat ik het toch vervelend vind. Ik heb wel aangeboden om het opnieuw op te sturen mocht het hier terug komen. Op mijn kosten. Kleine tegemoetkoming. 

Reputatie 5
Badge +5

Het komt bij mij ook heel af en toe voor en meestal stuur ik het opnieuw. Als deze klant ooit nog iets nodig hebt komt die naar je terug of vertelt de goede service door. Daarnaast is het gezeur indirect vaak duurder (door de tijd die het kost) dan opnieuw sturen voor mij. (en dure dingen stuur ik altijd verzekerd).

En tot slot als de klant redelijk doet en niets verwacht dan heb ik zelfs extra de neiging om het nogmaals te sturen. Hoe harder een klant ‘brult’ hoe minder hard ik wil rennen 😉

Reputatie 5
Badge +6

Het komt bij mij ook heel af en toe voor en meestal stuur ik het opnieuw. Als deze klant ooit nog iets nodig hebt komt die naar je terug of vertelt de goede service door. Daarnaast is het gezeur indirect vaak duurder (door de tijd die het kost) dan opnieuw sturen voor mij. (en dure dingen stuur ik altijd verzekerd).

En tot slot als de klant redelijk doet en niets verwacht dan heb ik zelfs extra de neiging om het nogmaals te sturen. Hoe harder een klant ‘brult’ hoe minder hard ik wil rennen 😉

Ja, Dat laatste heb ik ook! Omdat ze zo redelijk doet wil ik haar toch graag tegemoet komen. 

Reputatie 5
Badge +7

nog nooit meegemaakt, als het item duurder is dan de verzendkosten kun je natuurlijk navraag doen bij je pakketdienst waar het afgeleverd is.

Wellicht dat je op straat / huisnummer een kaartje kunt sturen dat er abusievelijk verkeerde producten zijn geleverd en vragen of ze aub per mail contact op willen nemen.

Dan kun je een retourzending initiëren.

Maar alleen als het de moeite waard is, voor dingen die een paar euro inkoop zijn is het echt de moeite niet waard.

Reputatie 5
Badge +6

@evv Dit was gewoon brievenbuspost, dus niet na te gaan. 

Maar dit adres is zo verkeerd dat ik hem eigenlijk wel retour had verwacht door PostNL zelf. Ze hebben voor minder wel eens iets naar retour afzender gestuurd (b.v. letters in postcode omgedraaid) of 1 cijfer anders).

Reputatie 6
Badge +9

Begin van de week kreeg ik een mail van een klant dat ze er achter was gekomen dat het adres verkeerd was wat ze had opgegeven.
Ze had haar postcode en huisnummer ingevuld en ging er van uit dat het systeem het verder goed zou invullen. Dit is dus niet goed gegaan. Het is ook wel een raar verhaal, want het zijn echt haar postcode en huisnummer, maar er staat een heel andere straatnaam en plaatsnaam. 

Haar bestelling is dus nooit bij haar aangekomen en ook niet hier retour gekomen. 
Omdat de combinaties in het adres nu zo niet kloppen verwacht ik ook niet dat het op dat andere adres is aangekomen. Maar dat kan ik misschien nog onderzoeken. 

In eerste instantie vind ik dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het controleren van het adres. 
Mijn idee was dat als het hier retour was gekomen ik het dan alsnog naar het goede adres zou sturen. 
Maar nu lijkt het dus kwijt. En niet door iets van mijn kant. Maar ik voel me er toch niet oke bij. 

Wat zouden jullie doen?

Maak je de verzendlabel via MWW zelf of via een andere verzendoptie zoals MyParcel? Want die geeft verkeerde adressen vrij snel aan om deze te controleren. Via MWW kun je zo een label printen en in het dashboard van MyParcel zie je een melding staan ‘controleer adres’.

Reputatie 7
Badge +10

Snel iets nieuws sturen. Je moet door en er in blijven hangen kost zo veel stress en energie. En met een beetje geluk krijg je van deze klant een leuk bericht dat ze het erg wardeerd je inzet(buiten je fout om) en daar krijg je dan wel weer energie van. Omdanks dat het vervelend is maar koestsr wel dit soort klanten. Je hebt er brutale flapdrollen bij.

Reputatie 5
Badge +6

Wat zouden jullie doen?

Maak je de verzendlabel via MWW zelf of via een andere verzendoptie zoals MyParcel? Want die geeft verkeerde adressen vrij snel aan om deze te controleren. Via MWW kun je zo een label printen en in het dashboard van MyParcel zie je een melding staan ‘controleer adres’.

Dit was gewoon brievenbuspost, niet na te gaan. 

Reputatie 5
Badge +8

Mocht het pas kort geleden verzonden zijn (1 week of korter), is de kans nog aanwezig dat de zending op enig moment retour zal komen. Mijn ervaring is dat het soms met 2 werkdagen hier terug is in geval van een verkeerd adres, en soms komt het voor dat het na 1 of 2 weken bij ons retour komt. Vooral door de drukte kan het zijn dat dit soort zendingen niet de prioriteit genieten en enkele dagen langer achterblijven in het sorteercentrum. Ik zou de klant in dit geval de bestelling opnieuw verzenden en hopen dat de eerste zending op enig moment retour komt. Wat je ook kan doen is de klant vragen om de verzendkosten van de nieuwe zending te vergoeden, zodat jullie de schade delen. Mocht de eerste zending retour komen, kan je de betaalde verzendkosten alsnog terugstorten.

Reputatie 5
Badge +6

@Goedhoesje.nl Ja, ik had het hier ook al retour verwacht. Het is nu 1,5 week geleden. Misschien komt het nog. 

Ik heb het als volgt gedaan nu:
De klant was totaal niet eisend, het leek alsof ze haar verlies nam. Ze was super aardig en vriendelijk.
Het verkeerde adres was ook een soort systeemfout. Ze veranderde haar oude adres in haar nieuwe adres door postcode en huisnummer te veranderen. De straat en plaatsnaam veranderde niet mee… Dat gaf het rare adres. En ze heeft het niet gecontroleerd, daar zat haar fout . 

Dat maakt dat ik juist iets wil doen. En het zat me ook gewoon niet lekker. 
Ze hoefde de order niet nogmaals te ontvangen, want ze had een andere oplossing gevonden. 
Ik heb besloten om het hele bedrag naar haar terug te storten. Dit heeft ze heel erg gewaardeerd. 
Veel van mijn klanten zijn terugkerende klanten. Ook daarom vind ik dat ik het zo goed heb afgehandeld. 
Goede service geven, ook als het eigenlijk niet hoeft. Ik moet ook zeggen dat dit een overzichtelijk bedrag was.. :-)