Vraag

Voorraad wordt niet (altijd) gemuteerd bij achteraf toevoegen producten.

• 4 April 2022
  • 4 reacties
  • 45 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb nu al diverse keren meegemaakt dat de voorraad van een product/variant niet wordt aangepast als ik deze achteraf aan een order toevoeg. Ik selecteer wel netjes dat ik bijv. 1 stuk van de 5 uit voorraad wil toevoegen aan een bestelling, vervolgens open ik het artikeloverzicht en klik ik op het product waarbij ik zie dat er nog steeds 5 op voorraad staan (zou er nu dus 4 moeten zijn). Ik dacht eerst dat ik het verkeerd had maar heb het zojuist nog meegemaakt omdat ik vooraf goed op de voorraad lette. Meer mensen die dit ervaren hebben?

Het gekke is dat het niet altijd lijkt te voorkomen. Als ik bij dezelfde order nog een product toevoeg, wordt de voorraad wel netjes aangepast. Het is dus lastig te reproduceren.

4 reacties

Reputatie 1
Badge +5

Ik heb het helaas andersom, als een product niet voorradig is, en ik crediteer deze aan de klant, en al kies ik er voor om ze niet terug te boeken in de voorraad, staan ze er helaas toch vaak in.. met als gevolg een andere klant koopt het weer en het herhaald zich.. tot ik niet vergeet om het dubbel te checken..

Reputatie 4
Badge +5

Dat heb ik ook wel eens. Ik dacht altijd dat ik zelf niet goed oplette met het vinkje uitzetten en zo. Je gaat soms aan je zelf twijfelen ;-)

Reputatie 5
Badge +8

Ik heb het helaas andersom, als een product niet voorradig is, en ik crediteer deze aan de klant, en al kies ik er voor om ze niet terug te boeken in de voorraad, staan ze er helaas toch vaak in.. met als gevolg een andere klant koopt het weer en het herhaald zich.. tot ik niet vergeet om het dubbel te checken..

Het zou ook kunnen dat het andersom ook het geval is inderdaad, ik ga hier eens op letten. Recentelijk heel vaak meegemaakt dat er nog 1 of 2 van een bepaald product op voorraad zou moeten zijn maar deze ligt er niet meer. Kan wellicht hiermee te maken hebben.

Reputatie 5
Badge +7

Dit hadden wij ook. Tip van @Ebbe was om het te melden als dit aan de hand is zodat zij kunnen zien waardoor er een scheve voorraad beheer komt. 

Reageer