Vraag

voorraad producten met meerdere talen?

• 1 December 2021
  • 5 reacties
  • 51 Bekeken

Badge +3

In een webshop met meerdere talen waar hetzelfde product gevoerd wordt (zelfde SKU / EAN) met alleen de teksten in die desbetreffende talen anders, kan je de voorraad niet goed bijhouden en ook de voorraad export lijsten krijgen wel erg veel regels.

Er ontstaan zo 2 problemen:

1. je zou eigenlijk bij alle talen voorraad apart moeten opvoeren, terwijl het dezelfde artikelen zijn (SKU/EAN). Mijn logistieke dienstverlener pakt de orders op SKU en niet op de omschrijving in diverse talen. Voorraad die in een taal op is, is misschien wel in andere talen beschikbaar. Is hier een oplossing / work around voor?
  1. je krijgt echt rare exportlijsten waarbij niet eens duidelijk is waarop de volgorde gebaseerd is. Is hier een oplossing / work around voor?

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft en/of een oplossing.

groet, Jurgen

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi Jurgen,

Klopt het dat jij producten apart per taal hebt aangemaakt op de website? Als je deze werkwijze volgt, wordt het voorraadbeheer inderdaad een lastige klus. Wat een overzichtelijkere voorraad geeft, is als je een artikel in één taal toevoegt en vervolgens het product in alle talen vertaalt waarin je het product wilt verkopen. Op deze manier houd je voor ieder product één voorraad bij, in hoeveel verschillende talen je dat product ook verkoopt. Dit doe je door rechtsboven het productoverzicht van taal te wisselen en vervolgens het betreffende artikel te selecteren. Kom je hiermee verder?

Badge +3

Hoi Arjan,

Bedankt voor jouw tip.

Ik ga het proberen.

Zou erg mooi zijn.

Laat het hier weten.

Groet,

Jurgen 

Badge +3

Hoi Arjan,

We hebben het net getest en het werkt. TOP!

Heel erg bedankt voor de uitleg, die ik niet heb gehad vanuit de helpdesk.

Het blijkt nu dat we artikelen hebben die wel op de goede manier zijn aangemaakt (1 artikel en dan per taal) en artikelen die fout aangemaakt zijn ( 6 x 1 artikel).

Dit wordt dus nog even puzzelen om het recht te breien.

Nog een vraag, zie bijlage.

Wat is de beste opzet/structuur qua pagina’s/menu om het voor eens en altijd goed op te lossen?

Ik heb nu:

HOME

Products (verborgen)

Photohides

PHOTOHIDES

Ik heb het ooit zelf opgezet, maar ook hulp gehad van een ontwerpbureau.

De vraag is waarom zit Products (verborgen) en Photohides ertussen?

Kan het niet alleen PHOTOHIDES zijn?

En kan ik de andere 2 dan gewoon weghalen zonder problemen.

Alvast bedankt,

Jurgen Sloots

Reputatie 7
Badge +16

Hi Jurgen,

Ik ben door de gemiste vragen aan het lopen en kwam deze tegen. Excuses voor de late reactie. 

Als er op de pagina Products (verborgen) en de subpagina photohides geen inhoud staan kun je die zonder zorgen verwijderen. Mocht hier wel belangrijke inhoud in staan, dan kun je kijken of je deze onderbrengt in andere pagina's (copy/paste). Maar volgens mij is het je al gelukt:ok_hand:

Groet,
Ebbe

Badge +3

Hoi Ebbe,

Bedankt voor je bericht.

Is inderdaad gelukt.

We zijn bezig met een flinke upgrade.

Fijne dag, werk ze,

Groet, Jurgen 

Reageer