Beantwoord

TRIAL: waar kan ik zien tot wanneer mijn trial loopt?

• 13 February 2022
  • 12 reacties
  • 139 Bekeken

Ik merkte dat onze webshop een TRIAL-abonnement heeft.
Ik kan terugvinden dat het TRIAL-abonnement 10 dagen loopt.
Maar vanaf wanneer wordt die telling gestart? Vanaf de dag dat de webshop online ging? Of van zodra we het account in het mijnwebwinkel-platform hebben geactiveerd?

icon

Beste antwoord door Ebbe 14 February 2022, 11:55

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Een trial-periode is mij onbekend bij de abonnementen van Mijnwebwinkel? Waar zie je dat staan dan?

Het staat in de beheeromgeving bovenaan rechts naast de naam van onze winkel. (zie screenshot hieronder)

Ik had er ook nog niet van gehoord.
Ik meen ook dat het plots is verschenen en niet meteen van bij het moment dat we onze winkel in het platform hebben aangemaakt. Verder vind ik er weinig info over terug.

We gebruiken deze webwinkel voor een schoolproject van korte duur.
Mijn zorg is nu dat de webwinkel plots zou worden afgesloten, terwijl ons project nog loopt.
Het is ook niet duidelijk of je na afloop van de zogenaamde TRIAL-periode alleen de webwinkel wordt afgesloten en of je dan nog wel verder kan met de gegevens in het beheerplatform (zoals bestellingen raadplegen en verwerken).

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb echt geen idee. Ik heb het nog niet eerder gezien.

Reputatie 6
Badge +8

Volgens mij heb je alleen de gratis versie (max 10 artikelen dacht ik) en verder alleen betaald versies met meer artikelen en afhankelijk van welk pakket meer opties ook maar die versies bestaan zover ik weet niet intrial versies. 

Reputatie 7
Badge +8

De trial versie is sinds februari nieuw, dat heeft @Ebbe hier ergens op de community ook gedeeld laatst (kon alleen zo snel niet meer terugvinden waar :sweat_smile: ). Het GO-pakket is hiermee komen te vervallen. Het is nu dus mogelijk om eerst een trial-account aan te maken, zodat je Mijnwebwinkel kunt uitproberen. Hierna kun je dan kiezen voor een pakket wat bij je past. 

Het trial-abonnement loopt 14 dagen. Dus dan zal het bij jou sinds 4 dagen ingegaan zijn? Volgens mij komt dat wel overeen met om en nabij het moment dat dat nieuwe pakket gestart is binnen Mijnwebwinkel, maar @Ebbe correct me if I'm wrong.

Zie: https://www.mijnwebwinkel.nl/webshop-starten

Reputatie 7
Badge +16

Klopt helemaal @Nanaas. @Rozenverkoop De trial start op het moment dat je een account aanmaakt. Jouw trial loopt nog 6 dagen. Je ziet een timer die afloopt. Een trial duurt in totaal 14 dagen. Na de 14 dagen kun je niet meer in de beheeromgeving of de webwinkel bereiken. Je krijgt dan een pop-up te zien met de uitleg dat de trial is verlopen en om eventueel te upgraden. 

Reputatie 6
Badge +7

Ah, dat bericht heb ik dus gemist.

Klopt helemaal @Nanaas@Rozenverkoop De trial start op het moment dat je een account aanmaakt. Jouw trial loopt nog 6 dagen. Je ziet een timer die afloopt. Een trial duurt in totaal 14 dagen. Na de 14 dagen kun je niet meer in de beheeromgeving of de webwinkel bereiken. Je krijgt dan een pop-up te zien met de uitleg dat de trial is verlopen en om eventueel te upgraden. 

Beste Ebbe

Dit is heel vervelend. Ik meen namelijk dat het bij de opzet van ons account onvoldoende duidelijk is gecommuniceerd (of zelfs nog niet zo was).
Zoals eerder vermeld gaat het hier om een webshop in het kader van een schoolproject. Dat project loopt af op 25 februari. Het project dreigt nu op deze manier in het gedrang te komen.
Hopelijk kunnen jullie ons snel een oplossing bieden.

Bedankt.
Mieke

Reputatie 7
Badge +16

@Rozenverkoop Hi Mieke,

Ik zelf ga daar niet over en weet eerlijk gezegd ook niet wat de mogelijkheden zijn. Je kunt hiervoor het beste contact met het supportteam over opnemen. Dit kan via info@mijnwebwinkel.nl.  

Badge

Sinds wanneer is het gratis “GO”-pakket omgezet naar een trialpakket?

Ik ontdekte vandaag helaas dat het pakket omgezet is, en ik er niets meer mee kan.
En dat het GROW-pakket een stuk duurder geworden is.
Voor onze 4 artikelen die we sporadisch verkopen is een pakket van 20,- per maand niet rendabel meer.

Dat betekent dus dat onze webshop die we een paar maanden geleden opgezet hebben weer kunnen gaan sluiten  :disappointed_relieved: :disappointed_relieved:

Jammer. Het was een mooi systeem met een passende oplossing voor ons….

Reputatie 4
Badge +5

Ik ontdekte vandaag helaas dat het pakket omgezet is, en ik er niets meer mee kan.
Voor onze 4 artikelen die we sporadisch verkopen is een pakket van 20,- per maand niet rendabel meer.

Dat betekent dus dat onze webshop die we een paar maanden geleden opgezet hebben weer kunnen gaan sluiten  :disappointed_relieved: :disappointed_relieved:

Dit is inderdaad een tijdje geleden aangepast. Het gratis abonnement is nu niet meer beschikbaar.

Is commercieel gezien natuurlijk wel wat voor te zeggen, want voor niks komt de zon op, maar ik snap dat het frustrerend is voor een kleine webshop met maar 4 artikelen. Wellicht is Ebay een optie? 

Badge

Dit is inderdaad een tijdje geleden aangepast. Het gratis abonnement is nu niet meer beschikbaar.

Is commercieel gezien natuurlijk wel wat voor te zeggen, want voor niks komt de zon op, maar ik snap dat het frustrerend is voor een kleine webshop met maar 4 artikelen. Wellicht is Ebay een optie? 

Ach, ik vind het vooral vervelend dat we een hoop moeite hebben gestoken in de kleine webshop, en al dat werk weer voor niets is. Wij zijn ook maar een clubje vrijwilligers in onze stichting dat niets verdient op de producten die we verkopen. We verkopen tegen kostprijs. Niet alles draait om geld verdienen.

Reageer