Staffelkorting

• 4 april 2020
  • 5 reacties
  • 270 Bekeken

Ik weet niet of er meerdere webwinkeliers van mijnwebwinkel dit probleem ook hebben, maar ik zou het erg op prijs stellen als er een mogelijkheid is om staffelkorting toe te passen op producten.
Momenteel is dat niet mogelijk.
Ik heb het al een aantal keren aangekaart, maar ik heb de indruk dat de prioriteit blijkbaar niet zo hoog is (helaas)
Ben ik de enige met deze wens?

5 reacties

Reputatie 2
Badge

Het makkelijkste is gewoon om aan het product een keuzelijst toe te voegen waarin je de keuze maakt per stuk (zonder meerprijs) en dan per x aantal waarbij je de meerprijs ingeeft. Selecteert de klant deze optie dan kan hij het tegen een betere prijs kopen.

Hallo Peter,
Een keuzelijst gebruik ik voor bv. een kleur of maat, maar dat werkt niet met staffels.
In theorie kan dat natuurlijk, maar in de praktijk lukt dat niet.
Op onze website mooispul.com verkopen we bv led lampen per 10 stuks.
Vanaf 100 stuks hanteren we een andere prijs.
Soms bestellen mensen 1000 lampen of meer en dat betekent dus dat ik al 100 keuzes moet hebben.
Dat is zeer omslachtig.
Het zou veel makkelijker zijn als je een staffel zou kunnen invullen bij je product.

Reputatie 2
Badge

Ik zie niet waarom je honderd opties nodig zou hebben, wij hebben ongeveer hetzelfde maar in jouw geval heb je vier opties nodig, per stuk, per 10, per 100 en per 1000.

Indien een klant er 400 wil hebben dan besteld deze 4x de optie van 100 stuks.

Uiteraard wordt het wel lastiger als je ze ook per losse aantallen verkoopt aangezien 420 stuks niet te bestellen is voor de staffelprijs van 100 of meer….. Tot het moment dat ook staffelprijzen tot de opties wordt toegevoegd is dit mijn inziens de beste mogelijkheid. Hij staat al een tijdje met een hoop stemmen op de mww wensenlijst doe wie weet…..

Hallo Peter,
Je geeft zelf het probleem al aan als iemand bv. 150 lampen wil bestellen.
Ik heb momenteel 2 aparte artikelen aangemaakt.
Eentje met volle dozen van honderd stuks en eentje waar ik ze per 10 stuks verkoop.
Het lijkt me echter voor mijnwebwinkel.nl niet zo moeilijk om staffels toe te passen, maar wellicht heb ik het mis.
Ik zit nu twee jaar (naar volle tevredenheid) bij mijnwebwinkel.nl met 3 webwinkels waar ik totaal verschillende artikelen verkoop.
Voorheen zat ik (vanaf het jaar 2000) bij gratiswebwinkel.nu en daar was het wel mogelijk

Reputatie 7
Badge +16

In sommige gevallen werken de staffels in combinatie met de keuzelijsten niet. Dan krijg je teveel optie wat weer keuzestress bezorgd. Wij ondersteunen staffelprijzen niet op een goede manier, dat is waar het op neer komt. De suggestie is bekend en populair onder onze klanten (https://feedback.mijnwebwinkel.nl/suggestions/37944/staffelkorting-prijzen). Ik ga hem ook nog eens aankaarten bij ons productteam. Ik durf nu niet te zeggen of en wanneer deze functie gebouwd wordt. 

Reageer