Sparren met web-shop eigenaren

• 20 augustus 2020
  • 33 reacties
  • 566 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Geen idee of het al bestaat er of er speciale dagen voor mijn vraag zijn….

Ik zou het wel leuk vinden om met een groepje een keer “live” ideeën uit te wisselen en te sparren. 
Van elkaar leren zeg maar.

Nu is het in Corona-tijd misschien wat moeilijker, maar misschien alvast “connecten” met een aantal van hier die hier ook behoefte aan hebben?

Saskia
MissQ Lingerie
“Kan jij de verleiding weerstaan?”

33 reacties

Reputatie 3
Badge +2

ja graag - weet eigenlijk niet of mijnwebwinkel ooit zoiets organiseert?

ik hou me in ieder geval aanbevolen

Reputatie 4
Badge +2

Je kan ook iets online doen iets met zoom of google hangout.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb zelf nog de wens om een paar keer per jaar - als die behoefte er is - offline events te organiseren voor leden van deze community. Concrete invulling is er niet, dit is iets wat ik samen met jullie wil bespreken. Ik had zelf het idee om te wachten totdat we weer veilig bij elkaar kunnen komen. Online kan natuurlijk ook altijd. 

Als zoiets georganiseerd wordt, hoe zouden jullie hier invulling in willen geven? Zouden jullie met een bepaalde agenda willen werken of er op los brainstormen over van alles en nog wat? 

Ik ben benieuwd. Ik denk en help graag mee :grinning:

Reputatie 4
Badge +2

Met een bepaalde agenda lijkt me wel handig. Dan kun je ook een beetje voorbereiden en krijgt het ook een beetje structuur. En je kunt dan ook een beetje bij het begin beginnen. Ik ben er van overtuigd dat het MWW ook zeker zal helpen om te weten wat er speelt en waar nog kansen liggen onder de gebruikers. Je merkte op de klanten dagen ook al wel dat er onderling ook heel veel verschillende problemen spelen. En waarom zou je het wiel nog een keer uit gaan vinden. 

Helaas ben ik bang dat we nog niet snel van de Corona deken af zijn. 

mvg https://www.powerfulproducts.nl

Reputatie 7
Badge +4

Ja eens. Een agenda of in ieder geval voorgedefinieerde thema's zijn eigenlijk wel nodig om het goed te kunnen stroomlijnen. Zijn er al ideeën waarover gespard kan worden? 

Reputatie 1
Badge +1

Ik hou me aanbevolen. Er zijn wel een aantal punten die we missen bij mww, de klanten in de winkel missen dit ook. hoe zouden we dit kunnen oplossen.

Aantal punten; Klantenbestand, puntensysteem, retouren verwerken samen met nieuwe aankoop, splitsen van betaling; pin en contant, retourbetaling via pin, meer filters klant vind zoeken op de webshop moeilijk door te weinig filters, google shopping icm de webshop…..

Reputatie 3
Badge +2

Ik zou het fijn vinden als we met een agenda kunnen werken.

Wellicht ook eens elkaars webshop inzien, niet zozeer om een ander van commentaar te voorzien, meer om te kijken wat er goed aan is en wat je mee kunt nemen naar je eigen site.

Ik zie webshops voorbij komen waarvan ik denk hoe doen ze dat - ligt het aan het soort abonnement dat je hebt of ken ik het systeem nog niet voldoende, of bv kunnen we invloed uitoefenen op prioriteiten van de gevraagde aanpassingen van de functionaliteit etc.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb zelf nog de wens om een paar keer per jaar - als die behoefte er is - offline events te organiseren voor leden van deze community. Concrete invulling is er niet, dit is iets wat ik samen met jullie wil bespreken. Ik had zelf het idee om te wachten totdat we weer veilig bij elkaar kunnen komen. Online kan natuurlijk ook altijd. 

Als zoiets georganiseerd wordt, hoe zouden jullie hier invulling in willen geven? Zouden jullie met een bepaalde agenda willen werken of er op los brainstormen over van alles en nog wat? 

Ik ben benieuwd. Ik denk en help graag mee :grinning:

Top Ebbe! 

Werken via een agenda is altijd handiger (zegt een ex secretaresse ....)

Offline zou heel mooi zijn. Wat persoonlijker, maar nu in Corona-tijd lastig.

Misschien een groepsapp via MWW aanmaken alvast voor serieus geïnteresseerden? Of wordt dat te hectisch?

Reputatie 2
Badge +1

Ik zou het fijn vinden als we met een agenda kunnen werken.

Wellicht ook eens elkaars webshop inzien, niet zozeer om een ander van commentaar te voorzien, meer om te kijken wat er goed aan is en wat je mee kunt nemen naar je eigen site.

Ik zie webshops voorbij komen waarvan ik denk hoe doen ze dat - ligt het aan het soort abonnement dat je hebt of ken ik het systeem nog niet voldoende, of bv kunnen we invloed uitoefenen op prioriteiten van de gevraagde aanpassingen van de functionaliteit etc.

Ja, ook prima idee!

Reputatie 2
Badge +1

Met een bepaalde agenda lijkt me wel handig. Dan kun je ook een beetje voorbereiden en krijgt het ook een beetje structuur. En je kunt dan ook een beetje bij het begin beginnen. Ik ben er van overtuigd dat het MWW ook zeker zal helpen om te weten wat er speelt en waar nog kansen liggen onder de gebruikers. Je merkte op de klanten dagen ook al wel dat er onderling ook heel veel verschillende problemen spelen. En waarom zou je het wiel nog een keer uit gaan vinden. 

Helaas ben ik bang dat we nog niet snel van de Corona deken af zijn. 

mvg https://www.powerfulproducts.nl

Wist niet eens dat er klantendagen waren en daar heb ik juist behoefte aan. Begonnen vanuit een passie, moet nog veel leren.....

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn ooit wat klantdagen georganiseerd, dat staat nu op een laag pitje. Zodra het kan, wordt dit weer opgepakt. Mijn voorstel is om het voor nu online te doen via bijvoorbeeld Google Meet. Wat ik alvast kan is een ‘evenement’ aanmaken en die hier delen. Je kunt je via dat evenement aanmelden en word je op de hoogte gehouden. 

Ik ga kijken of ik tegen die tijd iets nieuws met jullie kan delen voor eventueel feedback of een update vanuit ons. Ik lees hier verder twee onderwerpen die we in ieder geval kunnen bespreken:

• Voorstel rondje; je shop bekijken en bespreken
  • Feedback vanuit jullie aan MWW

Zijn er nog andere zaken die besproken moeten worden? Of waar jullie tegen aanlopen? Bijvoorbeeld SEO, Google Analytics? 

Is er een voorkeur voor een dag? Doordeweeks, of in het weekend? Overdag of liever in de avond? 

Ik hoor het graag. 

Reputatie 2
Badge +1

Evenement aanmaken helemaal prima. Liever niet in het weekend wat mij betreft. Avonden ptima. Overdag zou wel kunnen, moet ik wel inplannen. Ik zou ook geen ellenlange agenda maken de eerste keer. Ik denk dat de onderwerpen vanzelf wel komen. En die kunnen dan op de volgende agenda. 

Reputatie 4
Badge +2

Eerst een kennis ronde. Dan kun je ook zien wie er in het groepje zitten. Dan kun je hun website bekijken. Dan heb je daar tips of opmerkingen/vragen over. Eventueel kun je hier mensen benaderen via een privé bericht. En dan gezamelijk grote onderwerpen uitzoeken/bespreken

Reputatie 1
Badge

Geweldig idee!

Reputatie 7
Badge +4

Top, ik heb hem gepland op woensdag 16 september van 19.00 tot 20.00 uur. Het event, en waar je kunt aangeven of je deelneemt vind je hier → https://community.mijnwebwinkel.nl/events/de-allereerste-online-community-bijeenkomst-4

Groet,
Ebbe

Reputatie 7
Badge +4

Reminder: Als je jezelf aanmeldt via deze link dan kan ik jullie het een en ander toesturen → https://community.mijnwebwinkel.nl/events/de-allereerste-online-community-bijeenkomst-4 

Groet,
Ebbe

Reputatie 3
Badge +1

Reminder: Als je jezelf aanmeldt via deze link dan kan ik jullie het een en ander toesturen → https://community.mijnwebwinkel.nl/events/de-allereerste-online-community-bijeenkomst-4 

Groet,
Ebbe

Ik kijk nog even in mijn agenda of ik er bij kan zijn die avond. Lijkt me wel waardevol!

Reputatie 7
Badge +4

Wat mij betreft houden we het niet bij 1 meeting, als je de 16e niet kan komt dat een volgende keer vast wel goed 

Reputatie 7
Badge +4

Binnenkort wordt er vanuit MWW een mail gestuurd om deze meeting aan te kondigen. Mocht er nou heel veel vraag zijn (wat ik hoop) dan ga ik meerdere meetings plannen. De meeting duurt dan niet te lang en heeft iedereen genoeg tijd om iets te vertellen. 

Badge +1

Ingeschreven ! 

Vraagje. Kan ik mijn shop tonen als die nog niet live is ? Waarschijnlijk niet....

Klinkt interessant, heb me aangemeld. Vlg mij is de groep nu vol 🤗

Reputatie 7
Badge +4

Ingeschreven ! 

Vraagje. Kan ik mijn shop tonen als die nog niet live is ? Waarschijnlijk niet....

Nee, alleen als je ingelogd bent in de beheeromgeving kun je je shop zien. Wat je kunt doen is tijdelijk je shop openen. Je bent nog niet door Google geïndexeerd en dus vindbaar via de zoekmachines. 

Enne, leuk dat je er bij bent:grinning:

Badge +1

Ingeschreven ! 

Nee, alleen als je ingelogd bent in de beheeromgeving kun je je shop zien. Wat je kunt doen is tijdelijk je shop openen. Je bent nog niet door Google geïndexeerd en dus vindbaar via de zoekmachines. 

Enne, leuk dat je er bij bent:grinning:

Yes, net even getest. Ik durfde niet op die knop duwen haha.
Vorige week per ongeluk een Pro gemaakt van mijn Go, was even in paniek toen.
Maar goed, nu netjes geopend en gesloten, dus komt in orde volgende week.

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen!

Hoe gaan we dat doen met het tonen van de websites? Doen we dat tijdens het overleg? Of kijken we ter voorbereiding voor het gemak zelf? Dan kan je ook notities maken met evt. vragen/verbeterpunten/wat er goed uitziet etc. Neem aan dat op de agenda ook de deelnemers staan.

Of maken jullie een overzicht van onze webshops Ebbe?

Houden jullie nog een presentatie over een bepaald onderwerp?

Saskia

Reputatie 7
Badge +4

Ik zorg ervoor dat iedereen die zich heeft aangemeld een lijst met deelnemers krijgt, met een link naar de webshop. Het is denk ik wel leuk om tijdens het overleg je webshop te presenteren. Anderen kunnen dan feedback op de getoonde shop geven. 

Vragen kunnen wat mij betreft niet genoeg gesteld worden. Als blijkt dat dit niet binnen de tijd past, kan hier op een later moment nog op terug worden gekomen. 

Ik heb geen specifieke presentatie. Dat is wel een vraag voor een volgend overleg die ik jullie wil stellen. Als er een bepaald thema is waar jullie over willen weten, dan kan ik regelen dat hier dieper op wordt in gegaan. 

Als je nog ideeën hebt, laat het mij dan weten:muscle:

Groet,
Ebbe

Reageer