Vraag

Problemen met laadsnelheid pagina's

• 7 February 2022
  • 2 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 6
Badge +8

Er spelen serieuze problemen volgens Google Analytics met de laadsnelheid van verschillende pagina's. Met name de pagina checkout/finish, waar dus een bestelling wordt afgerond, is een stuk langzamer geworden. Google ziet dit als een probleem en wij weten allemaal wat Google doet met websites waar dit soort problemen spelen, deze worden afgestraft. Ik merk sinds 1,5 week echt serieuze achteruitgang in de conversies / resultaten van met name de Google Ads campagnes. Dit alles lijkt ook samen te hangen met de e-commerce module die geen transacties meer meet.

Wanneer wordt dit probleem nu serieus opgepakt en opgelost? We zijn inmiddels bijna 2 weken verder. Ik heb het idee dat MWW de ernst van de situatie niet inziet. Zie hieronder de meldingen binnen Analytics:

2 reacties

Reputatie 1
Badge

MWW ziet het probleem er ook nog niet van in, Denk dat ze op vakantie zijn van het geld wat het extra kost maandelijks.

Probleem 3 niet zo erg word steeds erger ik merk zelf achteruitgang, bezoekers, bestellingen en die LAAD tijden klaag ik al zo lang over maar dat zou verholpen worden als het Gastenboek verwijderd zou worden. (Nadat ze het gastenboek verwijderd hadden leverde dat zeker 50% minder bezoekers op. En het leverde bijna geen snelheid op nog steeds allemaal trage pagina's. 

Google meet niks meer probleem 1
Achteruitgang orders bezoekers en missende data probleem 2
Site traag: probleem 3

Alle MWW winkels kunnen wel is gestraft worden door google en zie dat maar weer is goed te krijgen tot het op het oude Niveau is. Vraag me dan ook echt af of er een compensatie in zit voor de klanten van MWW die zware omzet verliezen lijden hierdoor.

MWW ga vooral zo door…..

Goedhoesje.nl - Goed bezig wellicht vind je nog sneller een oplossing dan MWW. En u kunt beter alle betaalde advertenties uit gaan zetten anders weet je nog niet waar het geld aan op gaat. 

Groet, Fabian 

Reputatie 7
Badge +10

@Goedhoesje.nl 

Ik kijk even mee. Mijn website is ook ineens ingekakt, vooral op het vlak performance, large content. Mogelijk zijn ze wat aan het testen of proberen. Maar zou wel fijn zijn als wij daar iets van weten. hoe en waarom 

Reageer