Vraag

Post komt als boemerang terug via PostNL.

• 25 May 2023
  • 4 reacties
  • 70 Bekeken

Reputatie 5
Badge +6

De laatste tijd krijg ik wel eens verstuurde post terug van PostNL. Het gaat om brievenbuspost zonder track&trace: Adressticker, digitale postzegel rechtsboven en afzender sticker linksboven (zo een van vistaprint). 
Ik verstuur het op die manier al jaren. 

Gister kreeg ik in 1 x 4 stuks terug. Zonder sticker of opgaaf van reden. 
Inmiddels contact met PostNL gezocht en gevraagd hoe en wat (en WTF??!!). 
Nog geen antwoord. 

Ik ben even benieuwd of dat bij jullie ook wel eens gebeurd. 
Ik ga niet van alles nu een brievenbuspakje met track&trace maken, kost echt te veel en niet nodig vind ik….

4 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik ook @DeViltwinkel  en het kost veel tijd en nu inmiddels geld. Ik verstuur ook al jaren op mijn manier en ben er ook helemaal klaar mee.

Ik print alles via MyParcel en breng het naar een PostNL punt. MyParcel neemt zelden  de telefoon op en ik klaag via whats app en maak cases aan en alles wordt afgeschoven. Klanten krijgen geen pakket in de bus maar een melding dat het bezorgd is, Pakketten die naar een afhaalpunt gaan omdat klanten niet thuis zijn, geen mail krijgen en het pakket vervolgens te lang ligt en het retour naar mij komt. Vervolgens moet ik het weer opnieuw versturen. Klanten die klagen bij mij en ik verstuur het weer opnieuw.

Al mijn brievenbusdozen hebben een track & trace, dus het maakt niets uit. Ze doen zogenaamd een onderzoek naar jouw brievenbus pakket met track en trace nummer en vertellen even later. Sorry, maar je pakket is zoek. Die track & trace is alleen om in en uit te scannen en niet om op te sporen en tja het is niet verzekerd dus we sturen de verzendkosten retour. Hele discussies gehad van de week en toen stuurde een klant onderstaande link. 

https://www.bd.nl/den-bosch/brievenbuspakketjes-blijven-liggen-bij-postnl-hopelijk-is-het-er-voor-moederdag-2024~a918550f/

Reputatie 5
Badge +6

Jee wat heftig @Sarongsenzo!
Ik heb verder nooit gedoe met PostNL. Pakketten gaan prima!! En brievenbuspost de afgelopen 9 jaar ook. 

Momenteel maak ik even van brievenbuspost van boven de 100 gram brievenbuspakketjes (de track&trace daarvan is inderdaad zonder waarde).
De postbode zei dat het misschien zo kon zijn dat mijn afzenderlabel (van vistaprint) soms gelezen kan worden als bezorgadres. En met de etiketten van een brievenbuspakje wordt dat misschien beter “gelezen”. 

Reputatie 1
Badge

@DeViltwinkel Ik heb ook nooit problemen met PostNL, ik gebruik ook adresstickers van Vistaprint maar die plaats je toch onderin en het adres toch op het grotere vlak in het midden. Het is gewoon landelijk dat ze problemen hebben bij PostNL want mijn brievenbuspost komt niet uit de regio die ze in de link noemde en MyParcel heeft dit op zijn site staan

Beste klant, wegens een technische storing bij PostNL kan het voorkomen dat brievenbuspakjes in de regio Brabant (postcodegebieden 5000 t/m 5499) er langer over doen dan je gewend bent. PostNL doet er alles aan om de brievenbuspakjes zo snel mogelijk te bezorgen. Onze excuses voor het ongemak.

Dus ik weet het niet, het is iig heeeel vervelend. Succes

Reputatie 5
Badge +6

@Sarongsenzo Oke... Uit je eerste bericht kreeg ik de indruk dat je juist veel problemen hebt met PostNL. 

Met Myparcel heb ik nooit echt problemen. Er wordt altijd opgenomen en je wordt vriendelijk te woord gestaan. En ze gaan onderzoeken als er iets fout is gegaan. Omdat ze een tussenpersoon zijn kunnen ze helaas niet altijd alles helemaal duidelijk krijgen. Dat is wel vervelend…
Maar gebeurd gelukkig niet zo vaak. 

Mijn afzender adressticker plak ik links bovenin. Daar hoort het ook te staan. 

Reageer