Vraag

Paypal adress registratie, niemand heeft paypal bescherming

  • 21 October 2021
  • 10 reacties
  • 124 Bekeken

Badge +2

Waarom worden de paypal adressen niet over gezet in paypal? Wij als webwinkel zijnde hebben 0% bescherming, ik heb het nu 2 maal meegemaakt in korte tijd dat de klant een paypal claim opent, en die verliezen we in alle gevallen. Gaat dan naar klanten in het buitenland, pakket is slechts 6 dagen onderweg,

de claim wordt geopend. En ook al wordt deze afgeleverd, kan je het bewijzen dan zegt paypal gewoon, klant zijn adres staat niet in paypal. je kan dus ook niet bewijzen dat het geleverd is zegt paypal.

 

Ik heb dit bij de technische dienst van paypal neergelegd, dus zouden het met jullie bespreken, maar daar hebben ze geen antwoordt op gekregen.

 

Kunnen jullie dit zsm fixen? Voor oplichters wordt het nu wel heel makkelijk, nu zeker ik het hierboven heb beschreven, als iemand kwaad wilt besteld die dus je hele webshop leeg en geld krijgt hij toch wel terug, want we kunnen niets aan paypal bewijzen.

 

 


10 reacties

Reputatie 2
Badge +2

@Wrappie1 

Ik vermoed dat je Paypal als “losse” betaalmethode gebruikt - zonder tussenkomst van een provider. Zelf loopt dit via Mollie voor onze webwinkel, die dan ook de bedragen gaat innen en uitkeren - tegen een vaste fee van € 0,10

https://www.mollie.com/be/payments/paypal

Reputatie 5
Badge +6

Hmm als dit klopt dan zou het opgelost moeten worden, want dit lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Gelukkig is het bij mij nog niet nodig geweest maar ik zie inderdaad het volgende bij een willekeurige PayPal transactie:

en onderaan:

Ik weet niet of ze de tekst "Er staat geen postadres bij ons geregistreerd" bedoelen met "betalingen zonder verzendadres vallen niet onder de regeling voor verkopersbescherming"? Dan zou Mijnwebwinkel het adres wel moeten doorzetten naar PayPal tijdens de transacties.

Anders toch maar overwegen om voor € 0,10 per transactie extra dit via Mollie te laten verlopen..

Badge +2

Ik vind het systeem dat je geld pas kan innen nadat je hebt verzonden wel ideaal bij de losse paypal koppeling.  Voordeel daarvan is dat wanneer een klant een incorrect adres invoert of geen appartmentnummer wat in frankrijk 5 van de 10 keer gebeurt,  en je geen reactie krijgt omdat de mail altijd in de klant zijn spambox komt. dan kan je de order annuleren zonder dat je paypal fees betaald..

 

Tot een jaar of 1.5 geleden werkte de koppeling wel juist.  Volgens paypal zou het eenvoudig op te lossen zijn. Wel zo fijn als de fees die je dan al betaald ook daadwerkelijk ook de bescherming geven aan de koper.

 

Voorheen nooit last gehad, maar nu in een paar maanden 2x gebeurt, en het zou niet zo mogen werken, dit is gewoon oplichtingsgevoelig..

Reputatie 4
Badge +6

Maar heb je dan via Mollie wel die bescherming? Anders is dat het overwegen wel waard.
Maar misschien kan @Ebbe ons hier meer duidelijkheid overgeven of dit door mijnwebwinkel gerealiseerd kan worden dat het bezorgadres er weer bij komt te staan?

Badge +2

Maar heb je dan via Mollie wel die bescherming? Anders is dat het overwegen wel waard.
Maar misschien kan @Ebbe ons hier meer duidelijkheid overgeven of dit door mijnwebwinkel gerealiseerd kan worden dat het bezorgadres er weer bij komt te staan?

Persoonlijk denk ik waarom zou je mollie fees betalen als mollie direct naar je paypal doorstuurt. Wat is het voordeel van mollie ? 

Reputatie 4
Badge +7

hmmm wou hem net van mollie afhalen ivm de extra kosten, ik wacht nog even tot er meer duidelijkheid over is.

interessant onderwerp.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi,

Bedankt voor het aankaarten. Ik heb het nagevraagd en kan inderdaad bevestigen dat de adres gegevens niet worden doorgestuurd naar PayPal. Ik heb een ticket aangemaakt zodat deze dinsdag wordt besproken. Ik kom hier dus dinsdag (26 oktober) bij jullie op terug. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 5
Badge +6

Fijn dat het opgepakt wordt Ebbe, bedankt. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Badge +2

Toevallig al nieuws?

 

Ik ben zojuist administratie aan het doen, en zie ook dat in maand 7 ik 3 betalingen mis circa 300 euro totaal, in mijnwebwinkel staan ze op goedgekeurd en als zijnde betaling geint. en als ik naar paypal ga zijn ze ongeldig. maar wel destijds verstuurd omdat ik er vanuit ging dat de betalingen wel geint waren.

 

Systeem werkt dus niet lekker met de losse koppeling.. wellicht dat er op dat moment een storing is geweest. maar alsnog.

Badge +2

Nog steeds geen oplossing.

Reageer