Beantwoord

Landingspagina voor inschrijving/downloaden PDF

• 28 January 2021
  • 10 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3

Hoi allemaal,

Kan je ook een landingspagina maken als een klant een gratis brochure kan downloaden, maar dan zou ik wel graag eerst een naam en email willen ontvangen?

Ik hoop dat dit ook kan bij MWW en heeft iemand ervaring of een voorbeeld?

Alsvast bedankt!

Groeten Lindsey

icon

Beste antwoord door Nanaas 28 January 2021, 15:23

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Je kunt niet een bepaalde pagina aanmaken met een wachtwoord bijvoorbeeld. Wat je wel kunt doen, is bijvoorbeeld mensen zich aan laten melden via e-mail bij jou (of dat je deze link opneemt in je nieuwsbrief) - en dat jij ze dan een link geeft naar een verborgen pagina op je website, waar zij iets kunnen downloaden. 

Ik heb dat bijvoorbeeld bij een van mijn opdrachtgevers gedaan voor een ‘Wholesale’ pagina. Die pagina staat op de website, maar is niet via het menu direct te bereiken. De zakelijke inkopers hebben wel een link zodat ze deze pagina kunnen bereiken en kunnen bestellen. 

Reputatie 2
Badge +3

Je kunt niet een bepaalde pagina aanmaken met een wachtwoord bijvoorbeeld. Wat je wel kunt doen, is bijvoorbeeld mensen zich aan laten melden via e-mail bij jou (of dat je deze link opneemt in je nieuwsbrief) - en dat jij ze dan een link geeft naar een verborgen pagina op je website, waar zij iets kunnen downloaden. 

Ik heb dat bijvoorbeeld bij een van mijn opdrachtgevers gedaan voor een ‘Wholesale’ pagina. Die pagina staat op de website, maar is niet via het menu direct te bereiken. De zakelijke inkopers hebben wel een link zodat ze deze pagina kunnen bereiken en kunnen bestellen. 

Dank je, hmmm ik begrijp je niet helemaal. Wachtwoord wil/hoef ik ook niet.  :-)
De nieuwsbrief ‘module’ (waar naam en email gevraagd wordt) die zou een prima! voorbeeld zijn van een pagina voor een ‘download Gratis Brochure’, om te laten aanmelden. Dat ik daarna en email stuur, naar een pagina (veborgen) waar ze het kunnen downloaden.

Kan je de nieuwsbrief module nog een keer toepassen voor een andere pagina. bijv. ‘Download gratis de 10 tips brochure’. Dat je de een nieuwe pagina met de tool erin ‘Naam en email invullen’.
Nieuwsbrief wil ik graag nieuwsbrief houden. Als ik de deze tool kan hergebruiken telkens, zou dit ideaal zijn, dan kan je meerder pagina’s maken. Email adressen, mogen prima bij de nieuwsbrieven, maar de pagina wil ik dan zo opmaken dat het een ‘Gratis download pagina’, kan dat @Ebbe ?

‘Wat je wel kunt doen, is bijvoorbeeld mensen zich aan laten melden via e-mail bij jou’
Bedoel je tekst die je klikbaar maakt met een email link erop?
Zoiets vind ik zelf rete irritant, want dan opent apple altijd de mail van apple :joy: (die gebruik ik niet)

Ik zat ook nog te denken, kan een product pagina aanmaken en dan kan je gegevens vragen, maar dan moet ik zelf de gegevens overzetten. Dan ze dan ‘bestellen’ wat niks kost.

Onwijs bedankt voor je vorige antwoord, Rianne!

Reputatie 7
Badge +16

Hi Lindsey, 

Ik ben er bang voor. De nieuwsbriefmodule is 1 url, deze kun je niet vaker gebruiken. Als je daar aanpassingen in doorvoert, dan geldt dat ook voor de nieuwsbrief pagina. Ik heb niet echt een idee voor een alternatief om eerlijk te zijn:thinking:

Reputatie 6
Badge +8

Dank je, hmmm ik begrijp je niet helemaal. Wachtwoord wil/hoef ik ook niet.  :-)
De nieuwsbrief ‘module’ (waar naam en email gevraagd wordt) die zou een prima! voorbeeld zijn van een pagina voor een ‘download Gratis Brochure’, om te laten aanmelden. Dat ik daarna en email stuur, naar een pagina (veborgen) waar ze het kunnen downloaden.

Kan je de nieuwsbrief module nog een keer toepassen voor een andere pagina. bijv. ‘Download gratis de 10 tips brochure’. Dat je de een nieuwe pagina met de tool erin ‘Naam en email invullen’.
Nieuwsbrief wil ik graag nieuwsbrief houden. Als ik de deze tool kan hergebruiken telkens, zou dit ideaal zijn, dan kan je meerder pagina’s maken. Email adressen, mogen prima bij de nieuwsbrieven, maar de pagina wil ik dan zo opmaken dat het een ‘Gratis download pagina’, kan dat @Ebbe ?

‘Wat je wel kunt doen, is bijvoorbeeld mensen zich aan laten melden via e-mail bij jou’
Bedoel je tekst die je klikbaar maakt met een email link erop?
Zoiets vind ik zelf rete irritant, want dan opent apple altijd de mail van apple :joy: (die gebruik ik niet)

Ik zat ook nog te denken, kan een product pagina aanmaken en dan kan je gegevens vragen, maar dan moet ik zelf de gegevens overzetten. Dan ze dan ‘bestellen’ wat niks kost.

Onwijs bedankt voor je vorige antwoord, Rianne!

Ik bedoel inderdaad tekst (of een afbeelding/knop) met een e-maillink. :wink: 

Verstuur je overigens nieuwsbrieven? Zo niet, dan kun je die module wellicht gebruiken en in de ‘welkomstmail’ verwijzen naar je downloadpagina?

Reputatie 2
Badge +3

Hi Lindsey, 

Ik ben er bang voor. De nieuwsbriefmodule is 1 url, deze kun je niet vaker gebruiken. Als je daar aanpassingen in doorvoert, dan geldt dat ook voor de nieuwsbrief pagina. Ik heb niet echt een idee voor een alternatief om eerlijk te zijn:thinking:

Ow dat is wel heel jammer, ik denk wel echt waardevol is voor webwinkeliers, om bijvoorbeeld een goede landingspagina te maken en om gelijk gegevens te krijgen.
De tool zit er al ‘in’, aan de voorkant, maar ik weet niet hoe dit in de bij de achterkant is, om dit ook beschikbaar te maken voor andere pagina’s? Waar kan ik dat vragen?

De nieuwsbrief gebruik ik ook voor de nieuwsbrief. @Nanaas gelijk een antwoordt voor jou :-)
Ja, ik snap je met een button/ link. Dat heb ik wel gedaan bij de geboortekaartjes/ trouwkaarten ,dat ze dan doorgelinkt worden. Maar vaak gebruiken ze een ander email account. (ik wel). Ik wil het zo makkelijk mogelijk maken voor de klant en als je een venster open krijgt, waarvan je denkt ‘hè niet die!’, dan ben ik mijn interesse van de klant waarschijnlijk al weer kwijt. En ddenkt ie ‘doei!’  Schat ik zo.

En zo’n tool als de nieuwsbrief is ideaal voor dit.
Een product pagina, zou dan denk ik ook nog kunnen, alleen dan moeten ze meer gegevens doorgeven, dan alleen naam en email.

Reputatie 6
Badge +8

Wat je ook kan doen, Is na bestelling in jou shop dat je ze dan een uitnodiging(deel) geeft om te lezen of eventueel bewerken via een google drive, Dropbox of Onedrive van het pdf bestand. En dan heb je ze in de cloud verborgen staan en kun je ze alleen benaderen als je een link(key hebt van jou op jun email adres. Of eventueel handmatig dat je ze met wetransfer toe gaat sturen. 

Groetjes Robert,

Reputatie 2
Badge +3

Wat je ook kan doen, Is na bestelling in jou shop dat je ze dan een uitnodiging(deel) geeft om te lezen of eventueel bewerken via een google drive, Dropbox of Onedrive van het pdf bestand. En dan heb je ze in de cloud verborgen staan en kun je ze alleen benaderen als je een link(key hebt van jou op jun email adres. Of eventueel handmatig dat je ze met wetransfer toe gaat sturen. 

Groetjes Robert,

Dank je voor je reactie Robbert. Ik snap alleen niet zo goed hoe je het bedoeld?
Ik stuur ze uitnodiging naar link bijv. Dropbox, waar zij dan de PDF kunnen downloaden?

Als ik via ‘product pagina’ de gegevens vraag, krijg ik een bestelling. Daarop kan ik reageren met de PDF of doorlinken naar een pagina waar ze kunnen downloaden.

Reputatie 6
Badge +8

Groetjes Robert,

Dank je voor je reactie Robbert. Ik snap alleen niet zo goed hoe je het bedoeld?
Ik stuur ze uitnodiging naar link bijv. Dropbox, waar zij dan de PDF kunnen downloaden?

Als ik via ‘product pagina’ de gegevens vraag, krijg ik een bestelling. Daarop kan ik reageren met de PDF of doorlinken naar een pagina waar ze kunnen downloaden.

Klopt, je zet het pdf bestand op bv google drive deze kun je wel zien maar niet openen/lezen/bewerken. Alleen als je een sleutel hebt. Deze sleutel kun jij aan 1 persoon of meer personen verlenen door het document te delen. En dat doe je doormiddel van een mail. Ik heb een paar afbeeldingen even bij gedaan mogelijk snap je het dan beter. Ik werk zelf met google drive. Maar dropbox of onedrive hebben het ook 

Dus zij bestellen eerst iets bij jou. En doormiddel dat jij hun email adres hebt stuur jij via de mail de link om het bestand te lezen. En ook alleen die gene met dat email/ adres kan het bestand ophalen. Of je zet hem open voor iedereen maar dan is je verdien model weg. Wij doen dat bv met oude handleidingen wel. Die zijn niet meer online te vinden en we hebben er wel werk van om het te mailen en vragen daarvoor een vergoeding. en na bestelling/betaling stuur ik hun de link toe. 

Reputatie 2
Badge +3

Groetjes Robert,

Klopt, je zet het pdf bestand op bv google drive deze kun je wel zien maar niet openen/lezen/bewerken. Alleen als je een sleutel hebt. Deze sleutel kun jij aan 1 persoon of meer personen verlenen door het document te delen. En dat doe je doormiddel van een mail. Ik heb een paar afbeeldingen even bij gedaan mogelijk snap je het dan beter. Ik werk zelf met google drive. Maar dropbox of onedrive hebben het ook 

Ahh okay, maar als zij dan op deze link klikken, dan wordt de PDF gedownload of komen ze dan in de omgeving van google drive of dropbox?

Ik zag ook dit bij @Ebbe dat je juridsche documenten (

kan uploaden max 5 stuks, dan komt er link. toch?
Die link kan ik kopieren en dan op een andere landingspagina zetten.Deze url kan dan de link zijn, waar ze document kunnen downloaden. Dan blijven ze opzich in de omgeving van MWW. Ik moet alleen dan ‘handmatig deze mails beantwoorden. Of denk ik nu verkeerd?

Kan je bij een product ook aangeven, dat er geen verzendkosten zijn? Want als je nu iets in het winkelmandje stopt, rekent hij verzendkosten.

Reputatie 6
Badge +8

Groetjes Robert,

Ahh okay, maar als zij dan op deze link klikken, dan wordt de PDF gedownload of komen ze dan in de omgeving van google drive of dropbox?

Ik zag ook dit bij @Ebbe dat je juridsche documenten (

kan uploaden max 5 stuks, dan komt er link. toch?
Die link kan ik kopieren en dan op een andere landingspagina zetten.Deze url kan dan de link zijn, waar ze document kunnen downloaden. Dan blijven ze opzich in de omgeving van MWW. Ik moet alleen dan ‘handmatig deze mails beantwoorden. Of denk ik nu verkeerd?

Kan je bij een product ook aangeven, dat er geen verzendkosten zijn? Want als je nu iets in het winkelmandje stopt, rekent hij verzendkosten.

Dat zonder verzendkosten kun je doen door zo'n PDF bijvoorbeeld heel zwaar in gewicht te maken bij het aanmaken van zo'n product in je MWW-omgeving. En dan kun je in je verzendtabel vanaf een bepaald fictief gewicht de verzendkosten op € 0,00 zetten. Enige punt is dan wel wanneer iemand een PDF én product van jou toevoegt, dat dan ook op dat product geen verzendkosten zitten. Of komt dat niet voor bij je denk je?

Reageer