Beantwoord

Korte omschrijving (in artikeloverzichten)


Reputatie 3
Badge +4

Bij het toevoegen van producten kom ik het veld ‘Korte omschrijving (in artikeloverzichten)’ tegen. Is het alleen nodig om deze in te vullen wanneer je op je productpagina's ervoor kiest de producten direct een korte omschrijving mee te geven? Of dient dit nog ergens anders voor?

Ik heb ervoor gekozen op de productpagina alleen de foto, titel, en prijs te laten zien. Zou zonde van m'n tijd zijn als ik dit veld onnodig invul :)

icon

Beste antwoord door Dennis - hip-pie.nl 13 June 2020, 20:07

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 4
Badge +6

Hoi georgette,

 

mww geeft aan deze automatisch te vullen voor de vindbaarheid. Booster (koppeling naar Google shopping en Facebook/insta shopping) geeft aan dat je deze wel moet vullen. Ik zou zeggen copy-paste je “normale” omschrijving in de korte omschrijving. Veel meer werk is dit dan niet.

 

hopelijk heb je hier iets aan.

 

Groeten Dennis

Reputatie 7
Badge +10

Mijn tip zal zijn als je niet veel artikelen hebt of je begint er aan. vul het wel direct in. Als je eenmaal je shop op order hebt en het gaat lopen en je moet dan ineens nog 1000 artikelen aanpassen dan loop je ook behoorlijk er tegen op te lopen. En SEO technisch gezien kun je het beter maat wel op order hebben. 

Reputatie 3
Badge +4

Dank voor jullie reacties. Zoveel moeite is het inderdaad niet. Ik ga het gewoon direct goed invullen. Beter meteen goed, dan achteraf inderdaad.

Badge

is het handig om daar dan zoekwoorden te plaatsen of een “zin” die met het product te maken heeft?

Groetjes van Jans

 

Reputatie 7
Badge +9

is het handig om daar dan zoekwoorden te plaatsen of een “zin” die met het product te maken heeft?

Groetjes van Jans

 

Ik zou daar een tekst in zetten die zowel over je product gaat (omdat o.a. Booster dat overneemt voor Google Shopping/Facebook Shopping/Instagram, je klant wil dan wel informatie) en zoekwoorden bevat. Daarnaast wordt bij sommige artikelweergaven ook je korte omschrijving getoond op je webshop, dus dan wil je ook dat daar relevante informatie in staat over het product. 

Badge

is het handig om daar dan zoekwoorden te plaatsen of een “zin” die met het product te maken heeft?

Groetjes van Jans

 

Ik zou daar een tekst in zetten die zowel over je product gaat (omdat o.a. Booster dat overneemt voor Google Shopping/Facebook Shopping/Instagram, je klant wil dan wel informatie) en zoekwoorden bevat. Daarnaast wordt bij sommige artikelweergaven ook je korte omschrijving getoond op je webshop, dus dan wil je ook dat daar relevante informatie in staat over het product. 

is dat dan een instelling die je aan moet passen om deze te laten zien of is het alleen om gevonden te worden in Google goed?

 

Reputatie 7
Badge +9

is het handig om daar dan zoekwoorden te plaatsen of een “zin” die met het product te maken heeft?

Groetjes van Jans

 

Ik zou daar een tekst in zetten die zowel over je product gaat (omdat o.a. Booster dat overneemt voor Google Shopping/Facebook Shopping/Instagram, je klant wil dan wel informatie) en zoekwoorden bevat. Daarnaast wordt bij sommige artikelweergaven ook je korte omschrijving getoond op je webshop, dus dan wil je ook dat daar relevante informatie in staat over het product. 

is dat dan een instelling die je aan moet passen om deze te laten zien of is het alleen om gevonden te worden in Google goed?

 

Als je het relevant vindt om deze te tonen in je artikeloverzicht op je webshop kun je dat hier instellen: Instellingen - Vormgeving - Artikelinstellingen en dan onder Artikeloverzichten zie je bijvoorbeeld de weergaves ‘Foto en uitgebreide tekst’, ‘Foto, titel, omschrijving, prijs en koopknop’ en ‘Artikeldetails schuiven over de afbeelding’ die gebruik maken van deze korte omschrijving. 

Als je Booster aan je webshop gekoppeld hebt, dan is het daarvoor relevant om daarvan gebruik te maken voor Google/Facebook/Instagram Shopping. Om gevonden te worden in Google dien je ook bijvoorbeeld je metadata per artikel in te vullen, die wordt ook echt weergegeven in Google. 

Badge

is het handig om daar dan zoekwoorden te plaatsen of een “zin” die met het product te maken heeft?

Groetjes van Jans

 

Ik zou daar een tekst in zetten die zowel over je product gaat (omdat o.a. Booster dat overneemt voor Google Shopping/Facebook Shopping/Instagram, je klant wil dan wel informatie) en zoekwoorden bevat. Daarnaast wordt bij sommige artikelweergaven ook je korte omschrijving getoond op je webshop, dus dan wil je ook dat daar relevante informatie in staat over het product. 

is dat dan een instelling die je aan moet passen om deze te laten zien of is het alleen om gevonden te worden in Google goed?

 

Als je het relevant vindt om deze te tonen in je artikeloverzicht op je webshop kun je dat hier instellen: Instellingen - Vormgeving - Artikelinstellingen en dan onder Artikeloverzichten zie je bijvoorbeeld de weergaves ‘Foto en uitgebreide tekst’, ‘Foto, titel, omschrijving, prijs en koopknop’ en ‘Artikeldetails schuiven over de afbeelding’ die gebruik maken van deze korte omschrijving. 

Als je Booster aan je webshop gekoppeld hebt, dan is het daarvoor relevant om daarvan gebruik te maken voor Google/Facebook/Instagram Shopping. Om gevonden te worden in Google dien je ook bijvoorbeeld je metadata per artikel in te vullen, die wordt ook echt weergegeven in Google. 

Dus als ik het goed begrijp dan is het geen meerwaarde om dit per artikel apart te vermelden, want als het voor Booster is is dat een betaald platvorm?

Reputatie 7
Badge +9

is het handig om daar dan zoekwoorden te plaatsen of een “zin” die met het product te maken heeft?

Groetjes van Jans

 

Ik zou daar een tekst in zetten die zowel over je product gaat (omdat o.a. Booster dat overneemt voor Google Shopping/Facebook Shopping/Instagram, je klant wil dan wel informatie) en zoekwoorden bevat. Daarnaast wordt bij sommige artikelweergaven ook je korte omschrijving getoond op je webshop, dus dan wil je ook dat daar relevante informatie in staat over het product. 

is dat dan een instelling die je aan moet passen om deze te laten zien of is het alleen om gevonden te worden in Google goed?

 

Als je het relevant vindt om deze te tonen in je artikeloverzicht op je webshop kun je dat hier instellen: Instellingen - Vormgeving - Artikelinstellingen en dan onder Artikeloverzichten zie je bijvoorbeeld de weergaves ‘Foto en uitgebreide tekst’, ‘Foto, titel, omschrijving, prijs en koopknop’ en ‘Artikeldetails schuiven over de afbeelding’ die gebruik maken van deze korte omschrijving. 

Als je Booster aan je webshop gekoppeld hebt, dan is het daarvoor relevant om daarvan gebruik te maken voor Google/Facebook/Instagram Shopping. Om gevonden te worden in Google dien je ook bijvoorbeeld je metadata per artikel in te vullen, die wordt ook echt weergegeven in Google. 

Dus als ik het goed begrijp dan is het geen meerwaarde om dit per artikel apart te vermelden, want als het voor Booster is is dat een betaald platvorm?

Booster is niet betaald, dit is een gratis dienst waar je gebruik van kunt maken. Bekijk hier: https://www.mijnwebwinkel.nl/partner/booster

Badge

dank je wel, da ik daar gebruik van maken en de korte omschrijvingen netjes in orde maken

Reageer