Beantwoord

keuzelijst en aankoopprijs

hoi ik heb een vraag over mijn stock.

Indien ik een artikel heb met een keuzelijst, bv een shampoo van 200 ml en eentje van 500ml.

Deze hebben beide een andere aankoopprijs maar ik kan maar 1 aankoopprijs ingeven in de pagina waar ik mijn artikel omschrijving ingeef.

Als ik dan mijn stocklijst afdruk staat de aankoopprijs van de shampoo van 500ml er niet in en ik heb dit wel nodig voor mijn boekhouding.

Hoe los ik dit op?

icon

Beste antwoord door Ebbe 7 April 2020, 10:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Hier liep ik ook al tegenaan, dit aangezien mww dit als 1 artikel ziet en niet als verschillende dus de balanswaarde niet klopt. Logischerwijs is als je hiermee de consumentenprijs kan aanpassen dat de inkoopsprijs ook anders moet zijn. Ik volg even op de uitleg hoe dit aangepast kan worden…..

Reputatie 7
Badge +16

Goede vraag @dropsofnature, ik heb daar niet 1,2, 3 een antwoord op. Ik ga het navragen en kom hier laten op terug.

Ik heb een ander probleem, wat hier op lijkt….. heb dit ook al eens eerder gevraagd, daar wij af en toe nieuwe voorraad aan moeten schaffen met een andere inkoopprijs voor hetzelfde artikel dan voorheen. Mij is toen verteld dat dit alleen kan als je hiervoor een nieuwe artikelcode (dus “nieuw artikel”) aanmaakt. Dit is vanzelfsprekend raar, als in je shop 2x (of meer!) hetzelfde artikel voorkomt voor de koper, maar dit doet om je eigen gegevens zo accuraat mogelijk te houden. Dit is alleen op te vangen door een extern boekhoudpakket denk ik. Het zou opgenomen worden als punt met de platform ontwerpers, maar heb hier verder niets meer over gezien of gehoord. Wellicht dat dit nog in de toekomst wordt bekeken..?

Reputatie 7
Badge +16

@dropsofnature @Peter Je kunt de inkoopprijs per artikel variant invoeren. Dit moet je wel even inschakelen, maar dat is niet zo ingewikkeld. Hiervoor ga je naar een willekeurig artikel. Achter het veld ‘inkoopprijs’  zie je een tandwieltje staan. Hier klik je op en vervolgen vink je ‘invoeren per artikel variant’ aan. Na het opslaan is deze optie standaard geactiveerd. Als je -na het opslaan- naar de ‘varianten’ gaat zie je een nieuw veld, namelijk de inkoopprijs staan. Je kunt nu per variant de inkoopprijs invullen. Deze inkoopprijs wordt ook vermeld per variant in de voorraadlijst. 

Succes en mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag. 

Groet,
Ebbe

Reputatie 4
Badge +4

Hoi Ebbe,

Zo simpel, toch wel makkelijk dat er nu via het forum allerlei antwoorden boven komen terwijl je anders het dacht te weten…...

Reputatie 7
Badge +16

Daar ben ik blij om Peter. Dit geldt overigens ook voor mij:laughing:

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb een ander probleem, wat hier op lijkt….. heb dit ook al eens eerder gevraagd, daar wij af en toe nieuwe voorraad aan moeten schaffen met een andere inkoopprijs voor hetzelfde artikel dan voorheen. Mij is toen verteld dat dit alleen kan als je hiervoor een nieuwe artikelcode (dus “nieuw artikel”) aanmaakt. Dit is vanzelfsprekend raar, als in je shop 2x (of meer!) hetzelfde artikel voorkomt voor de koper, maar dit doet om je eigen gegevens zo accuraat mogelijk te houden. Dit is alleen op te vangen door een extern boekhoudpakket denk ik. Het zou opgenomen worden als punt met de platform ontwerpers, maar heb hier verder niets meer over gezien of gehoord. Wellicht dat dit nog in de toekomst wordt bekeken..?

Hm dat is een interessante case @BakeParty. Heb je deze ook aangekaart via feedback.mijnwebwinkel.nl? Anders raad ik je aan om dat nog eens te doen. Vanuit mijn kant stuur ik je feedback ook door naar ons productteam. 

Hm dat is een interessante case @BakeParty. Heb je deze ook aangekaart via feedback.mijnwebwinkel.nl? Anders raad ik je aan om dat nog eens te doen. Vanuit mijn kant stuur ik je feedback ook door naar ons productteam. 

Hi Ebbe, heb net een suggestie geopend op feedback.mijnwebwinkel.nl. Ik heb zoals gezegd dit al een tijd geleden aangegeven bij de supportafdeling die het door zou spelen naar de ontwikkelaars, maar niets meer van vernomen. Dank in ieder geval voor je reactie! Hoop dat er in de toekomst wat uit gaat komen.

Reputatie 7
Badge +16

@BakeParty Top, als je een link hebt, kun je die altijd delen (wellicht een nieuw topic aanmaken specifiek voor deze situatie?). Met dit soort verzoeken moeten wij ons best doen om zoveel mogelijk stemmen te hierop te krijgen. Hoe hoger het aantal stemmen, hoe groter de kans dat het productteam het verzoek oppakt (tenzij het technische niet haalbaar is). Dus deel het vooral:muscle:

@BakeParty Top, als je een link hebt, kun je die altijd delen (wellicht een nieuw topic aanmaken specifiek voor deze situatie?). Met dit soort verzoeken moeten wij ons best doen om zoveel mogelijk stemmen te hierop te krijgen. Hoe hoger het aantal stemmen, hoe groter de kans dat het productteam het verzoek oppakt (tenzij het technische niet haalbaar is). Dus deel het vooral:muscle:

Met alle plezier Ebbe, echter staat het topic al bijna een week op de feedback pagina als status “wachtende op goedkeuring” dus kan er vooralsnog niets mee en anderen dus ook niet…. :sleeping:

Reputatie 7
Badge +16

Hm ik ga mij daar ook eens mee bemoeien. Ik beheer die pagina niet, dat doet ons productteam. Ik houd je op de hoogte. 

Reageer