Hi,
zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?
Beste antwoord door Floortje
Bekijk origineelHi,
zijn er meer mensen momenteel die wel orders binnen krijgen maar daar geen mail van krijgen?
Beste antwoord door Floortje
Bekijk origineelTestbestelling gedaan.
Klant krijgt wel bevestigingsmail, ik krijg geen ordermail.
Probleem lijkt me dus nog niet opgelost.
Onze mail wordt verwerkt via een externe partij, het mailadres van de klant is ook van een externe partij.
Zo te zien komt weer aan in de email.
Ik kreeg zojuist een bestelling binnen - echter kreeg ik weer alleen een mailtje van Mollie binnen over de order die betaald was. Dus geen bevestiging vanuit Mijnwebwinkel. De bestelling is om 15:06 uur geplaatst en ook via een @gmail.com account. Dus nog niet opgelost denk ik dan?
ook wij hebben er last van sinds gisteren avond.
zowel de klant ontvangt geen orderbevestiging als wij niet.
Order 25709 Order 25708 Order 25706 Order 25704 Order 25703
Order 25700
Ik heb helaas nog geen nieuws. Het lijkt erop dat wanneer je geen gebruik maakt van het e-mail adres die je van ons hebt ontvangen (om bevestigingen te ontvangen) je geen e-mail ontvangt. Dit is nog niet 100% zeker. We zijn nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak.
Ik heb helaas nog geen nieuws. Het lijkt erop dat wanneer je geen gebruik maakt van het e-mail adres die je van ons hebt ontvangen (om bevestigingen te ontvangen) je geen e-mail ontvangt. Dit is nog niet 100% zeker. We zijn nog steeds aan het zoeken naar de oorzaak.
Mijn domein en e-mailadres heb ik via jullie lopen. Of bedoel je dat niet?
Hoi Ebbe,
Ik had bij notificaties hippie@twiztedevent.com staan (Dit is een Imap van mijn eigen domein. Zo kan ik meer mails bewaren. Heb deze nu veranderd naar info@hip-pie.nl eens kijken of dit werkt.
Het is een oplossing natuurlijk, maar als het eerst heeft gewerkt en nu niet is er toch iets mis gegaan bij MWW.
Hopelijk heeft dit verder geen gevolgen voor de klant.. die staat immers voorop!
Ik kreeg trouwens van al bovenstaande updates ook geen mails.. die kreeg ik vanmorgen nog wel.. Dus ook daar is iets mis..
Ik krijg ook geen order-mails meer. Ik gebruik een eigen e-mail adres en dat wil ik ook zo houden, want ik heb al meer dan genoeg emailadressen om te beheren, ik wil er niet nog een erbij voor de webshop.
Hopelijk komt er een oplossing :)
Klopt ja, bedacht ik me later ook. Heb het nu inderdaad omgezet, ik ga het testen!
Goedemorgen,
Nieuwe dag, nieuwe orders. Geen e-mail.
Wel betaalbevestiging van Sisow.
E-mail adres van de klant is een KPNmail adres.
Hoi Ebbe hier komen nog steeds geen mails binnen maar wel orders laatste order is 2380.
Daan
www.handyfishing.nl
Thanks voor de info. In ieder geval wel fijn dat er orders binnen komen
Het issue met de orderbevestigingen is nog niet opgelost. Een mogelijke (tijdelijke) oplossing zou kunnen zijn (ik ben hier niet 100% zeker van) is gebruik te maken van het e-mail adres die wij bij de domeinnaam hebben aangemaakt.
Ik heb mijn sms meldingen maar aangezet Ebbe dat kost wel 0,15 per sms maar dan weet ik in ieder geval wanneer er wat binnenkomt.
Het issue met de orderbevestigingen is nog niet opgelost. Een mogelijke (tijdelijke) oplossing zou kunnen zijn (ik ben hier niet 100% zeker van) is gebruik te maken van het e-mail adres die wij bij de domeinnaam hebben aangemaakt.
Klopt inderdaad. Ik heb gisteren mijn e-mailadres waarop de bevestigingen binnen moeten komen teruggezet naar het e-mailadres dat via jullie loopt, en nu krijg ik de bevestigingen inderdaad wel binnen op dat e-mailadres.
Dat gaat niet werken Ebbe, wij hebben onze website niet bij jullie gehost.
Bovendien heeft het steeds goed gewerkt, dus is er waarschijnlijk bij jullie iets veranderd waardoor specifiek deze functie nu niet meer werkt.
Wat is er gewijzigd tussen de laatste keer dat alles nog wel werkte en de eerste keer dat dingen niet meer werkten?
Dat zou je toch in je logfiles moeten kunnen zien?
Ook bij mij komen de orderbevestigingen niet binnen. Dat geldt voor alle bestellingen en is nu al een paar dagen zo. Is er al een oplossing, want ik ben door de helpdesk naar dit forum verwezen, maar heb geen storingsmail ontvangen, zoals normaal het geval is, dus het lijkt alsof jullie een ander protocol volgen.
Zo in de drukste tijd van het jaar is dit echt niet handig.
Met vriendelijke groet
Cathelijne
inderdaad
ik snap dat het even kan duren maar niet word het wel erg vervelend
inderdaad
ik snap dat het even kan duren maar niet word het wel erg vervelend
Het is fijn als we weten dat de storing wordt opgepakt, toch? Dat er storing is dat hoort een beetje bij het vak, maar het is wel belangrijk te weten dat het serieus genomen wordt en er zicht is op waar het mis gaat.
Een storing mail sturen we alleen als dit het hele platform raakt. Deze wordt dan vanuit status.myonlinestore.com verstuurd. In deze situatie is dit niet het geval, dit is namelijk een bug. Er is in de tussentijd niks gewijzigd wat deze situatie kan veroorzaken. Dat maakt het bijzonder lastig.
De reden waarom support je naar dit topic stuurt is zodat je eenvoudig op de hoogte kan worden gehouden. Ik plaats meerdere keren per dag een update. En ga er maar vanuit dat elke bug serieus wordt genomen.
Groet,
Ebbe
Los van mijn waardering en respect voor de inzet die jullie ongetwijfeld leveren, wil ik toch graag kwijt dat dit voor ons als webshop beheerders nu toch wel erg hinderlijk begint te worden.
Sowieso is dit een heel drukke periode in het jaar.
Nu de andere winkels dicht zijn, is dat nog meer zo.
Juist nu is het van belang dat wij onze orders op tijd zien en kunnen reageren.
Dit gaat zo niet goed.
Het is nu 2 dagen geleden dat ik dit hier gemeld heb en vraag mij af wat de status is en welke prio men hier aan geeft. Je weet helemaal niets. Probleem is spontaan ontstaan? Na een update? We worden als webwinkeliers gewoon in het ongewisse gelaten en krijg hierdoor het idee dat men dit geen ernstig probleem vind. Nu de winkels gesloten zijn en dit nog onze enigste bron van inkomsten is vind ik dat er vanuit MWW wel iets meer updates mag komen.
Nog steeds geen orderbevestigingsmail ontvangen.
Klant krijgt wel bevestigingsmail.
Bij testen blijkt nu ineens de optie ‘Betalen bij afhalen’ ‘Pay at pickup’ te heten.
Vooraf overmaken heet nu ineens Pre transfer…
Op mijn Nederlandstalige website wil ik dat zeker niet!!!
Zo heb ik dat ook niet ingesteld.
Liever zie ik dat jullie het orderbevestigingsprobleem oplossen in plaats van ongevraagd teksten op de website te wijzigen en daar geen keuze in aan te bieden.
Ik ben er niet 100% zeker van dat we deze bug voor het weekend kunnen oplossen. Ik heb 2 alternatieven waarmee jullie hopelijk - tijdelijk - mee geholpen zijn.
*Een DM stuur je door op mijn naam te klikken en vervolgens op de grijze knop stuur bericht te klikken.
Ik begrijp heel goed dat deze situatie enorm vervelend is. Geloof mij dat we er alles aan doen om dit op te lossen. Ik vind het wel jammer om te lezen dat enkele vinden dat ze in ongewis gelaten worden en denken dat dit issue niet serieus wordt genomen. Wat had ik hierin beter/anders kunnen doen? Ik heb de informatie die tot onze beschikking was met jullie gedeeld. Helaas kon ik niet anders dan aangeven dat we in het duister tasten. Er is geen deploy geweest die iets te maken heeft met orderbevestigingen. Het issue speelt niet bij iedereen. Dit maakt het bijzonder lastig om de fout te achterhalen.
Ik hoop dat de 2 alternatieven tijdelijk een oplossing bieden.
Groet,
Ebbe
Hebben jullie er iets aan als iedereen bij wie dit speelt doorgeeft:
Of kom je dan om in de data?
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.