Heeft iemand via support het DMARC record laten toevoegen in je DNS? Is dat ook mogelijk
DMARC record
Ah… daar heb ik ook regelmatig last van (hangt vooral af van de provider van de klant)
Ah… daar heb ik ook regelmatig last van (hangt vooral af van de provider van de klant)
Gmail is op het moment helemaal een ramp.
Ik heb begrepen dat het al is toegevoegd, Robert. Hopelijk werkt het.
Test voor moderne Internetstandaarden zoals IPv6, DNSSEC, HTTPS, DMARC, STARTTLS en DANE.
Ik merk ook dat klanten hier last van hebben (bij mij zijn het vooral hotmail klanten)
Begrijp ik het nu goed dat ik dit aan MWW support moet vragen?
Ik heb begrepen dat het al is toegevoegd, Robert. Hopelijk werkt het.
Ik denk niet dat ze allemaal hier op het forum zitten ;-)
Maar als het wel een standaard issue voor iedereen is dan is het misschien handig om het standaard aan te zetten (mits dat geen performance issues geeft)
Ik denk niet dat ze allemaal hier op het forum zitten ;-)
Maar als het wel een standaard issue voor iedereen is dan is het misschien handig om het standaard aan te zetten (mits dat geen performance issues geeft)
Ik weet ook nog niet of het de oplossing is. Maar het staat in ieder geval nu aan bij mij. Brechtje heeft mij geholpen via support. Ze kan zo overnemen wat ze bij mij heeft aangepast.

Ik heb begrepen dat het al is toegevoegd, Robert. Hopelijk werkt het.
Is dit dan bij iedereen gedaan of alleen als je er om vraagt? Anders mag dat bij ons ook wel gebeuren.
Als ik nu de check doe met de toets die hierboven staat vermeld, krijg ik volgende melding
Ondertekende domeinnaam (DNSSEC)
Helaas! Je domeinnaam is niet ondertekend met een geldige handtekening (DNSSEC). Daardoor zijn bezoekers die controle van domein-handtekeningen geactiveerd hebben, niet beschermd tegen gemanipuleerde vertaling van jouw domeinnaam naar kwaadaardige internetadressen. Vraag je nameserver-beheerder (vaak je registrar en/of hostingprovider) om DNSSEC te activeren.
Nu ben ik dus helemaal in de war - is het nu wel of niet goed ingesteld, wat gaat er fout of wat moet ik doen?
Ja die krijg ik ook maar dat wil ik eerst even gaan lezen wat dat inhoudt. Heeft niets met de mail te maken maar met je domeinnaam. Die ‘fout’ had je ook al voor de aanpassing. Het gaat om het DMARC gedeelte. Dat is nu ‘groen’ als het goed is.
Dnssec bieden wij inderdaad niet aan. Wat geen enkel probleem is omdat wij werken met andere beveiligingen zoals Cloudflare. Die melding kun je rustig negeren
Dnssec bieden wij inderdaad niet aan. Wat geen enkel probleem is omdat wij werken met andere beveiligingen zoals Cloudflare. Die melding kun je rustig negeren
thks
Mijn mails komen al jaren bij de klanten in de ongewenste post, is dit een oplossing om dit aan te laten passen met het bovenstaande ?
ik kreeg vandaag ook een klant die 3 dagen geleden had gemailt, meteen beantwoordt, en vandaag kwam er weer een mail of ik zijn vraag had gezien.. die zal waarschijnlijk weer in ongewenste post komen..
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.