Vraag

DMARC record

• 3 September 2022
  • 15 reacties
  • 153 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Heeft iemand via support het DMARC record laten toevoegen in je DNS? Is dat ook mogelijk @Ebbe Wij hebben heel veel last dat onze mail in de spambox komt van klanten/leveranciers

15 reacties

Reputatie 5
Badge +7

Ah… daar heb ik ook regelmatig last van (hangt vooral af van de provider van de klant)

Reputatie 7
Badge +9

Ah… daar heb ik ook regelmatig last van (hangt vooral af van de provider van de klant)

Gmail is op het moment helemaal een ramp.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb begrepen dat het al is toegevoegd, Robert. Hopelijk werkt het. 

Reputatie 7
Badge +9

@Ebbe  Yes, ik heb er in staan. Je kan dat checken met deze handige tool 

Test voor moderne Internetstandaarden zoals IPv6, DNSSEC, HTTPS, DMARC, STARTTLS en DANE.

Reputatie 4
Badge +5

@powerfulproducts.nl Dit zijn van die moment dat ik blij ben dat ik iedere dag het forum bezoek.

Ik merk ook dat klanten hier last van hebben (bij mij zijn het vooral hotmail klanten)

Begrijp ik het nu goed dat ik dit aan MWW support moet vragen?

Reputatie 7
Badge +9

@Ebbe moeten ze even contact met jou opnemen of met support. Niet dat er ineens door mij 42.000 mijnwebwinkel gebruikers allemaal support mailen voor deze DMARC aanpassing

Reputatie 4
Badge +5

Ik denk niet dat ze allemaal hier op het forum zitten ;-)
Maar als het wel een standaard issue voor iedereen is dan is het misschien handig om het standaard aan te zetten (mits dat geen performance issues geeft)

Reputatie 7
Badge +9

Ik denk niet dat ze allemaal hier op het forum zitten ;-)
Maar als het wel een standaard issue voor iedereen is dan is het misschien handig om het standaard aan te zetten (mits dat geen performance issues geeft)

Ik weet ook nog niet of het de oplossing is. Maar het staat in ieder geval nu aan bij mij. Brechtje heeft mij geholpen via support. Ze kan zo overnemen wat ze bij mij heeft aangepast. 

Reputatie 6
Badge +8

Is dit dan bij iedereen gedaan of alleen als je er om vraagt? Anders mag dat bij ons ook wel gebeuren.

Reputatie 5
Badge +8

Ik zou dit ook wel toegevoegd willen, als dat kan.

Reputatie 5
Badge +7

@Ebbe Ik heb vd week contact opgenomen met de helpdesk - ze hebben me een mail gestuurd dat alles nu goed bij mij staat ingesteld.

Als ik nu de check doe met de toets die hierboven staat vermeld, krijg ik volgende melding

Ondertekende domeinnaam (DNSSEC)

Helaas! Je domeinnaam is niet ondertekend met een geldige handtekening (DNSSEC). Daardoor zijn bezoekers die controle van domein-handtekeningen geactiveerd hebben, niet beschermd tegen gemanipuleerde vertaling van jouw domeinnaam naar kwaadaardige internetadressen. Vraag je nameserver-beheerder (vaak je registrar en/of hostingprovider) om DNSSEC te activeren.

Nu ben ik dus helemaal in de war - is het nu wel of niet goed ingesteld, wat gaat er fout of wat moet ik doen?

Reputatie 4
Badge +5

Ja die krijg ik ook maar dat wil ik eerst even gaan lezen wat dat inhoudt. Heeft niets met de mail te maken maar met je domeinnaam. Die ‘fout’ had je ook al voor de aanpassing. Het gaat om het DMARC gedeelte. Dat is nu ‘groen’ als het goed is.

Reputatie 7
Badge +16

Dnssec bieden wij inderdaad niet aan. Wat geen enkel probleem is omdat wij werken met andere beveiligingen zoals Cloudflare. Die melding kun je rustig negeren👍

Reputatie 5
Badge +7

Dnssec bieden wij inderdaad niet aan. Wat geen enkel probleem is omdat wij werken met andere beveiligingen zoals Cloudflare. Die melding kun je rustig negeren👍

thks

Reputatie 1
Badge +5

Mijn mails komen al jaren bij de klanten in de ongewenste post, is dit een oplossing om dit aan te laten passen met het bovenstaande ? 

ik kreeg vandaag ook een klant die 3 dagen geleden had gemailt, meteen beantwoordt, en vandaag kwam er weer een mail of ik zijn vraag had gezien.. die zal waarschijnlijk weer in ongewenste post komen..

Reageer