Vraag

Creditbedrag klopt niet bij combinatie retour + kortingscode

• 8 December 2021
  • 10 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 5
Badge +8

Indien een klant gebruik heeft gemaakt van een kortingscode, klopt de creditfactuur niet meer. Klant heeft een bestelling gedaan waarbij € 1,89 korting is verkregen, echter in het retouroverzicht staat het kortingsbedrag op € 2,27. Hierdoor klopt het terug te betalen bedrag en creditfactuur dus niet. Het was mij bekend dat er problemen spelen met retourorders en verzendkosten, maar kennelijk dus ook met bedragen van kortingscodes. Is dit bekend en wordt dit opgelost?

Het gaat overigens om retourorder 202126424

10 reacties

Reputatie 3
Badge +3

In mijn geval is er wel gebruik gemaakt van een kortingscode, maar het percentage hiervan is niet aangepast. Het bedrag wordt wel juist gecrediteerd, maar de verzendkosten worden niet meegenomen, terwijl m'n klant daar wel recht op heeft. 

Reputatie 5
Badge +8

In mijn geval is er wel gebruik gemaakt van een kortingscode, maar het percentage hiervan is niet aangepast. Het bedrag wordt wel juist gecrediteerd, maar de verzendkosten worden niet meegenomen, terwijl m'n klant daar wel recht op heeft. 

Dit is inderdaad weer een andere bug wat speelt. Als het goed is zijn ze ermee bezig:

Reputatie 5
Badge +8

Wordt hier nog naar gekeken? @Ebbe of @Arjan ? Ik heb er zojuist nog 1, retourorder 202126600. Het creditbedrag klopt niet met wat de klant betaald heeft, kortingscode wordt op de een of andere manier verkeerd toegepast op de creditfactuur.

Reputatie 6
Badge +8

Er gaat inderdaad iets mis, ik heb mailde vandaag naar MWW met een voorbeeld dat een klant een kortingscode gebruikte, het resterende bedrag was incl verzendkosten €25,75. Via iDeal heeft de klant €19,80 betaald, geen verzendkosten?! Heel bijzonder.. 

Reputatie 7
Badge +8

Dit gaat inmiddels wel een heel probleem worden wat niet 1 dag aanwezig is. Hopelijk is dit volgende week opgelost. Ik kan nu mijn retouren niet verwerken.

Reputatie 3
Badge +3

Ook ik loop hier nu tegenaan, erg vervelend. Wanneer wordt dit opgelost? 

Reputatie 5
Badge +6

Goedemiddag!

Ik zie dat het inderdaad fout gaat met het toepassen van de korting bij een retourorder. We nemen het in onderzoek en komen er hier even op terug als er een oplossing is gevonden.

Reputatie 3
Badge +4

@Goedhoesje.nl Ik heb het een en ander uitgezocht. Ik zie dat het percentage van de kortingscode is aangepast. De kortingscode bevat nu dus 12% korting in plaats van de 10% waarmee de bestelling is geplaatst. Ik heb dit alleen kunnen reproduceren door handmatig het percentage te wijzigen in de kortingscode. Zou het kunnen dat je deze kortingscode handmatig hebt aangepast? 

Reputatie 5
Badge +8

Hallo Sander, dit zou kunnen inderdaad, de korting is verhoogd naarmate Black Friday naderde. Dit valt mij nu ook pas op dat het daarmee te maken heeft. Je zou denken dat het systeem gewoon de bedragen van de bestelling gebruikt bij het maken van een retourorder, maar kennelijk wordt alles opnieuw berekend en de kortingscode actueel toegepast. Dit lijkt mij ook een bug, weet niet of jullie daar iets aan kunnen veranderen, maar we weten nu iig waar het aan ligt.

Reputatie 3
Badge +4

Dank je voor de terugkoppeling. Ik ga een ticket aanmaken om hiernaar te laten kijken. Zodra we meer weten hoor je het van ons. 

Reageer