BTW wordt verlegd , maar niet als klant zijn btw nummer vergeet in te vullen

• 15 December 2021
  • 2 reacties
  • 36 Bekeken

Met mijn website wordt er enkel aan andere bedrijven verkocht die een btw nummer hebben. Echter bij andere Europese landen waar ik naartoe stuur, vergeet bijna 1 op de 2 bedrijven zijn btw op te geven. Daardoor betaald die btw. 

Is er geen mogelijkheid om dit te doen verplichten om hun btw nummer op te geven, dan is het probleem meteen opgelost? 

Ik kan wel de btw terug storten nadat men hun btw nummer achteraf doorgeeft, maar kan de factuur niet wijzigen naar zonder btw( btw wordt verlegd)

Dit is enorm vervelend 

evv 1 jaar geleden

Klanten die bij mij het BTW nummer vergeten in te brengen dienen zelf later de teveel betaalde BTW terug te vorderen. Ik heb nog nooit achteraf een BTW terugstorting verricht.

Bekijk origineel

2 reacties

Vergeten te melden bij mijn vraag, ik kan ook wel btw achteraf er nog zelf bij plaatsen, nadat ik erom moet smeken, alsook de btw terug storten, maar daarom kan ik nog niet de factuur aanpassen naar ‘ btw wordt verlegd’

Reputatie 5
Badge +7

Klanten die bij mij het BTW nummer vergeten in te brengen dienen zelf later de teveel betaalde BTW terug te vorderen. Ik heb nog nooit achteraf een BTW terugstorting verricht.

Reageer