Vraag

BTW afdragen Belgie

• 8 oktober 2020
  • 1 reactie
  • 100 Bekeken

Goedemorgen,

Een aantal maanden geleden heb ik bij onze accountant aangegeven dat de verkopen naar België over de BTW grens heen gaan en dat wij dit goed in de gaten moeten houden. Zij zouden een btw nummer aanvragen maar lopen vast. En willen het gaan uitbesteden, deze partij vraagt €900 aanvragen btw nummer en iedere maand €199 voor het invoeren van de btw…...nou ik vind dit uit proportie. Dit alleen voor d Belgische BTW in te voeren. 

Je hebt een adres in België nodig waar je gegevens ingezien kunnen worden. Het lijkt mij een idee om een boekhouder daar te zoeken en hem per kwartaal of per Maand de btw door te geven. Dit moet toch goedkoper kunnen…..in de eerste maanden van 2021 moet er alleen maar 0 worden opgegeven en dat a €199 per maand vind ik wel erg veel.

Ik ben vast niet de enige die in België btw moet gaan betalen omdat wij over de grens van €35000 zijn heen gegaan. 

Hebben jullie tips of ervaringen? Ik heb gister twee boekhouders gebeld in België maar die gaven aan dat ik het btw nummer in Nederland moet aanvragen…..dat is niet correct. 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet Gwen 

1 reactie

Ik heb het opgelost. Mocht iemand tegen het zelfde aanlopen, stuur mij gerust een berichtje. 

Reageer