Vraag

Bestelknop met betalingsverplichting

• 12 april 2021
  • 6 reacties
  • 99 Bekeken

Badge

Hi Allen,

Ik zit een beetje met het volgende; Mijn koopknop in de checkout heet ‘Bestelling bevestiging'. Ik wilde dit veranderen bij ‘standaardteksten’ in ‘Bevestig je bestelling'.  Nu zag ik daar de opmerking staan dat je wettelijk gezien ook moet noemen dat er een betaalverplichting aan vast zit. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik kwam ergens in een blog de optie tegen om het in de checkbox te camoufleren die de klant moet aanvinken om in te stemmen met de algemene voorwaarden.

Heel benieuwd dus naar jullie oplossingen!

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hi Gertrude,

Je kunt bij standaardteksten/bestelproces: bevestiging de tekst voor de bevestigingsknop aanpassen. Verwerk deze tekst → %agreement% wel in de zin. %agreement% wordt namelijk automatisch aangepast in ‘algemene voorwaarden’.

Als je een checkbox voor de algemene voorwaarden wilt, moet je jouw algemene voorwaarden via juridisch/algemene voorwaarden plaatsen. Op die manier komt er automatisch een checkbox bij. 

Groet,
Ebbe

Badge

@Ebbe dank voor je antwoord! De checkbox algemene voorwaarden heb ik hoor. 

Het gaat me vooral om een ‘klantvriendelijke benadering'. Blijkbaar is het wettelijk verplicht om de betaalverplichting te noemen. Ik heb dat dus niet, en is ook niet ‘standaard’ ingevuld door MWW. 

Ik wil dat nu dus wel doen, maar hoe? Wat is klantvriendelijk? Je wilt ook niet dat mensen afketsen op de knop: Bevestig uw bestelling, tevens betaalverplichting’ ofzo.

In een blog van webwinkelkeur las ik de tip om de zin dus in de ckeckbox te ‘verstoppen'. En dan dus niet in de bestelknop. Dat kan, want van die checkbox kan ik de standaardtekst ook aanpassen.

Ik ben dus vooral op zoek naar hoe anderen dit leuk hebben opgelost!

Reputatie 7
Badge +16

Ah ja, duidelijk. @Nanaas @powerfulproducts.nl hoe hebben jullie dit gedaan en wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Reputatie 6
Badge +7

Ik heb bij de eerste stap een stukje tekst staan, en daar staat bijvoorbeeld:

Hieronder is de inhoud van je winkelwagen te zien. Heb je een kortingscode? Ook deze vul je bij deze stap in. Kies daarna voor 'Bestelling afronden' (je rekening wordt nog niet belast).

Dus heb ik aangegeven dat als ze naar de volgende stap gaat je nog geen betaalverplichting hebt. 

Bij de volgende stap staat er vervolgens ergens onderaan het volgende in de tekst:

Bij het plaatsen van je bestelling ga je akkoord met onze voorwaarden en verklaring en de betaalverplichting.

Vind het niet per se klantonvriendelijk. :wink:

Badge

@Nanaas dankjewel! Ik heb gelijk even op je site gekeken hoe je dit hebt gedaan (-: En dat is echt netjes en klantvriendelijk idd. Ik zag dat jij onderstaande checkbox dan ook niet (nodig) hebt. (screenshot van mijn webshop yesforyou.nl) 

Ik ga er komende week eens over denken hoe ik dit ga aanpakken! Bedankt voor de inspiratie.

Reputatie 6
Badge +7

@Nanaas dankjewel! Ik heb gelijk even op je site gekeken hoe je dit hebt gedaan (-: En dat is echt netjes en klantvriendelijk idd. Ik zag dat jij onderstaande checkbox dan ook niet (nodig) hebt. (screenshot van mijn webshop yesforyou.nl) 

Ik ga er komende week eens over denken hoe ik dit ga aanpakken! Bedankt voor de inspiratie.

Het gekke is wel - nu jij dit zegt - dat ik inderdaad niet de checkbox heb. Terwijl ik wel de juridische tekst ingevuld heb bij de Algemene Voorwaarden. En komt er bij mij dus geen automatische checkbox, @Ebbe?

Reageer