De e-commerce module binnen Google Analytics werkt sinds gisterenmiddag 17.00 uur ongeveer niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Transacties worden niet meer bijgehouden, heeft altijd prima gewerkt.
Beste antwoord door Ebbe
Bekijk origineelDe e-commerce module binnen Google Analytics werkt sinds gisterenmiddag 17.00 uur ongeveer niet meer. Hebben meer mensen hier last van? Transacties worden niet meer bijgehouden, heeft altijd prima gewerkt.
Beste antwoord door Ebbe
Bekijk origineelKlopt, ik zie geen opbrengst meer en geen conversiepercentage. Beide staan op 0 nu. Ik zie nog wel het aantal bezoekers en sessies. Ook in het dashboard van MWW staan orders en conversie op 0 nu
Hier hetzelfde probleem bij Google Adwords, al sinds vorig weekend hele week flink lagere conversie. Snap ook niet zo heel goed dat dit zo lang duurt voor het wordt opgelost. En dat er ook geen update komt. Het lijkt me niet de moeilijkste issue, maar kan ook zijn dat ik te makkelijk denk ;). Zie het ook heel graag snel opgelost!
Sinds gisteren merk ik wederom dat ruim de helft van de transacties niet gemeten worden door de ecommerce module in Analytics. Meer mensen hier last van en kan dit worden opgelost?
Van de week kreeg ik een mailtje dat ik dit moest aanpassen bij google analytics
Alleen nu wordt er helemaal niets meer gemeten bij mij. Alles staat op 0.
Groot probleem ook hier, meet niks meer maar dan ook echt niks en alles wat er stond is totaal helemaal weg (Wat zijn uw bestverkopende producten?) ook deze is niet meer te zien.
Als doel ziet google nu:
/checkout/finish?orderId=3bdfbc19-f969-4816-b39f-def57b103ef4
Maar dat is het dan ook geen producten geen waarde dus totaal alleen 1 doel. Daar hebben we wat aan mijnwebwinkel. Hoe gaan we dit zo snel mogelijk oplossen het lijkt mij ook sterk dat google het ineens anders leest…… Dan hadden ze echt vanuit google zelf wel een mail gestuurd dat ze het binnenkort anders gaan doen dan kan je er alvast op voorbereiden.
Zie zo snel mogelijk een goeie oplossing want het mailtje word het er niet beter van dus iedereen die heel google aan het afzoeken is het is niet dit probleem het is meer !!!!
Bij ons op op 27 januari voor het laatst iets geregistreerd bij de e-commerce van google analytics. Daarna alles 0 terwijl we toch wel de nodige pakketjes verstuurd hebben gelukkig.
Hier hetzelfde probleem, alle tellers op 0 analytics..
Hopelijk kan dit op een zeer korte termijn opgelost worden.
Hier ook nog hetzelfde, ook sinds eind januari wordt er geen data meer geregistreerd in de e-commerce module van Google Analytics. Wel verkopen gehad, dus hoop wel dat er een aanpassing komt.
Sinds gisteren merk ik wederom dat ruim de helft van de transacties niet gemeten worden door de ecommerce module in Analytics. Meer mensen hier last van en kan dit worden opgelost?
Speelt dit nog?
Speelt dit nog?
Ja, dit speelt nog steeds
Speelt dit nog?
Ja, ik heb het ook.
Was op vakantie, daardoor had ik het nog niet opgemerkt.
Het gekke is als je de link gaat controleren krijg je wel conversie. Maar niet in de grafiek. 0,85% in afgelopen 7 dagen. Hoop ook dat er snel een oplossing komt.
Dit speelt bij mij ook, al bijna een week.
Webshop Budgetkooien.
Dit kost bakken met geld.
Alles in Google ads en analytics staat op 0, niets wordt gemeten.
Mijn hele Google ads campagnes lopen in de soep.
Omzet bijna 0 en veel kosten gehad bij mijn campagne manager die alsmaar bezig was dit te onderzoeken.
En het ergste is dat ik al een aantal dagen van het kastje naar de muur word gestuurd bij support en dit probleem dan via de community moet lezen zelf, dit bij support meld en dan een mail krijg dat er inderdaad een bug is.
Slechte communicatie bij support.
Ik hoop echt dat dit gefixt wordt vandaag en dat de veranderingen die ik moest doorvoeren bij analytics op advies van support de laatste dagen niet averechts werken als de bug gefixt is.
Anders moet er iemand van support maar meekijken na de fix .
Ondanks dit een fijne dag gewenst van een teleurgestelde Mijnwebwinkel klant (al bijna 13 jaar).
Dit speelt bij mij ook, al bijna een week.
Webshop Budgetkooien.
Dit kost bakken met geld.
Alles in Google ads en analytics staat op 0, niets wordt gemeten.
Mijn hele Google ads campagnes lopen in de soep.
Omzet bijna 0 en veel kosten gehad bij mijn campagne manager die alsmaar bezig was dit te onderzoeken.
En het ergste is dat ik al een aantal dagen van het kastje naar de muur word gestuurd bij support en dit probleem dan via de community moet lezen zelf, dit bij support meld en dan een mail krijg dat er inderdaad een bug is.
Slechte communicatie bij support.
Ik hoop echt dat dit gefixt wordt vandaag en dat de veranderingen die ik moest doorvoeren bij analytics op advies van support de laatste dagen niet averechts werken als de bug gefixt is.
Anders moet er iemand van support maar meekijken na de fix .
Ondanks dit een fijne dag gewenst van een teleurgestelde Mijnwebwinkel klant (al bijna 13 jaar).
Hier ging inderdaad iets mis in de communicatie, excuses. En bedankt voor het doorgeven, dan kunnen we het in ieder geval evalueren en zorgen dat het een volgende keer goed gaat.
Wat betreft de bug, deze is opgelost. Mocht je toch nog problemen ervaren, trek dan aan de bel.
Mee eens. Je moet er elke keer zelf achteraan. Geen enkel vooruit zicht wanneer er een mogelijke oplossing is. Dit vind ik wel erg bijzonder. In het verleden werden veel van dit soort problemen gewoon gecommuniceerd en wel tijdig opgelost ook. De resultaten van onze google campagnes zie je met de dag achteruit gaan. Na 10 dagen verwacht je toch wel eens een oplossing/update/voorruitzicht.
Moeten wij de koppeling nog opnieuw verbinden ?
Wij hebben natuurlijk ook diverse dingen veranderd in analytics op jullie advies.
Zal dit problemen geven ?
Hier heb ik de eerste bestelling (rond 16.00 besteld) die weer wordt weergegeven in analitics, dus goed nieuws hoop ik?
Verder wil ik wel even aangeven dat ik het niet reageren op deze klachten, ook al zou het maar zijn met een kleine update of uitleg, echt een gemiste kans vind. De bedoeling van dit platform is naar mijn idee toch ook het vermijden van allerlei mailtjes en klachten, zodat alles in één keer kan worden afgehandeld en mensen eerst hier kunnen zoeken of er een probleem speelt.
De automatische test staat ook live. Mocht er iets in de e-commerce tracking omvallen signaleren we dat voortaan in een vroeg stadium.
Alvast een goed weekend!
Moeten wij de koppeling nog opnieuw verbinden ?
Wij hebben natuurlijk ook diverse dingen veranderd in analytics op jullie advies.
Zal dit problemen geven ?
Beste Ebbe,
Het werkt (dashboard) weer…….
Dus de ernst is toch wel bekend ? nu maar hopen dat google het weer goed op pakt en niet alle MWW winkels worden gestraft hier door. Het aantal bezoekers is bij mij echt vlink afgenomen hoop dat dit zich hersteld en de orders natuurlijk ook.
Fijn dat de FIX ook door MWW is ingezet en dat google er dus niks mee te maken had zoals ik al dacht.
----- Kom ik even op terug net de volgende melding weer gehad dus alles zal nog steeds niet functioneel zijn.
error Ontbrekende e-commercegegevens
Eerst gedetecteerd: 8-feb-2022 18:40:55
Dataweergave Led-Voordeel.nl is geconfigureerd voor e-commerce, maar er worden geen recente transactiegegevens ontvangen. Uw site is mogelijk niet getagd voor e-commerce.
----- Moet ik nu die nieuwe (checkout) weg halen zodat alles weer normaal werkt of ? gaat dat allemaal vanzelf ?
We verwachten Opbrengst van US$XX 6,31 tot US$XX 298,27 op 31 jan. – 6 feb. 2022 maar uw werkelijke Opbrengst van US$XX 0,00 is lager dan dit bereik.
Volgens mij is alles hier nu niet meer goed ingesteld ik zal er iemand na moeten laten kijken want ik meet nog steeds helemaal niks en alles gaat naar beneden.
We hebben net een fix live gezet en deze getest. De eerste test lijkt te zijn geslaagd. Aan jullie de vraag of jullie het deze avond ook in de gaten kunnen/willen houden. Hopelijk zien jullie ook weer de resultaten.
Bij ons werkt het weer!
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.