Laat ik als eerste aangeven dat we al jaren bij MWW zitten. Altijd dikke maatjes geweest. Zelfs een keer mijn tevredenheid geuit in een heus blog :)
Maar… ons huwelijk zal binnenkort een keer tot een scheiding leiden, wanneer deze problemen zich blijven voordoen.
Wij hebben inmiddels behoorlijk wat orders misgelopen doordat bestellingen niet afgerond kunnen worden in de checkout. Sommige klanten kunnen simpelweg niet betalen. Dit probleem speelt al weken. En al weken wordt er af en toe een fix uitgerold, en doet het probleem zich vervolgens wederom voor. Dit weekend is het extreem. Als ondernemer voel je je behoorlijk machteloos, als vervolgens het hele weekend geen fix uitgerold wordt. Ik vind dit iets onbegrijpelijks. Dit kan/zou niet moeten kunnen in de e-commerce, waarbij juist alles draait om stabiliteit.
Ook dit weekend weer talloze meldingen van klanten, bugs en vooral daardoor veel frustratie bij zowel klant als ons. Hoe kan dit probleem al weken steeds terugkomen? En hoe kan er een stabiele oplossing komen?
Daarnaast vind ik het frustrerend dat we steeds onze klanten moeten vragen wat ze zien, wat voor meldingen ze krijgen, etc etc. Heel eerlijk, dit soort vragen wil je helemaal niet hoeven stellen aan je klant. Ten eerste omdat het amateuristisch overkomt en ten tweede: hoe vaak moeten we de klant deze vragen nog stellen voordat er een oplossing komt?
MWW jullie kunnen echt veel beter dan dit.. als er zulke enorme verhogingen worden doorgevoerd vanuit jullie kant, mogen wij vanuit onze kant ook meer van jullie verwachten!
Hi allemaal,
Zoals (helaas) bekend, hebben we een bewogen weekend achter de rug omdat er verschillende issues speelden op ons platform. Graag kom ik hier nog even op terug.
Met betrekking tot de checkout: er kwamen de afgelopen periode verschillende meldingen binnen, die allemaal betrekking hadden op het sporadisch niet goed kunnen afronden van de checkout. Deze meldingen hebben vanaf het eerste moment de hoogste prioriteit gekregen.
Gedurende het weekend is ons team bezig geweest om te achterhalen waar het exacte probleem zat. Dit bleek behoorlijk complex te zijn. Vandaar ook de vele vragen vanuit ons, om scherper te krijgen wat er precies mis ging.
Uiteindelijk heeft dat vanochtend geleid tot de uitrol van een oplossing waarmee het probleem zich niet meer voor lijkt te doen. Eén van de oorzaken was dat de checkout soms niet werkte indien een spatie gebruikt werd in de plaatsnaam (afhaal- of verzendadres).
Wij kunnen ons voorstellen dat jullie gigantisch balen van hoe het afgelopen weekend verlopen is. Veel van onze tijd en energie is gaan zitten in het oplossen van het probleem, maar we begrijpen inmiddels dat dat ten koste is gegaan van de communicatie richting jullie. Dit gaat zeker onderdeel uitmaken van de evaluatie en moét leiden tot verbetering.
Het is belangrijk te benadrukken dat wij 7 dagen per week, 24 uur per dag ons platform bewaken. Issues die kritieke bedrijfsprocessen raken, zoals in de checkout, krijgen alle aandacht die nodig is om tot een oplossing te komen. Dag én nacht. Dit staat los van de bereikbaarheid van onze supportafdeling die zich beperkt tot werkdagen.
Nogmaals, we gaan er vanuit dat alles weer stabiel draait en de problemen die speelden opgelost zijn. Mochten jullie andere signalen krijgen, laat het dan vooral weten.
Groet,
Bekijk origineel