Wederom problemen met doorkomen orders

• 20 February 2022
  • 49 reacties
  • 1748 Bekeken

Laat ik als eerste aangeven dat we al jaren bij MWW zitten. Altijd dikke maatjes geweest. Zelfs een keer mijn tevredenheid geuit in een heus blog :) 

Maar… ons huwelijk zal binnenkort een keer tot een scheiding leiden, wanneer deze problemen zich blijven voordoen.

Wij hebben inmiddels behoorlijk wat orders misgelopen doordat bestellingen niet afgerond kunnen worden in de checkout. Sommige klanten kunnen simpelweg niet betalen. Dit probleem speelt al weken. En al weken wordt er af en toe een fix uitgerold, en doet het probleem zich vervolgens wederom voor. Dit weekend is het extreem. Als ondernemer voel je je behoorlijk machteloos, als vervolgens het hele weekend geen fix uitgerold wordt. Ik vind dit iets onbegrijpelijks. Dit kan/zou niet moeten kunnen in de e-commerce, waarbij juist alles draait om stabiliteit. 

Ook dit weekend weer talloze meldingen van klanten, bugs en vooral daardoor veel frustratie bij zowel klant als ons. Hoe kan dit probleem al weken steeds terugkomen? En hoe kan er een stabiele oplossing komen? 

Daarnaast vind ik het frustrerend dat we steeds onze klanten moeten vragen wat ze zien, wat voor meldingen ze krijgen, etc etc. Heel eerlijk, dit soort vragen wil je helemaal niet hoeven stellen aan je klant. Ten eerste omdat het amateuristisch overkomt en ten tweede: hoe vaak moeten we de klant deze vragen nog stellen voordat er een oplossing komt?

MWW jullie kunnen echt veel beter dan dit.. als er zulke enorme verhogingen worden doorgevoerd vanuit jullie kant, mogen wij vanuit onze kant ook meer van jullie verwachten!

Ebbe 1 jaar geleden

Hi allemaal,

Zoals (helaas) bekend, hebben we een bewogen weekend achter de rug omdat er verschillende issues speelden op ons platform. Graag kom ik hier nog even op terug.

Met betrekking tot de checkout: er kwamen de afgelopen periode verschillende meldingen binnen, die allemaal betrekking hadden op het sporadisch niet goed kunnen afronden van de checkout. Deze meldingen hebben vanaf het eerste moment de hoogste prioriteit gekregen. 

Gedurende het weekend is ons team bezig geweest om te achterhalen waar het exacte probleem zat. Dit bleek behoorlijk complex te zijn. Vandaar ook de vele vragen vanuit ons, om scherper te krijgen wat er precies mis ging.

Uiteindelijk heeft dat vanochtend geleid tot de uitrol van een oplossing waarmee het probleem zich niet meer voor lijkt te doen. Eén van de oorzaken was dat de checkout soms niet werkte indien een spatie gebruikt werd in de plaatsnaam (afhaal- of verzendadres). 

Wij kunnen ons voorstellen dat jullie gigantisch balen van hoe het afgelopen weekend verlopen is. Veel van onze tijd en energie is gaan zitten in het oplossen van het probleem, maar we begrijpen inmiddels dat dat ten koste is gegaan van de communicatie richting jullie. Dit gaat zeker onderdeel uitmaken van de evaluatie en moét leiden tot verbetering. 

Het is belangrijk te benadrukken dat wij 7 dagen per week, 24 uur per dag ons platform bewaken. Issues die kritieke bedrijfsprocessen raken, zoals in de checkout, krijgen alle aandacht die nodig is om tot een oplossing te komen. Dag én nacht. Dit staat los van de bereikbaarheid van onze supportafdeling die zich beperkt tot werkdagen. 

Nogmaals, we gaan er vanuit dat alles weer stabiel draait en de problemen die speelden opgelost zijn. Mochten jullie andere signalen krijgen, laat het dan vooral weten. 

Groet,

Bekijk origineel

49 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik sluit mee aan bij jouw verhaal en denk er precies hetzelfde over. Ben ook al jaren een tevreden klant. 

Helaas zit het hele weekend al gekluisterd aan mijn back end van de shop, arendsoog op alle socials en mijn mail om alles maar op te vangen van klanten die willen bestellen en dit bij ons kenbaar maken. Ik weet voor 100% zeker dat ik gemiste orders heb! Ik baal enorm… maar waar ik het meeste van baal is dat MWW hier nergens op gereageerd heeft dit weekend. Geen onderzoek is gestart. 
Het gebeuren rondom de 21% extra kosten op de verzendkosten is ook gisterenavond laat weer begonnen. En is was vanmorgen weer “stabiel”. Dit was in 3 dagen tijd de 3de keer.

Ik weet niet wat er allemaal aan de hand is? En hoe dit kan? Maar ik ben heel erg gefrustreerd!!

Reputatie 7
Badge +10

Dit is wel een beetje een pijnlijke zaak. In korte tijd wel prijsverhogingen. Maar we hebben niet het idee dat systeem er nu stabieler op gaat worden. (dat kan ook buiten de macht van MWW zijn) Maar toch 

@powerfulproducts.nl Als er zo’n extreme verhoging doorgevoerd wordt, zou je toch op zijn minst gewoon stabiliteit mogen verwachten. Maar het is dit jaar alleen nog maar bergafwaarts gegaan met deze stabiliteit. Zo onwijs jammer!

Reputatie 3
Badge +1

Ook ik ga verder kijken. Ik hoop dat MWW beseft dat ondernemers creatief zijn en altijd naar de beste opties zoeken. Dit weekend zal daarin een hoop los maken. 

Reputatie 5
Badge +6

Ook ik ben aan het kijken naar andere opties. Ik investeer liever in een betrouwbaar systeem, zodat ik in ieder geval geen omzetderving heb door een slecht functionerende website. Sinds ik alleen online ben moet ik een stabiel platform hebben voor mijn klanten. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik begin me toch toch ook weer serieus af te vragen of ik niet over moet gaan stappen… Mijn vertrouwen in het platform is aardig gedaald…
Prijsverhogingen snap ik, maar het lijkt wel of het platform steeds instabieler wordt na elke nieuwe ontwikkeling…
Met deze prijsverhogingen mag je toch ook wel een storingsdienst verwachten in het weekend.

Reputatie 2
Badge +1

Dit euvel is al het hele weekend bekend en weet het nu pas omdat ik toevallig in deze community inlog. Had er geen mailtje verstuurd kunnen worden? 

Reputatie 2
Badge +1

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande reacties. Ik zit volgens mij al 10 jaar bij Mijnwebwinkel, heb altijd alle begrip voor storingen. Maar als je dan vervolgens Premium lid bent,  te maken krijgt met prijsverhogingen en vervolgens het hele weekend in de kou staat? Gewoon geen enkele reactie, geen melding op het dashboard, gewoon NUL communicatie. Pislink ben ik eerlijk gezegd. Dit is voor ons allemaal wel ons brood. In ecommerce verwacht je 7/7 support. 

Reputatie 4
Badge +4

Ik sluit me volledig aan bij bovenstaande reacties. Ik zit volgens mij al 10 jaar bij Mijnwebwinkel, heb altijd alle begrip voor storingen. Maar als je dan vervolgens Premium lid bent,  te maken krijgt met prijsverhogingen en vervolgens het hele weekend in de kou staat? Gewoon geen enkele reactie, geen melding op het dashboard, gewoon NUL communicatie. Pislink ben ik eerlijk gezegd. Dit is voor ons allemaal wel ons brood. In ecommerce verwacht je 7/7 support. 

Inderdaad… pislink!! 😉 SAME HERE.. 

Reputatie 3
Badge +1

Hier sinds kort Premium lid om verschillende redenen en met de verwachting goede service en communicatie.

Dat laatste ontbreekt volledig, probleem is al ruim een maand geleden gemeld 0 reactie, er wordt alleen via forum gecommuniceerd. 

Wat hier ook al aangegeven wordt premium...lijkt me 7 dagen klantenservice voor diegene die dat hebben en daarnaast op zijn minst reacties op mails.

Naast missen (vermoedelijk) van orders is het ook ontzettend vervelend om of zelf orders aan te maken of de klant allemaal extra zaken te laten doen terwijl die simpel gezegd wil kopen en betalen en verder een goede ervaring door een pakket snel en goed te ontvangen. Die zit niet te wachten op allerlei mails en problemen om een order te kunnen aanmaken in een webwinkel.

Tot dit probleem was ik erg tevreden, begint nu echter al heel snel te dalen bij het eerste beste probleem wat zo wordt opgepakt.

Reputatie 3
Badge +5

Dit euvel is al het hele weekend bekend en weet het nu pas omdat ik toevallig in deze community inlog. Had er geen mailtje verstuurd kunnen worden? 

Inderdaad alleen via de community kun je het een beetje in de gaten houden.
Op de statuspagina van MWW lijkt er het hele weekend geen vuiltje aan de lucht. :frowning2:  Zucht.

status.myonlinestore.com
Reputatie 1
Badge

Laat ik als eerste aangeven dat we al jaren bij MWW zitten. Altijd dikke maatjes geweest. Zelfs een keer mijn tevredenheid geuit in een heus blog :) 

Maar… ons huwelijk zal binnenkort een keer tot een scheiding leiden, wanneer deze problemen zich blijven voordoen.

Wij hebben inmiddels behoorlijk wat orders misgelopen doordat bestellingen niet afgerond kunnen worden in de checkout. Sommige klanten kunnen simpelweg niet betalen. Dit probleem speelt al weken. En al weken wordt er af en toe een fix uitgerold, en doet het probleem zich vervolgens wederom voor. Dit weekend is het extreem. Als ondernemer voel je je behoorlijk machteloos, als vervolgens het hele weekend geen fix uitgerold wordt. Ik vind dit iets onbegrijpelijks. Dit kan/zou niet moeten kunnen in de e-commerce, waarbij juist alles draait om stabiliteit. 

Ook dit weekend weer talloze meldingen van klanten, bugs en vooral daardoor veel frustratie bij zowel klant als ons. Hoe kan dit probleem al weken steeds terugkomen? En hoe kan er een stabiele oplossing komen? 

Daarnaast vind ik het frustrerend dat we steeds onze klanten moeten vragen wat ze zien, wat voor meldingen ze krijgen, etc etc. Heel eerlijk, dit soort vragen wil je helemaal niet hoeven stellen aan je klant. Ten eerste omdat het amateuristisch overkomt en ten tweede: hoe vaak moeten we de klant deze vragen nog stellen voordat er een oplossing komt?

MWW jullie kunnen echt veel beter dan dit.. als er zulke enorme verhogingen worden doorgevoerd vanuit jullie kant, mogen wij vanuit onze kant ook meer van jullie verwachten!

Inderdaad, momenteel zijn de weekende bijna een verplichting om thuis te zijn en alles in de gaten te houden. Door eerst de problemen met de BTW wat extra werk geeft want je moet al je klanten dit bedrag terug storten. (dit kost weer extra geld van onze kant want transactiekosten die je moet betalen als je een retour stort) dan nu met de orders die niet betaald kunnen worden, je moet klant mailen, bellen, appen vragen of ze een betaallink willen en dan horen dat ze toch ergens anders besteld hebben waar alles het wel deed. Ik ben ook al naarstig op zoek naar een ander platform...

Badge

Hier idem, pislink! Vooral vanwege het feit dat er wordt aangegeven dat er geen problemen zijn. Ik zie nergens ook een reactie jongens, wat is dit?

Reputatie 3
Badge +1

Ik was altijd zeer tevreden, maar ik ben er ook helemaal klaar mee en ben ondertussen al bezig met een nieuwe website elders. Het zal nog wel even duren voordat ik hier weg ben omdat een nieuwe website veel tijd kost. 

Ook dit weekend weer problemen. Waaronder een klant die naar mij toekomt met screenshots dat er €3,57 verzendkosten worden gerekend in plaats van €2.95. Weer een bug dus met verkeerde berekende btw. Ik neem MWW het erg kwalijk dat ze het check-out probleem nog steeds niet hebben opgelost waardoor meerdere webshops imago schade oplopen en dit probleem nieuwe klanten afschrikt omdat er steeds problemen zijn tijdens het bestellen. 1 van de belangrijkste dingen in de webshop is dat de betaling goed loopt om het vertrouwen van de klant te winnen. 

Daarnaast komen er maar geen betere opties zoals medewerkers accounts, back ups, opties om afbeeldingen bij bestellingen te plaatsen etc.

Reputatie 5
Badge +6

Reactie van MWW via email:

------------

Goedemorgen,

We hebben dit weekend veel meldingen zien binnenkomen over orders die niet konden worden afgerond. Dit heeft bij ons een hoge prioriteit en we hebben momenteel in onderzoek hoe dit heeft kunnen gebeuren. Je hoort van ons zodra we een oplossing voor dit probleem hebben. Op dit moment kan ik je daarvoor nog geen termijn geven.

Gelukkig al op maandagochtend. Stel je toch eens voor dat er mensen een heel weekend met problemen zaten zonder dat er iemand was om erop te reageren. Pfoe...

Reputatie 6
Badge +7

Tja, dan mis ik toch echt wel de communicatie hier op de community waar ik weet niet hoe veel meldingen binnen zijn gekomen. Juist doordat er totaal geen communicatie is zakt bij mij het vertrouwen steeds verder. Het voelt alsof het niet serieus genomen wordt. Dit punt is al eerder aangegeven dat de communicatie verbetert moet worden maar dat gebeurt dus nog steeds niet helaas. Het is inmiddels half 11 en nog geen enkele reactie van MWW op het forum hier.

Reputatie 2
Badge

Ik geloof dat alles hierboven al is gezegd, dus ik comment nog even met:  :thumbsdown_tone2::thumbsdown_tone2::thumbsdown_tone2::thumbsdown_tone2:

Reputatie 2
Badge +1

Ik kreeg dezelfde reactie. En binnen 2 minuten ook alvast de factuur voor dik 200 euro voor hun diensten. Normaal laat ik me niet zo snel gek maken, maar ik geloof dat ik nu toch echt even een kop thee moet gaan zetten. 

Reputatie 5
Badge +6

Ik kreeg dezelfde reactie. En binnen 2 minuten ook alvast de factuur voor dik 200 euro voor hun diensten. Normaal laat ik me niet zo snel gek maken, maar ik geloof dat ik nu toch echt even een kop thee moet gaan zetten. 

:drooling_face:

Reputatie 1
Badge

:drooling_face:

Welke diensten?

Reputatie 3
Badge +4

Ik baal hier ook zo erg van. Je loopt gewoon omzet mis!! Het ergste vind ik nog dat ik hier per toeval, in mijn geval via Facebook, achter kom. Het MINSTE wat MWW had kunnen doen is iedereen per mail op de hoogte stellen zodat we zelf op tijd iets konden ondernemen…… 

Badge

Ook Hier pislink, nooit geen problemen was altijd zeer tevreden maar vanmorgen om 10 uur pas een mailtje gekregen “dat ze er mee bezig zijn”……..volgens mij rijkelijk laat…...de factuur voor mijn kwartaalbedrag blijft nog even in mijn la liggen eerst zorgen ze maar dat het netjes en snel word opgelost!!

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb vanochtend telefonisch contact opgenomen. Er zal vandaag nog hier en via mail worden gereageerd geven ze aan. Het was een net gesprek, maar met de opmerkingen we weten niet wat dit veroorzaakt en we bieden geen support in het weekend was ik kort gezegd not amused. Beetje misplaatst…… Er is totaal geen empathie. De medewerkers doen hun werk waarschijnlijk zoals opgedragen. Ik hoop dat hogerhand daar vandaag echter de zelfde hoofdpijn heeft zoals wij inmiddels hebben. Als normaal zo kalm persoon moest ook ik hierna even een kop thee gaan zetten😐

Reputatie 1
Badge +5

óok hier weer wederom klanten die niet uit kunnen checken.. ik heb een klant die op 23-1 / 12-2 en vandaag weer geprobeerd heeft een bestelling te plaatsen ter waarde van 120 euro, maar 3 keer mislukt. hij geeft aan chrome en safari te hebben geprobeerd.

Buiten dat, heb ik het in 2 jaar nog nooit zo rustig gehad, en ik vraag me echt af of dat niet met de vindbaarheid te maken heeft, weer vind ik maar 1 URL op nr 1 van me in google, en de rest allemaal concurrenten uit USA, terwijl voorheen de eerste 3 pagina's vol stonden met mijn urls.

Badge

Bij mij is het inmiddels verholpen…...het zou liggen aan de spatie tussen mijn woonplaats Noord Scharwoude…….vreemd verhaal maar ik ben blij dat het verholpen is

Reageer