Vraag

Verzendkosten pas later toevoegen aan totaalbedrag

• 23 juni 2020
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

Als ik als ‘klant’ dingen toevoeg in onze winkel (https://www.boldspices.nl/) dan worden er standaard verzendkosten bij ‘t bedrag opgeteld. Veel van onze klanten komen het echter afhalen, wat je pas later in het proces kunt aanvinken, zodat de verzendkosten niet worden meegenomen. 

Dit heeft al tot verwarring geleid bij diverse klanten.

Liever zou ik de optie hebben dat de verzendkosten pas berekend worden bij het afrekenen - met andere woorden, dat afhalen de standaardoptie is (en er dus niet automatisch kosten bijberekend worden).

Weet iemand of dit kan?

Daarnaast lijkt het niet mogelijk om deze zin “Afhankelijk van de gekozen verzendoptie” aan te passen in de winkelwagen. Dit terwijl bijna alle andere teksten op de site wel aangepast kunnen worden. Of zie ik iets over het hoofd?

2 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Elgin Blankwater, Het is niet mogelijk om een stap later de verzendkosten te berekenen. Deze wordt in de winkelwagen - de stap voor de checkout - al getoond. De enige optie om het te verduidelijken is om een tekst toe te voegen in deze stap. Dat doe je via bestelproces/wijzig toelichting winkelwagen. 

Wat betreft het aanpassen van de zin. In het checkout proces kun je geen standaardteksten aanpassen. De standaardteksten worden soms gebruikt om een workaround in te stellen. In het verleden zagen we dat dit regelmatig mis ging. De checkout is essentieel en daar wil je zo min mogelijk '’risico's'’ in hebben. 

Groet,
Ebbe

Hoi, ik loop hier ook tegenaan. Ondanks dat ik in de footer een kopje verzendinformatie heb staan, schrikken mensen van het verzendkosten bedrag wat automatisch in de winkelwagen staat. (www.yesforyou.nl)

Wat ik nu heb gedaan (maar nog niet helemaal tevreden over ben) is het volgende

Via Standaardteksten → Bestelproces: algemeen → Verzendkosten heb ik (Ophalen is gratis, dit wordt later in het bestelproces verrekend) toegevoegd. 

Dit zie je staan in stap 1 van het afrekenproces, maar ook in stap 3 waar uiteindelijk de verzendkosten al op 0 euro staan. Dus t klopt niet helemaal. Maar ik probeer dit een paar weken uit om te kijken (en terug te horen van klanten) of het zo duidelijker is.

Jammer is dat er nog altijd Nederland/Belgie dan ook achter staat, dat komt vanuit de verzendopties van MyParcel en krijg je niet weg.

Misschien kan je hier wat mee of heeft iemand nog een tip voor een passender tekst achter 'verzendkosten?’

Reageer